DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Hamiltont nem győzték meg az új gumik

Miközben a Pirelli elégedett az új ultralággyal, Lewis Hamilton kevésbé dicsérte a többi gumit: az abroncsszállító módosított a keverékeken, a világbajnok azonban nem érzékelt változást.

A Pirelli nem csupán új keveréket fejlesztett ki a 2016-os szezonra az ultralágy formájában, de meglevő abroncsain is változtatott: egy bizonyos táv után a gumik, akárcsak korábban, hirtelen fogynak el, hogy ez is növelje a versenyek izgalmát. A háromszoros világbajnok, Lewis Hamilton nem próbálta az ultralágyat, a keményebb keverékekről azonban véleményt tud alkotni, hisz a Mercedes hosszabb etapokra helyezte a hangsúlyt – a brit nincs meggyőzve.

„20 körös etapokat tettem meg, és az igazat megvallva nem nagyon volt szakadék. Azt mondanám, nagyon hasonlóak voltak a tavalyiakhoz. Nem tudom, ennél többet mit mondjak. Ez nem azt jelenti, hogy jó lenne” – nyilatkozott az abroncsokról Hamilton első tesztnapja után.



Ugyanezt csak megerősíteni tudta, mikor másodszor is autóba ült: „Nincs igazán szó szakadékról. Olyan érzés, mint egy keményebb gumi, nem tesz lehetővé több tapadást. Jobban tetszett a tavalyi abroncs. Talán a bal első kicsit jobban fogy, de általánosságban semmi izgalmas, semmi új” – mondta a csalódott Mercedes-versenyző.

Ami azonban az új ultralágyat illeti, a Pirelli elégedett az első visszajelzésekkel – ezt a keveréket a két Ferrari és két Red Bull használta az előszezon első négy napján.

„Az új ultralágyat már teszteltük Abu Dhabiban, de oda különböző prototípusokat vittünk el, ide pedig a végleges verziót hoztuk” – idézi az F1i.com Mario Isolát, a Pirelli Formula-1-es igazgatóját. „A csapatok elsősorban az autók új alkatrészeire és megbízhatóságára fókuszáltak, az ultralágyak csak néhány kör erejéig kerültek fel. Öt-hat forduló után az abroncsok továbbra is jó formában voltak, de a kopás is közeledett. Úgy tűnik, hogy működik, a visszajelzés is jó volt. Nem ez a tökéletes pálya a tesztelésükre, mivel a Barcelonához hasonló helyszíneken kemény vagy közepes abroncsot használunk, de legalább van kiindulópontunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: