DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Lotterer: Nincs többé varázs, ha folytatom

Andre Lotterer megindokolta, miért nem akar többé F1-es versenyen részt venni. Bőven beérte a tavalyi Belga Nagydíjjal, amelyre több mint egy évtizedet kellett várnia.

A 33 éves német versenyzőre, a Le Mans-i 24 órás verseny háromszoros győztesére, a WEC 2012-es világbajnokára az F1-rajongók többsége úgy fog emlékezni, mint a kategória egyik legrövidebb karriert befutott résztvevőjére. Andre Lotterer a 2014-es Belga Nagydíjon állt rajthoz a Caterham színeiben, versenye azonban már a második körben véget ért. Arra még csak nem is vágyok, hogy újra a Formula-1-ben szerepeljen.

„Az egész F1-es dolog elveszítette volna hatását, ha több versenyen lettem volna ott, és eltűnök a mezőny végén” – mondta a német versenyző az Autosport magazinnak adott nagyinterjúban. „Egy egyszeri alkalom volt a legjobb számomra. Az Audi örült ennek, és sok elismerést kaptam amiatt, amit mutattam. A célom mindig is az volt, hogy olyan szériában versenyezzek, ahol nyerhetek. A győzelem és a versenyképesség tesz elégedetté.”



Lotterer nem csak hosszútávú versenyeken vesz részt, hanem a japán Super Formula sorozatban is rajthoz áll, hogy edzésben tartsa képességeit. A TOM’S (Tachi Oiwa Motor Sport) versenyzőjének ki kellett hagynia a Motegiben tartott fordulót Spa miatt. „A TOM’S-nál nem örültek, de én voltam az, aki döntött. Ez olyan dolog, amit meg akartam csinálni, mert tudtam, hogy a korom miatt ilyen esély nem fog később érkezni. ’Egyszer az életben’ lehetőség volt, amit nem utasíthattam vissza.”

Másfél évtized – ennyit kellett várnia, amíg régi álma megvalósult, ennyi idő telt el aközött, hogy kapcsolatba került az F1-gyel és elrajtolt első nagydíján. „Elég sok lehetőségem lett volna. Támogathatott volna a BMW, emlékszem, milyen ideges voltam, amikor 17 évesen Gerhard Bergerrel beszéltem telefonon.”

„Megtehettem volna, hogy a Red Bull-lal maradok (akik F3-as szezonját szponzorálták 2000-ben), de úgy döntöttem, hogy a Jaguarral tartok. Akkor még senki sem tudta, mik lesznek a Red Bull tervei. A Jaguarral való út tűnt a legegyenesebbnek, de aztán új szelek érkeztek, amikor Niki Lauda lett a csapatfőnök Bobby Rahal helyett. Ő inkább Antonio Pizzoniát részesítette előnyben” – emlékezett vissza a német. Pizzonia megkapta a csapat 2003-as versenyülését.

Hiába az egyik legnagyobb név jelenlegi Le Mans-versenyzők között, Lotterer nem olyan régóta szerepel a 24 óráson: a tavalyi csupán a hatodik alkalom volt számára. A DTM-ben Mercedesszel, Opellal és Audival is tesztelt, de ez sem vonzotta. „Valószínűleg a három gyártó bármelyikével ott lehettem volna a DTM-ben, de nem találtam különösen vonzónak, és nem gondoltam, hogy ez a helyes út. Nem éreztem úgy, hogy vissza kell térnem Európába” – mondta Lotterer, aki ekkoriban csak Japánban versenyzett. Az útra végül a Le Mans kedvéért vállalkozott, amely a DTM-mel ellentétben mindig is érdekelte.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: