DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Miért volt keveset képernyőn a Mercedes?

A futamot megnyerő istálló ezüst autói az F1-es Bahreini Nagydíj közvetítésében feltűnően keveset kerültek képre, egy alkalommal a Saubereket mutatták, miközben az élen harc alakult ki.

A Mercedes újabb két trófeát helyezhetett gyűjteményébe a Bahreini Nagydíj után, Lewis Hamilton megnyerte a futamot, míg Nico Rosberg harmadik helyet ért el. Ezúttal azt sem lehet elmondani, hogy unalmasan, senkitől sem zavartatva jutottak el rajttól a célig, mint például Ausztráliában, különösen Rosberg vette ki részét a csatákból. A bleacherreport.com azonban rámutatott néhány panaszra, melyek szerint a párost indokolatlanul kevés ideig mutatták a bahreini futam közvetítésében, elemző írásában pedig az okokat is igyekezett megtalálni.

A helyszínen jelen levő F1-es újságíró, Kate Walker az ESPN oldalán vezetett blogjában írta: „A sajtóteremben olyan nyilvánvaló volt a rendező döntése, hogy tartózkodni akar a Mercedest mutató felvételektől, kivéve, ha elkerülhetetlen, hogy minden alkalommal felkiáltottunk, valahányszor egy Ezüstnyíl megjelent a képernyőn.” Egy kollégája, Joe Saward kiemelte, „a Saubereket néztük, miközben feszült és érdekes csata folyt az élen”.



Mi vezethetett ehhez a kétségtelenül rendezői szándékhoz? A célzás vagy a Mercedes dominanciájának szólt, akik az utóbbi 23 versenyből 19-et nyertek meg, vagy pedig az istálló keveredhetett nézeteltérésbe rögtön a futam előtt Bernie Ecclestone-nal – az ő szava a közvetítést készítő FOM vezetőjeként elég erős ahhoz, hogy egy ilyen utasítást bármikor kiadhasson.

Ugyanakkor felmerül a kérdés: mennyi az annyi, tehát számszerűleg milyen keveset láthattunk a közvetítés során Mercedest? A bleacherreport.com szerzője ezt is lemérte, összehasonlítva Bahreint az előző két versennyel – az adatok rajttól a leintésig érvényesek, beleszámította a távoli és a csapatról bokszutcában készült felvételeket is, ha azonban a Mercedes csak a háttérben bukkant fel, a főszerepben egy másik autóval, azt már nem. A következő – eléggé meglepő – eredményeket kapta:

 

perc:másodperc

százalék

Malajziai Nagydíj

20:29

20,3 %

Kínai Nagydíj

10:27

10,5 %

Bahreini Nagydíj

22:08

23,3 %

 

Jól látható, hogy valójában Bahreinben nem a legkevesebb, hanem a legtöbb időt kapta a Mercedes a képernyőn, közel az adás egynegyedét. Malajziában is 20 % jutott a csapatnak, míg a futamot megnyerő Ferrarinak nagyjából 30. Amire valójában panaszt lehetne tenni, az a Kínai Nagydíj, amelyen a Mercedest csupán 10 és fél percig mutatták, ebből kettő pedig a safety car mögött zajlott. Persze nem szabad elfelejteni, a Kínai Nagydíj a Mercedes unalmasabb versenyei közé tartozik, töredéke esemény történt velük, mint Bahreinben.

A bahreini közvetítést illető vádak tehát alaptalannak tűnnek, a szerző azonban ígéretet tett arra, hogy a szezon további részében is nyomon követi a Mercedes képernyőn töltött idejének alakulását.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: