DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
WTCC

WTCC: Mi állt a hibás gumiválasztás hátterében?

A Honda és a Citroen egyaránt rossz lóra tett, amikor slick abroncsokkal álltak rajthoz az első hungaroringi futamon - a pilóták később után elmagyarázták, miért döntöttek így.

A WTCC történetének egyik legizgalmasabb versenyét futotta a mezőny a hungaroringi forduló nyitányán, hiszen a szemerkélő eső és a változatos gumistratégiák miatt a két legnagyobb gyártó, a Citroen és a Honda sem tudott gyári autóival pontot szerezni. A franciák esetében ez azt jelentette, hogy túraautó-világbajnoki karrierjük legrosszabb eredményét érték el a 13. és 14. pozíciókkal, de a Honda sem örülhetett, hiszen Michelisz Norbert már a felvezető körben elvérzett turóbhiba miatt, a Huff- Monteiro páros pedig 11-12. helyen zárt.

Nicky Catsburg, a Lada harmadikként záró pilótája értetlenül állt a nagyok elhibázott taktikája előtt. „Hogy őszinte legyek, egyáltalán nem értettem, mit csinálnak a többiek, és miért raktak fel slick abroncsokat. A rajtrácsra menet is esett az eső, és azt gondoltam magamban: ’ezek meg mit csinálnak?’ Nagyon furcsa volt számomra.”



A második verseny után a gyártók pilótái részletesen kifejtették, hogy miért választottak száraz aszfaltra való gumik mellett. „Persze, most már könnyű azt mondani, hogy rossz döntés volt, de ha megnézzük a rajtrács első tíz autóját, háromféle variációt vehettünk észre: csak száraz, csak nedves és száraz-nedves abroncsokat, így látható, hogy mennyire bizonytalan volt a mezőny” - mondta Yvan Muller. „Az előrejelzésben az állt, hogy nem lesz több eső, ezt követtünk, így hibáztunk. Ha nem esett volna, ez lett volna a megfelelő választás, de sajnos nem így történt.”

Csapattársa, José Maria Lopez szintén megvédte a döntést. „A mi esetünkben és mindenki máséban is a pilóta az autó legfontosabb része. Azt éreztem, hogy slickeken mehetünk majd. Persze aztán rosszul döntöttünk, hiszen ahogyan elindultunk, egyből elkezdett esni az eső. Hibáztunk, de tanulni fogunk belőle.”

Tiago Monteiro egyetértett a Citroen pilótáival, hozzátéve, hogy a Citroen és a Honda egyik gyári autójával sem szerzett pontot, a kaotikus verseny nem befolyásolta a világbajnoki sorrendet. de a Sebastien Loeb Racing kettős győzelmének köszönhetően a francia gyártó 40 pontra húzott el japán riválisától a gyártók pontversenyében.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: