Gumik
Williams: A csapatok nyerhetnek a gumiteszteléssel
Öt istálló ajánlotta fel, hogy segíti az abroncsszállító Pirellit a 2017-es gumik fejlesztésében. Pat Symonds a Williamstől azt részletezte, ez milyen előnyökkel járhat a közreműködő F1-es csapatok számára.
részletekWTCC: Mi állt a hibás gumiválasztás hátterében?
A Honda és a Citroen egyaránt rossz lóra tett, amikor slick abroncsokkal álltak rajthoz az első hungaroringi futamon - a pilóták később után elmagyarázták, miért döntöttek így.
részletekMár pályán is tesztelték a 2017-es F1-es gumikat
Noha az idei rendkívüli gumitesztek engedélyezését csak most fogadták el, a Pirelli eddig sem ült tétlenül, és GP2-es autókon már kipróbálta a jövő évi F1-es abroncsok tervezetét. Ám még sok munka van hátra, és külön figyelmet kell szentelni az esőgumiknak is.
részletekMegkezdődhet a tesztelés a következő évre
Az F1 gumiszállítója eddig visszatartotta azokat a próbaabroncsokat, amelyek a 2017-es szélcsatornás tesztekhez kellettek volna: most végre megkapták őket az alakulatok, így indulhat a munka.
részletekTesztelnének a csapatok, de nem kapnak gumit
A 2017-es szabályváltozások éve vészesen közeleg, az F1 istállói pedig szélcsatornába vinnék első modelljeiket – csakhogy a Pirellitől nem kapják meg az ehhez használatos abroncsokat.
részletekTaktikai színkavalkáddal bizonyított az új gumiszabály
Akik azt remélték, hogy a szabadabb gumiválasztás számos különféle stratégiát idézhet elő, azok az Ausztrál Nagydíj végén elégedetten csettinthettek. Több eltérő megközelítés is eredményesen működött a versenyen.
részletekMár hét verseny gumijait közölte a Pirelli
Az időben később zajló kanadai és azerbajdzsáni futamok után az abroncsgyártó a Spanyol Nagydíj keverékeit is nyilvánosságra hozta: a Pirelli legkeményebb oldalát mutatta meg.
részletekFény derült a melbourne-i gumiválasztásra
A 2016-os szezon egyik különlegessége, hogy a csapatok maguk dönthetik el, melyik keverékből hány szettet használnak a nagydíjakon. A Pirelli kihirdette, hogyan választott az F1-es mezőny a szezonnyitóra.
részletekHamiltont nem győzték meg az új gumik
Miközben a Pirelli elégedett az új ultralággyal, Lewis Hamilton kevésbé dicsérte a többi gumit: az abroncsszállító módosított a keverékeken, a világbajnok azonban nem érzékelt változást.
részletekAz új gumiszabály jót fog tenni az F1-nek
Legalábbis így látja ezt a Toro Rosso technikai igazgatója, James Key - az F1-es csapatok három száraz pályás keveréket választhatnak minden verseny előtt, ami az eddigieknél változatosabb stratégiákat tesz majd lehetővé.
részletekJönnek a kétféle rétegű, gyorsan kopó gumik
A Pirelli az Abu Dhabi Nagydíj után egy teljes napon át próbálgatta 2016-os abroncsait, de a Williams technikai igazgatója szerint a csapatokat év elején még megtréfálhatják a kiválasztott keverékek.
részletekAzonnali fejvédelmet követelnek a pilóták
Nincs mese, az F1-es versenyzők szövetsége kijelentette, hogy legkésőbb 2017-ig véghez kell vinni a pilótafülkék részleges lezárását, amivel csökkenne a fejsérülések esélye.
részletek