DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda
F1

„Csodálatos és élvezetes” lesz jövőre az F1

Pontosan ezeket a jelzőket használta az az érintett, aki a legnagyobb részt veszi ki a 2017-es változásokból: a Pirelli nagyobb gumijai több másodpercet fognak gyorsítani az autókon.

A következő évi szabálymódosításokban központi szerepet kapnak a megváltozott méretű gumik, amelyek ezentúl elöl 305, hátul 405 mm-re szélesednek ki. Az abroncsokat szállító Pirelli elnöke, Marco Tronchetti Provera beszélt arról, mekkora feladat hárult cégére, és milyen változásokat várnak a versenyzés összképében.

„Nagy változás fog történni, ami technológiai szempontból nagyon vonzó számunkra. Az embereink beleásták magukat a munkába, és szeretnék a lehetséges legjobb teljesítményt szállítani. Ezek a gumik csodálatos eredményt produkálhatnak” – mondta a Pirelli-elnök az Autosport lapnak, rámutatva, mennyire fontos szerepük lesz az abroncsoknak az F1 jövő évi gyorsulásában:

„Néhány tizedes javuláshoz nagyon sok mindent kell módosítani az autón és motoron. Ezekkel az abroncsokkal másodperceket fejlődhetünk, ami az összes nézőnek is megmutatja a gumik fontosságát. Rajtunk alapszik minden, ami feljebb van, mivel egyedül a mi részünk érintkezik a felszínnel. A jövő évi kerekeknek már a látványuk is erőteljes. A szélcsatornában végzett első tesztek alapján pedig a végeredmény csodálatos lehet, mellette reményeim szerint élvezetes is.”



Idén lazítottak a szabályokon, hogy az új gumikra tekintettel a Pirelli az eddiginél többet, 25 napot tesztelhessen – Provera ezt fontos előrelépésnek tartja: „Az információ áramlása már áttekinthetőbb, ami mindenki életét megkönnyíti. Azelőtt nehéz volt teljesen átlátni minden részletet a gumihasználattal kapcsolatban. De az FIA-val és FOM-mal való egyezség megadja nekünk azt, amire szükségünk van, elsősorban a teszteket. Így már teljesíthetünk.”

„Mi voltunk a Formula-1 ügyfelei közül az egyetlenek, akiket akadályoztak, hogy tesztelhessenek. Csak hogy értsék, egy utcai autó új gumijaihoz két-három évig tesztelünk, 20-25 alkalommal. Ez egy normál autó esetében, amely az utcákon jár. A Formula-1-ben a maximális teljesítményre törekszünk, de eddig tesztelés nélkül kellett. Most végre visszatértünk a normális kerékvágásba. A versenyzőkkel szintén rendesen tudunk információt cserélni, a múltban nem tudtunk közvetlenül velük beszélni, de az összes csapattal kötött egyezség értelmében már rendszeresen találkozunk velük, és elmagyarázzuk, mi történik épp” – ecsetelte a Pirelli vezetője.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: