DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 24. hétfő

Motorszabály

Az Aston Martin saját F1-es motort akar

Hétfőn jelentették be, hogy az Aston Martin lesz a Red Bull névadó szponzora 2018-tól, most pedig már saját Formula-1-es motorról beszélnek. Itt a Red Bull hosszú távú megoldása erőforrások terén?

részletek

Jövőre akár még több rajtbüntetés is jöhet

Az ideitől is szorosabbra kell majd húzni az övet a csapatoknak, már ami a motorokat illeti. A tervek szerint a 2018-as szezonra még tovább szigorodnak az erőforrásokat érintő szabályok.

részletek

Steiner: Hagyjuk a V8-at!

A Haas csapatfőnöke egy tőle váratlan kijelentést tett: sokakkal ellentétben ő nem egyszerűsítene mindenáron a következő generációs F1-es motorokon.

részletek

„A V6-os hibridek semmi jót nem hoztak”

Többen felemelték már szavukat a V6-os hibridmotorok és a jelenlegi motorszabályok ellen, a regulák adta motorkomponensek száma pedig nagyon kevés. Ennyire rossz lenne a jelenlegi megkötés?

részletek

A Cosworth a visszatérés küszöbén

Rengeteg világbajnoki címet szerzett az F1 hőskorában a Cosworth, de 2013 óta nem láthatjuk a Formula-1-ben. Most nagyon úgy fest, hogy hamarosan ismét a száguldó cirkuszban köszönthetjük a patinás gyárat.

részletek

Brawn szívesen mentőövet dobna a Hondának

A Formula-1 vezetőségi tagja, a sportot mérnöki szemmel tanulmányozó Ross Brawn szerint a jelenlegi motorszabályok nem alkalmasak új gyártók bevonzására, és 2020 után ezen mindenképpen változtatna.

részletek

A Mercedes szerint sem jó a motorszabály

A Red Bull főnöke, Helmut Marko már régóta ágál a jelenlegi motorszabályok ellen, de ez a jelenlegi helyzetükben érthető. Most azonban a Mercedesnél is változást sürgetnek, még ha nem is olyan radikálisan.

részletek

„A motorszabály romba dönti a McLarent”

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója továbbra is új formulát sürget, kiszállásuk lehetőségével riasztgatva. A rivális McLarent és Hondát említette példaként, akik a V6 kudarcát bizonyítják.

részletek

Retro – A büntetés, amit szerencsére hamar töröltek

Pedig nem is volt olyan régen, hogy a motorcseréért kapott rajtbüntetés maradékát a futamon kellett letölteni. Az F1 több alternatívát kipróbált, mire a jó(nak tűnő)t megtalálta.

részletek

2019-től már csak két motort lehet használni?

A hírek szerint drasztikusan visszaszoríthatják az egy szezon során használható erőforrások számát három éven belül, mindösszesen kettőre. Idén öt motor engedélyezett az F1-ben.

részletek

A Red Bullnak kedvezhet az új motorszabály?

A jövőre bevezetésre kerülő regulák többek között azt célozzák, hogy a jelenleginél jóval kiegyenlítettebb legyen a verseny az F1-ben. Egyesek már azt is tudni vélik, ki jöhet ki ebből a legjobban.

részletek

„Red Bull-záradék” az új motorszabályban

A jövő évtől érvényes új keretrendszer értelmében a gyártók minden F1-es csapatnak kötelesek motort adni, kivéve néhány esetet... Például ha úgy viselkednek, mint tavaly a Red Bull tette...

részletek