A Stratégiai Csoport tagjai az elmúlt hetekben tárgyaltak annak lehetőségéről, hogy a látvány és a nehezebb vezethetőség érdekében két év múlva 1000 lóerőre növelnék az erőforrások teljesítményét. A jelenlegi V6-osok megmaradnának ugyan, de a hajtásláncok szükséges átalakításai várhatóan ismét komoly pluszköltségekkel járnak majd a gyártók számára, közvetve pedig így a motorjaikat megvásárló privát csapatoknak is.
Már jelenleg is 20 millió euró körülire rúgnak egy partnercsapat éves motorköltségei, ami a kis istállók számára komoly érvágást jelent a költségvetésben. Így bár a tervezett változások még időben távol vannak, Monisha Kaltenborn máris óvatosságra int az újabb, szerinte meggondolatlan költekezés előtt.
„Ügyfélként számunkra az a legfontosabb tényező, hogy mennyibe kerülnek majd a motorok” - mondta az Autosportnak a Sauber csapatvezetője, aki évek óta a Ferraritól vásárolja az erőforrásokat. „Egykoron csillagászati áraik voltak, de aztán évekre sikerült olcsóbbá tennünk őket. Sajnos azonban visszatértünk a korábbi állapotokhoz, ami nem volt túl bölcs dolog.”
Kaltenborn azt is nehezményezi, hogy a privát csapatokra hárított összeget a gyártók a motor magas fejlesztési költségeivel indokolják, pedig szerinte a Saubernek például semmi köze ahhoz, hogy a Ferrari milyen módon tökéletesíti tovább az erőforrását.
„Teljes mértékben megértjük, hogy a gyártóknak mindig a legfrissebb technológiát kell prezentálniuk, ám ezt olyan szinten kellene tenni, amit a költségek is lehetővé tesznek. Nem hiszem, hogy nekünk kellene pénzelnünk a kutatás-fejlesztési részlegüket, hiszen ígyis-úgyis legyártanák azokat a motorokat” - érvelt a csapatfőnök.