DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WEC

LM24 9. óra: Balesetek, safety car, dráma

Három safety car-fázis, egy hatalmas és több kisebb baleset, a második helyezett Toyota szerelése és szoros csaták a négyből három kategória élén – így foglalhatjuk össze a Le Mans harmadik nyolcadát.

KÖVESD ÉLŐBEN A VERSENYT A FORMULA.HU 24 ÓRÁS KÖZVETÍTÉSÉBEN!

A verseny harmadik nyolcadát alapjaiban meghatározták a safety car-fázisok. A West balesete miatti első az óra elején ért véget, aztán hamarosan jött egy újabb, egy jóval hosszabb a #30-as Oreca és Tristan Gommendy komoly bukása miatt. A Duqueine-autó az első Mulsanne-sikánban vágódott a korlátba, át is szakítva azt. A hosszú szerelés alatt idővel lokális sárga zóna váltotta ki a safety cart, de a három biztonsági autó ismét visszatért a pályára a munka végén, hogy a munkagépek biztonságosan távozhassanak.

A biztonsági autós fázis alatt sorsdöntő fordulat történt: 2017 óta először kellett szerelésre tolni egy Toyotát, méghozzá az eddig is gyengébb produkciót nyújtó #8-ast – Kobayashi, Conway és Lopez most körelőnyben haladnak az élen, míg Buemiék közvetlen csatában vannak a magát stabilan tartó #1-es Rebellion ellenében. A #3-as Rebellion szép csendben halad a negyedik helyen, a ByKolles LMP1-es autója viszont hatodik próbálkozásra sem fejezi be a versenyt.

Az LMP2 élmenői közül a technika ördöge újabb áldozatot szedett: a versenyt kiválóan kezdő Jackie Chan autó hét óra elteltével megállt a pályán, és 20 kör feletti hátrányban tudott visszatérni a versenybe. A győzelmi esélyeit eddig mindig elbukó Vergne-féle G-Drive viszont remekel, a győzelemért jelenleg a két United-autóval, valamint a kategória talán legerősebb hármasát (Davidson, Da Costa, González) felvonultató Jotával vannak versenyben. A hölgyautó is remekel, Flörschék most épp a hetedik helyért küzdenek az erősebbik DragonSpeeddel.

safetycar



A Pro-kategória mezőnyét kicsit szétszedték a safety car-vonatok, ketten maradtak szoros versenyben: az #51-es Ferrari és a #97-es Aston, de a testvérautók is körön belül vannak – a két privát Ferrari és a #91-es Porsche viszont már egy kör hátrányban, a #92-es pedig szervóhiba miatt messze lemaradt. Az amatőrök közt az utolsó safety car-fázis viszont összehozta a korábban szétszakadó élmezőnyt, melyet a kategória két Aston Martinja, a bajnoki éllovas AF Corse és a Le Mans-i címvédő Project 1 Porsche alkot.

Végül itt is be kell számolni egy rekorddöntésről: a futam elején összetört #88-as Porschében pályára gördült a verseny történetének legidősebb versenyzője, a 74 esztendős amerikai Bastien.

KÖVESD ÉLŐBEN A VERSENYT A FORMULA.HU 24 ÓRÁS KÖZVETÍTÉSÉBEN!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: