DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Megszorongatja az FIA a Mercedest és Ferrarit?

Az üzemanyag-átfolyásra vonatkozó F1-es szabályok már tavaly is nagy visszhangot keltettek, idén a mérési rendszeren szigorítana az FIA, amely miatt a Mercedes és Ferrari aggódhat.

Tavaly, a V6-os turbómotorok érkezésekor vezettek be új limitet az autók fogyasztását illetően: az üzemanyag átfolyási sebessége nem lépheti túl a 100 kg/h mennyiséget. A Red Bull már az első versenyen belebukott a szabályba, ezért fosztották meg Daniel Ricciardót kiváló második helyétől hazai nagydíján. A kizárást vita követte, a csapat az FIA mérőműszereit kifogásolta.

A későbbiekben nem járt hasonlóan súlyos következményekkel az előírás, egy évvel az említett események után azonban az FIA szigorításon gondolkodik. Az átfolyást eddig csupán a rendszer egy pontján mérték, a szövetség azonban arra gyanakszik, hogy egyes gyártók trükköznek: míg a mért ponton valóban nem lépik át a 100 kg/h sebességet, más területeken ennél gyorsabban áramlik az üzemanyag. A rendszerbe több szenzort helyeznének, olasz sajtóhírek szerint már a Kínai Nagydíjtól.



Az Omnicorse lap gyanítja, hogy a fent említett kibúvó szerepet játszhat a Mercedes megnövekedett előnyében, valamint a Ferrari előrelépésében. A beszámoló szerint az említett két gyártó motorjai 500 bar befecskendezési nyomással működnek, ezt a mennyiséget pedig az átfolyási sebességlimit túllépése teszi lehetővé.  A küszködő Renault-motor eközben továbbra is csak 250 barral dolgozik. Az Omnicorse szerint a Honda is képes lehet 500 barra, ám, mint maguk is bevallották, a megbízhatóság érdekében alacsonyabbra tekerték a teljesítményt Ausztráliában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: