Toto Wolff véleményének alapja, hogy a Formula-1 elsősorban a rajongók szórakoztatását szolgálja és a jelenlegi csúcstechnológiás erőforrások hangja nagyon gyengécske, emiatt többen is elfordultak már a sportágtól, érdeklődésüket elveszítve. A Mercedes csapatfőnöke szerint a 2020 utáni motorszabályok egyik legfontosabb része a motorok „felhangosítása” kell, hogy legyen.
Az FIA már megkezdte a tanácskozást hetekkel ezelőtt az autógyártókkal, hogy közös álláspontra jussanak a 2020-on túli motorszabályokkal kapcsolatban. Addig egészen biztos, hogy a jelenlegi, hibrid turbó V6-os motorok maradnak használatban. A rajongók azonban egyáltalán nincsenek kibékülve még több, mint három évad elteltével sem a jelenlegi erőforrások gyér hangjával.
„Azt láthatjuk, hogy az autók gyorsan mennek, de a hang szintén nagyon fontos, az adja az igazi érzetét az erőnek és a sebességnek. Szerintem a motorok mostani generációinál elfelejtettünk erre hangsúlyt helyezni. Ne gondoljuk, hogy a mostani rendszer úgy rossz, ahogy van. De 2020-ban, amikor az új motorokat elkészítjük, nagyon lényeges pontnak kellene lennie a hangzás minőségének. Ez nagyon fontos” – nyilatkozta Toto Wolff.
A csapatfőnök nem gondolja, hogy megoldás lenne visszatérni a korábbi V8-asokhoz, mert egy túl régi technológia nem mutatna a jövő felé. A hangerő viszont semmiképpen sem elég, azt alaposan meg kell növelni, hogy a nézőket visszacsalogassák. Egyébiránt jónak tartja, hogy jelenleg négy különböző motorszállító is képviselteti magát a Formula-1-ben, de ha esetleg egy független szállító is érkezne, nem lenne ellenére.