DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap

Üzemanyag

Az ezredfordulós generáció az üzemanyag-hatékony járművekre szavaz

Az európai ezredfordulós generáció környezetbarát jövőt szeretne kialakítani, és ennek elősegítése érdekében a fenntartható járművek által nyújtott előnyök érvényesülését szeretné látni.

részletek

Két üzemanyagszenzor közül választhatnak a csapatok

Több F1-es csapat is bajlódott a hibás üzemanyag-szenzorokkal az elmúlt évben, az FIA most két lehetőséget is felajánl nekik, hiszen egy új gyártó terméke is szabad utat kapott.

részletek

Kanadában kiderül, trükköztek-e a csapatok az üzemanyaggal

A montreali F1-es pálya érzékeny a motorteljesítményre, ez az első helyszín, ahol igazán szembetűnő lehet, trükköztek-e a csapatok, még mielőtt az FIA szigorított az átfolyás ellenőrzésén.

részletek

Szigorodik az F1-es autók üzemanyag-áramlása

Több külföldi szakportál is arról számol be, hogy az FIA a minap eljuttatott az F1-es csapatokhoz egy új direktívát, amelyben pontosabban meghatározzák, mit szabad és mit nem az üzemanyag-áramoltatás kapcsán.

részletek

Audi e-diesel: a jövő üzemanyaga

Újabb hatalmas lépést tett az Audi az új, szén-dioxid-semleges üzemanyagok fejlesztésének területén: A drezdai kísérleti üzemben elkezdődött a szintetikus Audi e-diesel üzemanyag termelése.

részletek

Megszorongatja az FIA a Mercedest és Ferrarit?

Az üzemanyag-átfolyásra vonatkozó F1-es szabályok már tavaly is nagy visszhangot keltettek, idén a mérési rendszeren szigorítana az FIA, amely miatt a Mercedes és Ferrari aggódhat.

részletek

Nem az F1 dolga a bolygó megmentése

„Egy teljes világbajnoki szezon kevesebb üzemanyagot fogyaszt el, mint egyetlen tengerentúli repülőjárat” – nyilatkozta David Coulthard, aki szerint túlzásba vitték a „zöldséget”.

részletek

Andretti: Ne legyen üzemanyag-takarékosság!

Mario Andretti, 1978 F1-es világbajnoka a Twitteren adta közre véleményét a sportágba tavaly bevezetett üzemanyaglimitről, mely 100 kg-ban maximalizálta a felhasználható mennyiséget.

részletek

Fejezetek az F1 történetéből: A hűtött benzin

Történetünk 1984-ben kezdődik, amikor a F.I.S.A, tehát az autósport irányítótestülete betiltotta az F1-es versenyeken az újratankolást, és 540 kg-os minimumsúlyt írt elő az autóknak.

részletek