DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Tereprali

Varga Racing: Homokvihar, biztonsági autózás és 6. hely

Nem szegte kedvét a Varga Racing Team párosának az Amodjar térségében tomboló szél- és homokvihar, amely miatt az Africa Eco Race szervezői lerövidítették a tizedik szelektív szakaszt.

Amikor a Szahara szívében erős szél támad, az olyan homokvihart eredményez, amely jobb esetben megnehezíti, rosszabb esetben teljesen ellehetetleníti a versenyzést. Ha a helikopterek felszállása lehetséges, jöhet a rajt: az Africa Eco Race tizedik szakaszának kezdetén nagy kérdés volt, hogy ez megtörténhet-e, de végül a szervezők találtak megoldást a helyzetre. A majd’ négyszáz kilométeres táv első részét törölték, így jutott is, maradt is: a szakasz 197 kilométerre lett kurtítva.

varga-aer-1



A Varga, Toma páros 1 óra 59 perc 39 másodperces idővel az autós kategória előkelő 6. helyén zárt, s bár a célba érkezést követően úgy tűnt, hogy az összesítésben előreléphetnek egy helyet, végül azonban maradtak az autós kategória 9. helyén. A szakaszt az összesítésben is vezető Gautier Paulin, Rémi Boulanger páros nyerte a T3-as Apache versenygéppel.

„A ma reggeli rajtot a rendezők előbb elhalasztották, majd biztonsági okok miatt az eredetileg tervezett távot le is rövidítették, ugyanis eléggé erős homokvihar tombolt Amodjar térségében. 388 kilométer helyett így 190 kilométer volt a napi táv. Átgondoltunk a verseny eddigi részének történéseit, megvizsgáltuk az eredménylistát és úgy döntöttünk, hogy kíméletes tempóban fogunk végigmenni.”

varga-aer-2

„Számunkra az a cél, hogy ott legyünk a Rózsaszín tó partján a célkapunál, így fontos szempont volt az is, hogy már nagyon közel vagyunk. Nem kockáztattunk semmi, kellemes versenytempóban jöttünk, így az eredményünk lehetett volna jobb is, de nem gondolom, hogy az komolyabb változást hozott volna számunkra. Várjuk a folytatást és reménykedünk, hogy ott lehetünk a Lac Rose-nál!” – fogalmazott Varga Imre.

Toma József Csimpi is úgy érezte, hogy a szervezők jó döntést hoztak: „Hajnalban egy erős szélvihar érte el Amodjar térségét, amely megkavarta a dolgokat. Biztonsági okokból rövidítették a szakasz, amely mindenképpen jó döntés volt. A dűnés részeket vették ki, a megtartott részben nem volt semmi különleges, tempós és gyors pálya volt, amelyet kellemes tempóban teljesítettünk” – mondta a navigátor.

varga-aer-3

Szombaton az Africa Eco Race tizenegyedik szelektív szakaszát futják, az utolsó olyan menetet, amely még beleszámít a verseny végeredményébe – ráadásul a mezőny határt is lépnek a nap végén. A mauritániai Akjoujt és a szenegáli Saint-Louis között a mért szakasz hossza 248 kilométer lesz.

A nap végére kialakul a végeredmény, így a január 14-i, óceánparti száguldás a hagyományoknak megfelelően csupán demonstráció lesz. Aznap délután tartják a célceremóniát is a kultikus helyszínen, a Rózsaszín tó partján, Dakar közelében.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: