Ennek eredményeképpen a két vállalat erőforrásai, termékei és technológiái jobban hasznosulnak, így az együttműködés keretében érdekesebb autók épülnek majd, melyek kiszolgálják a világszerte mind bonyolultabb elvárásokkal rendelkező vásárlókat.
Bizottság jön létre a közös erősségek és a közösen hasznosítható területek feltérképezésére – ezek körébe biztosan beletartoznak majd a környezetet kevésbé terhelő technikai és biztonsági megoldások.
„A SKYACTIV technológia és a „KODO – A mozgás lelke” formanyelv bizonyította, hogy a Mazda élen jár az autógyártásban, miközben hű marad gyökereihez. Ebben az értelemben a Mazda és a Toyota hasonlóan gondolkodik: egyre jobb autókat szeretne építeni. Örömömre szolgál, hogy a két vállalat hasonló vízión osztozik; nem tudok csodásabbat elképzelni, minthogy együtt mutatjuk meg a világnak, hogy az autózás második 100 éve nem kevésbé lesz érdekes, mint az első” – kommentálta a megegyezést Akio Toyoda, a Toyota elnök-vezérigazgatója.
„A Toyota megmutatta, mennyire felelősségteljesen reagál az autókkal és azok jövőbeni gyártásával kapcsolatos globális környezetterhelésre. Mélyen tisztelem a Toyota fejlesztési munkáját, mellyel a vállalat megfelel hagyományainak és hatást gyakorol környezetére. Nem csoda, hogy nagy megbecsülés övezi ezért. Remélem, hogy együttműködésünk eredményeként az autóink még értékesebbek lesznek vásárlóink szemében, miközben Hirosima még híresebb lesz autógyártásáról.” – mondta Masamichi Kogai, a Mazda elnök-vezérigazgatója.
A Toyota és a Mazda együttműködése nem új keletű; hiszen a Mazda licensz-szerződés keretében használhatja a Toyota hibrid technológiáit, valamint a Mazda kisautókat gyárt a Toyotának mexikói gyárában.