DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Túraautó

DTM: Izgalmas véghajrá előtt az Audi

A DTM vitathatatlanul története legizgalmasabb hajrájához érkezett. Az Audi, BMW és Mercedes márkák közös döntését követően a pluszsúlyok eltörlésével nyitottá vált a bajnoki címért folyó küzdelem.

Az utolsó két versenyhétvége előtt még mindhárom márka pilótáinak esélye van arra, hogy a maga javára döntse el a bajnoki cím sorsát. A mindent eldöntő hajrá Spielbergben, Ausztriában indul a Red Bull Ring pályáján szeptember 23-24-én, míg a szezon utolsó két futamát október közepén Hockenheimben rendezik majd.

dtm-audi-veghajra



112 pont vár még kiosztásra. Így a 18 DTM pilóta közül mindössze ketten szálltak ki a bajnoki címért folyó versengésből. Reális esélye tíz versenyzőnek van még a cím elhódítására és arra, hogy vasárnap éllovasként távozzon a spielbergi pályáról. Ebből a tíz pilótából négyen – Matthias Ekström (Svédország/136 pont), René Rast (Németország/124 pont), Jamie Green (Nagy-Britannia/113 pont) és Mike Rockenfeller (Németország/110 pont) - egy Audi RS 5 DTM volánja mögött versenyeznek.

A bajnoki cím sorsa elméletileg már eldőlhet a Red Bull Ring pályáján vasárnap. Azonban a szezon eddigi, igen változatos eredményeit látva valószínűbb, hogy a döntés október közepére, a hockenheimi záróhétvégére marad majd és Ausztriában inkább csak szűkül a bajnokesélyes pilóták köre.

A Stájerország festői hegyei között található pálya a versenyzők többségének kedvencei közé tartozik. A 2011-es első DTM verseny óta az Audi és a BMW egyaránt négy-négy futamgyőzelmet zsebelt be a Red Bull Ringen. A Mercedes-Benz pilótáinak ezidáig még nem sikerült győzelemmel zárni ezt a versenyt. Az Audi versenyzői közül Mattias Ekström rendelkezik a legjobb mutatókkal a spielbergi pályát illetően. 2015-ben a svéd pilóta egy esős versenyen aratott magabiztos győzelmet, legutolsó DTM-es pole pozícióját is itt, Spielbergben szerezte illetve a versenyen elért DTM körrekordot is ő tartja.

„Imádom Spielberget!” – mondja Ekström, aki az osztrák Ellmauban él, majd lelkesen folytatja: „A fekvése tökéletesen egyedi és az egészet áthatja az igényes minőség érzete. A Red Bull Ringen versenyezni mindig fantasztikus élmény. A pálya ritmusa és a szintkülönbség igazán élvezetessé teszi a vezetést, az extrém féktávolságok pedig izgalmas előzéseket tesznek lehetővé.”

René Rast, aki jelenleg harmadik helyen áll a bajnokságban és ugyanígy Ausztriában, Bregenz városában él, szintén kellemes élményeket őriz a spielbergi pályáról: „2014-ben - mindenki meglepetésére- egy Audi R8 LMS versenyautóval nyertem itt futamot az ADAC GT Masters sorozatban. Akkoriban egyértelműen nehezebb autóval versenyeztünk, mint a riválisaink. A szintkülönbségek miatt itt Spielbergen sokkal nagyobb jelentősége van a súlynak.” A teljesítményalapú súlyok eltörlésével azonban ez a gond már a múlté. „Most ismét a sportteljesítmény és a verseny kerül a középpontba.” – nyilatkozta elégedetten Dieter Gass, az Audi Motorsport vezetője. „A DTM sorozatában a Red Bull Ring pályáján haladhatnak legnagyobb százalékban teljes gázzal a pilóták. Minimális egyenetlenségek vannak csupán a pálya felületén és a MotoGP verseny kapcsán készült módosításoknak köszönhetően a rázókövek is laposabbak lettek. Kétségkívül igen izgalmas verseny elé nézünk.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: