DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Túraautó

Michelisz csapata kis híján a WTCC-ben kötött ki

A Bári Dáviddal közösen bemutatott saját csapatukról beszélve Michelisz Norbert elárulta, a világbajnoki mezőnyben való részvétel is megfordult a fejükben, ám ezen tervüket meghiúsított a WTCC2 terveinek bedőlése.

Mi vezetett egy saját versenycsapat megalapításához?

Michelisz: Decemberben fogalmazódott meg bennem komolyabban a gondolat egy saját team alapításáról, miután hirtelen több körülmény is kedvezett a megvalósításnak. A megfelelő társ Bári Dáviddal, a megfelelő autó a Honda Civic Type R-rel és a megfelelő bajnokság a TCR-rel mind elérhetővé vált. Nem szalaszthattam el ezt az alkalmat.

m1ra_11 



Miért döntöttél úgy, hogy Hondákkal és a TCR International Seriesben indulsz a csapatoddal?

Michelisz: Mindenképpen erős nemzetközi túraautó-sorozatba akartunk benevezni, ami frissen alakuló csapatként anyagilag is elérhető. A TCR a kezdetektől fogva az egyik opció volt, a másik pedig a hasonló szabályrendszert követő WTCC2 lehetett volna, ám januárra már látszott, hogy ebből a tervezett bajnokságból könnyen zsákutca lehet, így maradtunk a TCR-nél. Ami a technikát illeti, természetesen szoros a kapcsolatom az autóinkat építő JAS Motorsporttal, hiszen a WTCC-ben ők versenyeztetik a gyári Hondákat. Ez a döntés azonban nemcsak a szimpla márkahűségről szólt, hanem az eredményekről is. Tavaly több regionális TCR-bajnokságot Hondával nyertek meg, és nekem is van saját élményem a technikával a TCR Beneluxos vendégszerepléseimről, amelyek során hat futamot nyertem. Tudom, hogy jó autókról van szó.

 

Milyen szerepet töltesz be a M1RA életében?

Michelisz: Alaposan kivettem a részem a csapat talpra állítása körüli munkából, még a névválasztás is rendkívül személyes volt, hiszen Johannával, a feleségemmel a Mira nevet választottuk a születendő gyermekünknek, engem így a csapat neve mindig a kislányunkra emlékeztet majd. Ugyanakkor továbbra is a WTCC-s szereplésem az első, idén a világbajnoki címért szállok harcba. Emellett a M1RA-ban a magyar tehetségek támogatása a legfőbb feladatom és célom. Ezt a munkát idén Tassi Attilával kezdjük el, aki hozzám hasonlóan szimulátoros versenyzéssel kezdett, és a kevesek egyike, aki az elmúlt tíz évben legyőzött engem. A csapatvezető viszont Bári Dávid, aki egy elképesztően tehetséges mérnök sok tapasztalattal és sikerrel a háta mögött. Régóta közel állok a Bári-családhoz, hiszen a testvére, Bári Gergő a versenymérnököm a WTCC-ben.

 

Mi a csapat célja az első szezonban?

Michelisz: A bajnoki címért szállnánk harcba. Tudom, hogy ez újoncként merész célkitűzés, mivel erős és rutinos ellenfeleink lesznek, de hiszek a nagy kihívásokban. Ezt az eredményt egyelőre a tapasztaltabb versenyzőnktől, Roberto Colciagótól várjuk, de a hosszabb távú cél egyértelműen az, hogy magyar bajnokot neveljünk a TCR-ben. Tassi Attilában abszolút látom az ehhez szükséges képességeket, egyelőre azonban nem szeretnénk túl nagy terhet pakolni a vállára, hiszen a korából fakadóan is rutintalanabb a mezőny jelentős részénél. Tőle azt várom, hogy minden versenyen gyors legyen, és szerintem futamgyőzelmet is arathat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: