DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Túraautó

A fő kérdés: Mi lesz veled, WTCC?

A probléma egyértelmű, megoldás viszont továbbra sincs, pedig a 2018-as szezon már vészesen közelít - lehet még folytatása a világbajnokságnak, vagy véget ér a történet?

Nagyon úgy fest, hogy 2017 végére óriási bajba kerül a nemzetközi túraautózás, hiszen a WTCC és a DTM is elveszíti, vagy már el is veszítette több gyári csapatát - a német bajnokságnak legalább van még ideje felkészülni, mert 2018-ban még teljes lesz a felállás, a világbajnokság azonban már idén is kissé komolytalannak tűnik a két gyári csapatával.

Ezeket a gondokat tetézi, hogy a Motorsport Világtanács szeptemberi ülésén egyetlen olyan döntés sem született, ami a túraautózással lenne kapcsolatos, így leghamarabb decemberben lehet majd hivatalos bármi, ami elég későn lesz már a csapatok és a pilóták számára is. Egyelőre a WTCC helyzete égetőbb, de megoldás nem igazán látszik.

Felvetődött opcióként a DTM-mel való összeborulás, de ez nem jelent reális forgatókönyvet, mert a Volvót és a Hondát sem érdekli, akkor pedig semmi értelme beszélni róla. Felvetődött az is, hogy a már most rendkívül népszerű TCR-szabályrendszert veszik át, de ezt sem nagyon lehet megvalósítani, hiszen egy működő szériának nem lehet riválist állítani egy haldokló kérdőjeles újraélesztésével, másrészt a gyári csapatok nem fogadnák el azokat a játékszabályokat.

honda-wtcc



A TCR nagy előnye az, hogy rendkívül olcsó és bármilyen autótípus bevethető, mert kiegyenlítik az erőviszonyokat - egy gyári csapat viszont sem ezt, sem a költségplafont nem fogadja el, hiszen pont ezzel veszítené el azt az előnyét, ami abból fakad, hogy gyártó. Ahhoz azonban, hogy világbajnokságnak hívhassunk valamit, legalább két teljesen gyári csapatra van szükség, nem olyan privátra, amelyet támogat egy gyártó, legalábbis az FIA jelenlegi szabályai szerint.

A mostani WTCC-autók viszont a privátoknak annyira drágák, hogy nem képesek kitölteni a két gyártó mögötti helyet és annak a két gyártónak is csak akkor van értelme ebbe eurómilliókat ölni, ha nyer - sőt, mivel a Honda már bevezette a piacra az új Civicet, az is kérdés, hogy akarja-e még a régit futtatni. Mert ha nem, akkor aligha fog drága WTCC-autót építeni az újból úgy, hogy igazából semmi létjogosultsága a sorozatnak.

Aggódva figyelhetjük, hogy mi lesz a túraautó-világbajnokság sorsa és nem csak a távlati jövő kérdéses, hanem már a 2018-as szezon is - egyes vészjósló hangok szerint decemberben nem azt jelentik be, hogy mik az új szabályok, hanem azt, hogy a WTCC utolsó idényét láthattuk...

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: