DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap

Motorszabály

A Honda máris meglebegtette a kiszállás lehetőségét

További szigorításokat terveznek a gyártók a motorszabályokban a következő évekre, de a Hondának nem tetszik minden megszorítás - ha csökkentik a hibrid technológia szerepét, akár le is léphetnek.

részletek

Még mindig bevezethetik az alternatív motort

Nem tett le nagy terve végrehajtásáról Bernie Ecclestone, aki elmondása szerint nem tervezi, hogy elhagyja a királykategóriát – kivéve, ha az F1 új tulajdonosa nem tart majd igényt a szolgálataira.

részletek

Force India: Nem a Mercedes diktál

Bár általában az F1 kiscsapatai – függőségi helyzetük miatt – úgy szavaznak az új szabályokra, ahogy motorszállítójuk gondolja, a Force India szembehelyezkedik a Mercedessel az olcsóbb motorok kérdésében.

részletek

A nagyok tiltakoznak a kétféle motor ellen

Felmerült, hogy a jövőben – hasonlóan több múltbéli alkalomhoz – többféle formátumú motorral lehetne az F1-ben versenyezni, akár V8-assal is. A nagycsapatoknak nincs ínyükre a „Vissza a jövőbe” jellegű javaslat.

részletek

Dühösek a szabályokat kijátszó Hondára

Csupán nemrég módosítottak a motorcserére vonatkozó előírásokon, a McLaren-Honda azonban már Spában kijátszotta az új szabályokat azzal, hogy kettő alkalommal is motort cserélt.

részletek

A Ferrari biztosan kap motorbüntetést idén

Egészen valószínű, hogy egyik F1-es versenyen legalább tíz hellyel hátrasorolják a piros autókat. Egyedül a Mercedes-motoros csapatok teljesíthetik négy erőforrással a szezont.

részletek

Enyhült a motorszabály, fellélegezhet a Honda

Jenson Buttonnak és Fernando Alonsónak nem kell többé „a szomszéd városból”, vagy „az előző futam rajtrácsáról” megkezdenie az aktuális nagydíjakat, hiszen az FIA eltörölte az abszurd F1-es motorbüntetéseket.

részletek

„Tépjük szét azt a rohadt szabálykönyvet!”

Az F1 mindenható ura radikális változásokkal szeretné visszacsábítani a gyártókat a száguldó cirkuszba: szerinte új motorszabályra és diktatórikus irányításra lenne szükség.

részletek

Változó motorbüntetések a Magyar GP-től kezdve?

A Stratégiai Csoport elképzelése alapján a pilóták nem kapnak a versenyre külön büntetést motorcsere után, ha nem tudják teljesen letölteni a hátrasorolást - a hivatalos elfogadásra még várni kell.

részletek

A Mercedes tárgyalna az új motorokról

A brackley-i F1-es csapat (egyik) első embere, Toto Wolff hangsúlyozta, hogy a Mercedes nem tudja, s nem is feltétlenül akarja megakadályozni az új motorformula érkezését, az 1000 lóerő pedig valós cél.

részletek

Briatore: Raikkönen szava sokat számít a Ferrarinál

A korábbi csapatfőnök, Flavio Briatore szerint Kimi Raikkönen jelenléte a Ferrarinál aranyat érhet idén, hiszen ő képviseli a folytonosságot az átalakult csapaton belül. Emiatt pedig különösen fontos a véleménye.

részletek

A szezonközi motorfejlesztés problémái

Bár a gyártók, s így az általuk ellátott csapatok számára a szezonközi fejlesztések visszatérése plusz lehetőségeket jelent, egyúttal további fejfájást is... – vélekedik több vezető F1-es szakember.

részletek