DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Túraautó

Ekström zsinórban második győzelmét szerezte, az Audi a gyártók bajnoka

Mattias Ekström a legutóbbi Zandvoortban aratott sikerét követően ismét győzelmet ünnepelhetett, miután a DTM hockenheimi szezonzáróján hibátlanul kivitelezte taktikáját. Mike Rockenfeller és Jamie Green révén a dobogót kisajátította az Audi, ráadásul a gyártók bajnoki címe is az övék lett.

_M141383



A verseny folyását alapvetően a taktika határozta meg - a lágy keverékeken rajtolók néhány kör után a mezőny élén csoportosultak, majd a kerékcserék után az üldözők előretörése következett. A rajt pillanatai részben az eltérő abroncsok miatt igen mozgalmasan alakultak. Bár Ekström a keményeken indult, néhány kanyar után mégis le tudta gyűrni a lágyakat választó, de a pályáról lecsúszó Miguel Molinát, ám csak néhány pillanatig maradt az élen, hiszen a hajtű után már Jamie Green kezében volt a vezetés.

A svéd nem is volt agresszív a más taktikán lévő versenyzőkkel, s kerülte is a csatákat azokkal, akik az abroncsok miatt nagyjából 1,5 másodperccel gyorsabb köridőre voltak képesek. Viszont ő vezette a keményeken rajtolók csoportját a bokszkiállások előtt, vele pedig egyedül Mike Rockenfeller tudta tartani a lépést.

Az élen Green is el tudott szakadni üldözőitől, a második helyen pedig a Mercedesszel kiváló rajtot vevő Pascal Wehrlein állt, akit Timo Scheider követett. A verseny féltávján elérkező bokszkiállásoknál aztán mindenki az ellentétes abroncsra váltott, így a fejük tetejére fordultak az erőviszonyok - az immár lágy gumikon lévő üldözők Ekström és Rockenfeller vezetésével elkezdtek közeledni az előttük állókra. Wehrlein már nem részesülhetett a visszapillantójában feltűnő Audik látványából, mivel áthajtásos büntetést kapott azután, hogy a csapata felelőtlenül engedte őt el a kerékcseréje után, és kis híján összekoccant Scheiderrel.

8S0A0804

„Eki” és az őt árnyékként követő „Rocky” hamar a 2. és 3. helyen találták magukat, ekkor azonban Green még 9 másodperces előnnyel rendelkezett, miközben 9 kör volt hátra a versenyből. A páros valószínűleg mindenképp utolérte volna a britet, ám még a biztonsági autó is a segítségükre volt, amikor 5 körrel a leintés előtt beküldték azt Daniel Juncadella kicsúszása után. A különbségek eltűntek, így végül azok jártak rosszul, akik a lágy gumikon rajtoltak, hiszen az utolsó két körre elengedett versenyen többen is könnyű prédává váltak.

Green a várakozásoknak megfelelően elveszítette előnyét, de a harmadik helyet még ki tudta védekezni a középmezőnyből előretörő Paul di Restával és Marco Wittmannal szemben a leintésig.

A bajnoki címét már két futammal ezelőtt bebiztosító Wittmann mögött Ekström megőrizte második helyét a pontversenyben, Rockenfeller pedig felugrott az egyéni összetett harmadik pozíciójába.

Köszönhetően a hármas dobogónak és a BMW gyenge szereplésének, az egész szezon során az üldöző szerepében lévő Audi 30 ponttal átvette a vezetést a gyártók versenyében, ezzel pedig megnyerte ezt a bajnoki címet.

A verseny végeredménye:

# Versenyző Márka Hátrány
1 Mattias Ekstrom Audi 1:08:37.604
2 Mike Rockenfeller Audi 2.402
3 Jamie Green Audi 3.914
4 Paul Di Resta Mercedes 4.163
5 Marco Wittmann BMW 4.962
6 Timo Scheider Audi 6.540
7 Martin Tomczyk BMW 7.526
8 Robert Wickens Mercedes 10.344
9 Miguel Molina Audi 11.104
10 Antonio Felix da Costa BMW 12.198
11 Gary Paffett Mercedes 14.781
12 Timo Glock BMW 15.179
13 Bruno Spengler BMW 15.838
14 Nico Muller Audi 15.973
15 Christian Vietoris Mercedes 17.497
16 Joey Hand BMW 17.769
17 Augusto Farfus Jr. BMW 23.024
18 Vitaly Petrov Mercedes 1 kör
19 Adrien Tambay Audi 1 kör
20 Pascal Wehrlein Mercedes 2 kör
21 Daniel Juncadella Mercedes 6 kör
22 Edoardo Mortara Audi 11 kör
- Maxime Martin BMW  

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: