Két héttel a vallelungai nyitány után Marrakeshben folytatódott a hétvégén a TCR World Tour 2024-es idénye. Mivel Michelisz Norbert szerezte a legtöbb pontot az előző fordulón (és ezáltal a bajnokság éllovasaként érkezett Marokkóba), ő kapta a maximális kg-os kompenzációs súlyt. Ennek ellenére a BRC Hyundai pilótája harmadikként zárta a pénteki időmérőt a Lynk & Co párosa, Yann Ehrlacher és Santiago Urrutia mögött.
Dobogó az első futamon
Noha rövidített nyomvonal versenyzett a mezőny, mint néhány éve még a WTCC-s és a WTCR-es időszakban, ennek ellenére is jórészt vonatozást hozott a szombat kora délutáni első futam. Ehrlacher könnyedén nyert csapattársa, Urrutia előtt, míg Michelisz a dobogó harmadik fokára állhatott fel, ezzel a magyar megőrizte a vezetést a ponttáblázaton.
Mögöttük Nestor Girolami lett a negyedik, Mikel Azcona pedig John Filippi hajrában elkövetett hibája után az ötödik – azaz a Hyundaiok 3-4-5. helyeket hoztak az első versenyen. Hátrébb azért akadt csata: Thed Björk és Ma Qing Hua is kontakt árán vetődött be Esteban Guerrieri mellé, a svédet emiatt öt másodperces büntetéssel is sújtották – ahogy később a Mával egyenesben ütköző Sami Taoufik is.
Az 1. futam végeredménye:
1. | Yann Ehrlacher | Lynk & Co | |
2. | Santiago Urrutia | Lynk & Co | 0.389 |
3. | Norbert Michelisz | Hyundai | 1.086 |
4. | Néstor Girolami | Hyundai | 2.903 |
5. | Mikel Azcona | Hyundai | 4.812 |
6. | John Filippi | Audi | 6.141 |
7. | Ma Qinghua | Lynk & Co | 10.979 |
8. | Thed Björk | Lynk & Co | 12.814 |
9. | Esteban Guerrieri | Honda | 13.617 |
10. | Sami Taoufik | Audi | 14.583 |
11. | Mehdi Bennani | Cupra | 24.021 |
12. | Gil V. Fernández | Honda | |
Marco Butti | Honda | ||
Julien Piguet | Audi | ||
Dušan Borković | Honda |
Rajtkalamajka a második versenyen
A fordított rajtrácsos második futamon Ma indulhatott az élről, Guerrierivel a nyomában, és ők el is jöttek az első két helyen, a mezőny sűrűjében viszont komoly koccanások és adok-kapok zajlottak a start után. Ebben pedig a nyolcadik kockából induló Michelisz is érintett volt: a belső íven próbálkozott, de hátulról megpöckölték, az első lökhárítóját pedig az egyik márkatárssal való összeérés vitte el. Norbi ezek miatt az első körökben a 13-14. helyek környékére csúszott hátra.
Viszont a címvédő magyar még így is jobban járt, mint a bajnokságban legnagyobb riválisának tűnő Ehrlacher, ugyanis ő a táv harmadánál szintén a start utáni kalamajkában szerzett sérülések miatt kénytelen volt kiállni a bokszba – ez pedig újabb pozíciót és pontokat jelentett Michelisznek.
Az élen a 36 kör végére sem történt változás: Ma révén újabb Lynk & Co-győzelem született, a dobogóra viszont két hondás, Guerrieri és az erre a hétvégére beugró visszatérő, Dusan Borkovic állhatott még fel. Girolami lett a legjobb Hyundai-pilóta a negyedik helyen, majd jött Filippi és a hazai Sami Taoufik, miután a hajrában az utóbbival koccanásba keveredő Azcona kénytelen volt meglátogatni a bokszát.
Michelisz így a 11. helyen futott be a sérült autóval, az így begyűjtött hat pontnak köszönhetően maradt a bajnoki tabella élén: Urrutia 11, Ehrlacher és Girolami pedig egyaránt 15 pontos lemaradással követi őt. A TCR Világsorozat idénye bő egy hónap múlva, az Egyesült Államokban folytatódik a mid-ohiói pályán.
A 2. futam végeredménye:
1 | Ma Qinghua | Lynk & Co | |
2 | Esteban Guerrieri | Honda | 2.094 |
3 | Dušan Borković | Honda | 2.814 |
4 | John Filippi | Audi | 5.949 |
5 | Néstor Girolami | Hyundai | 6.400 |
6 | Sami Taoufik | Audi | 7.894 |
7 | Marco Butti | Honda | 9.583 |
8 | Santiago Urrutia | Lynk & Co | 14.678 |
9 | Thed Björk | Lynk & Co | 15.561 |
10 | Mehdi Bennani | Cupra | 26.077 |
11 | Norbert Michelisz | Hyundai | 41.541 |
12 | Gil V.Fernández | Honda | 43.482 |
13 | Mikel Azcona | Hyundai | 1 kör |
Yann Ehrlacher | Lynk & Co | Kiesett | |
Julien Piguet | Audi | Kiesett |