Rápihentek, majd nekivágtak a végeláthatatlanul hosszú nyugat-szaharai összekötőnek, amely során egy quados versenytársnak is segítséget nyújtottak egy kanna benzin formájában. Letudták a határátlépést, majd elrajtoltak a szelektív szakaszon és az első száz kilométeren minden kifogástalanul alakult. Így zajlott az Africa Eco Race hatodik szelektív szakasza a Varga Racing Team toyotás egysége számára, azonban a mauritániai bemelegítésnek szánt padlógázos száguldás a százkilencedik kilométernél váratlan fordulatot - és egy tetőn átfordulós borulást - hozott a Varga, Toma páros számára…
„Az itinerben nem szerepelt egy jel, ott volt két nagy gödör egymás után és a második úgy megdobta az autót, hogy hiába adtam gázt neki, nem tudtuk megfogni. Átfordultunk a tetején és estünk egy nagyot. Körülbelül tíz perc múlva érkezett a Feryn Dakar Team egysége, akik segítettek talpra állítani az autót. Hála és köszönet nekik a segítségért. A művelet után kicseréltük a két kereket és végigdöcögtünk a célig. Most éjjel a srácokra ismét nagy munka vár, de biztos vagyok benne, hogy helyre tudják hozni az autót. Megpróbáltunk úgy menni, hogy a magyar szurkolók büszkék lehessenek ránk, ez most sajnos csak féltávig sikerült, de legalább nincs bajunk. Nem sikerült jól ez a nap, de legalább teljesítettük és megyünk tovább” – értékelt a mauritániai Chamiba érkezve a pilóta, Varga Imre.
Toma József Csimpit hozzátette: „Sajnáljuk, hogy így alakult a mai nap, nem így szerettük volna, de néha megtörténik az ilyesmi… Köszönet a Feryn-Toyota egységnek azért, hogy segítettek nekünk a bajban. Miután újra elindultunk, a szakasz vége előtt negyvenöt kilométerrel mi is találtunk egy SSV-t, amelynek hajtásproblémája volt, úgyhogy bevontattuk a célba, így részünkről is megvolt a jócselekedet” – mondta a navigátor.
A Dakhla-Chami közötti 205 kilométeres szelektívet az incidens után 3 óra 5 perc 15 másodperces idővel zárta a Varga, Toma egység, ami az autósok között a 13. helyet jelentette számukra. A 200-as rajtszámú magyar egység – amely a második szakaszon elszenvedett futóműtörés és félbeszakítás után cipel magával 8 óra 28 perc időbüntetést is – jelenleg a 10. helyen áll az autósok összetett értékelésében, míg az autós-kamionos összevont tabellán a 14. helyet foglalják el.
A napi szakaszt az Apache-ok uralták: ugyan az első száz kilométert Vargáék hajkurászásával töltötte, a legjobb időt a WRC-ből ismert Pierre-Louis Loubet repesztette, akit márkatársa, Gautier Paulin követett az eredménylistán. Az autós-kamionos összesítésben Paulin továbbra is őrzi vezető pozícióját: 2 óra 34 perccel vezet a spanyol Can-Am pilóta Carlos Vento előtt, míg a 3. helyen tanyázó Polari-versenyzőt, Frederic Henricy-t 3 óra 2 perccel előzi meg.
Kedden Chami térségében egy legendás hurokszakasszal folytatódik az Africa Eco Race, a szelektív hossza 453 kilométer lesz. Hogy mi vár a mezőnyre? Az, amiért Mauritániába érkeztek: homok, homok és még több homok!
Mauritániában egyébként a maival együtt összesen hat szelektív szakaszt bonyolítanak, míg az utolsó menetet már Szenegálban futják majd. Az Africa Eco Race össztávja 5500 kilométer, amelyből közel 4000 kilométert tesz ki a 12 szelektív szakasz.