DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Már a tifosi is kezd kiábrándulni a Ferrariból?

Ezt mutatta ki a milánói központú Reputation Manager felmérése, amely különböző márkák online elismertségét és népszerűségét vizsgálja. Az eredmény megdöbbentő: az F1-es csapat, a Scuderia kezd negatív hatással lenni a Ferrari márka összimidzsére.

Bár a maranellói F1-es egylet az utóbbi időben minden követ megmozgat, hogy a téli időszakban is kiszolgálja szurkolóinak igényeit, többek között egy külön szekciót is létrehozott weboldalán, ahol a rajongók egy alkalmazásnak köszönhetően apró darabonként felfedezhetik a 2015-ös F1-es Ferrari egyes elemeit, úgy tűnik, az istálló pályán elért gyenge eredményei még a tifosit is elbizonytalanították kissé.

Maurizio Arrivabene csapatfőnök nemrégiben arról beszélt, az F1-nek revolúcióra van szüksége, amit ő a következőképpen képzel el: „Rajtunk áll, hogy valami jobbat nyújtsunk és megújítsuk az F1-et olyan gyorsan, amilyen gyorsan csak tudjuk. Milyen valószínű, hogy végre tudjuk ezt hajtani? Tudom, hogy ez nem egy szokványos megoldás lenne, de egy globális felmérés az interneten és a TV-társaságok körében egy valós elképzelést adna nekünk arról, hogy mit akarnak az emberek. Még a sportnak ezen a területén is figyelnünk kéne erre, illetve a trendekre és igényekre, mivel a szórakoztatás a célunk.”

Ebből is látszik, hogy a Ferrari igyekszik nyitni a közösségi média és a szurkolók felé, de az alább részletezett felmérés eredményei azt mutatják, valójában nem az F1, hanem saját népszerűsége az, ami miatt komoly aggódnivalója van a Scuderiának.

Apropó, Arrivabene! Nem csak új csapatfőnök, de Sergio Marchionne személyében új presidente is érkezett a Ferrari élére, és a Reputation Manager kimutatása szerint ez a váltás sem volt épp jó hatással a márka megítélésére. „Luca di Montezemolo 23 éven át volt a Ferrari elnöke, és ez idő alatt második apjaként tekintett rá és szerette őt a Ferrari családja” – idézi a crash.net a Reputation Manager alapítóját és vezérigazgatóját, Andrea Barchiesit.

Hogy a konkrét számokról is szó essen, a tavaly nyáron végzett felmérés eredménye szerint, amíg a Ferrari, mint márkanév összességében még mindig 73%-ban pozitív, 14%-ban semleges és 13%-ban negatív reakciót vált ki az emberekből, addig az F1-es istálló tekintetében ez az arány már átbillent a mérleg negatív nyelve felé. A Scuderiával kapcsolatos internetes megnyilatkozásoknak 41%-a negatív és csupán 35%-a pozitív kicsengésű hozzászólás.



A kimutatás azt is vizsgálta, mely szavakat kapcsolták a legtöbbször a Ferrarihoz, mint márkanévhez az internetes keresőkben. Nos, a „win”, azaz győzelem szó például 1% alatti értéket ért el, ami néhány éve, mondjuk Michael Schumacher idejében nyilván még egészen másképp volt. De megdöbbentő az is, hogy Alonso neve is csupán 2%-kal szerepel ezen a listán, ami azt mutatja, hogy valóban sokkal inkább él jelenleg az F1-es csapat a márka népszerűségéből és elismertségéből, mintsem fordítva…

„Amíg a Ferrari kiérdemli a világ legerősebb brandjének különdíját, addig az F1-es csapata időközben a leggyengébb kapcsolódási pontjává vált. Nyilvánvaló, hogy az internethasználók jobb eredményeket várnak a csapattól. A Ferrari, ha nem is nyer, de egy bizonyos szint alá sosem szabad süllyednie” – erősíti meg Barchiesi.

A Reputation Manager kimutatása néhány szurkolói hozzászólást is idéz, amely jól visszaadja a szurkolók kiábrándultságát. Íme: „Sajnálom, hogy ezt kell, hogy mondjam, de úgy látom, hogy az olasz mérnökök nem képesek egy nyerő autót építeni. Nekünk mindig, az élet más területein is egy külföldi főnök kell. Hogy miért? Mert sajnos a legjobb olasz szakemberek elfutnak az országból, amely nem ismeri az arany középszert” – írta egy szurkoló a legeladottabb olasz napilag, a Repubblica weboldalán. 

A kutatás eredménye mindenesetre elgondolkodtató, és ismerve a tifosi mindent elsöprő végtelen szenvedélyét és szeretetét, amellyel általában véve a motorsportok és a Ferrari felé viszonyulnak, az égiek mentsék meg a Scuderiát attól, hogy ez a szenvedély egy nap haragba és gyűlöletbe csapjon át, és ellenük forduljon! Ennek vélhetően csak egy módon tudnak gátat szabni: győzelmekkel. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: