Pat Symonds erre a kérdésre adott egy lehetséges választ az Autosportnak nyilatkozva. Mint ismert, a Williams is a Mercedes erőforrásait használja, így ezen a területen egészen biztosnak nem tudnak a gyári csapat fölé kerekedni. és legjobb esetben is csak egyenlőségjelet tehetnek a rivális csapat és saját autójuk motorteljesítménye közé.
Az üzemanyag viszont más lapra tartozik, mivel a Mercedes a Petronas termékeit használja, a Williams pedig egy másik cég, a Petrobras által fejlesztett versenybenzinnel fut. Symonds szerint nem is gondolnánk, a V6-os turbómotorok esetében mekkora jelentősége lehet ennek.
„Jelenleg is dolgozunk az üzemanyag fejlesztésén, mivel fontos nekünk, hogy minél jobb végtermékkel fussunk. Én nem látok rá semmi okot, hogy a Petrobras miért ne tudna jobb üzemanyagot kifejleszteni, mint a Petronas, úgyhogy ez egy pozitívum, egy előny lehet nekünk. Jelenleg még nem így fest a helyzet, de dolgozunk rajta, hogy így legyen” – szögezte le a Williams technikai igazgatója, majd hozzátette:
„Ez nem az a terület, amiben túl nagy szakértő lennék, de azt tudom, hogy sokkal több lehetőség van ma az üzemanyag fejlesztésében, mint az elmúlt években volt a V8-as motorokkal, mert ott már elértünk egy határt, ami után már nehéz volt további fejlődést elérni ezen a téren. A V6-os motorok esetében azonban még van játszóterünk fejlődni az üzemanyagok tekintetében” – magyarázta a szakember, aki végül azt is kiemelte, idén a Mercedes fizikai méreteit tekintve nagyobb erőforrást és kipufogót épített, mint egy éve, de ő örül ennek, mivel csapatának ez semmilyen gondot nem okozott a motor elhelyezésével kapcsolatban, aerodinamikai előnye pedig a szűkebb kipufogó-kialakításnak szerinte nem volt.