DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Tereprali

Opel Dakar Team: Teszt a lelke mindennek!

Az Opel Crossland X már úton van a Le Havre-i kikötőbe, ahol behajózik Dél-Amerikába, hogy időben megérkezzen a 40. Dakar Rali januári rajtjára, de téved, aki azt hiszi, hogy „kipróbálatlanul” kelt útra.

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős még indulás előtt tesztelt a vadonatúj versenygéppel, amely jobban kezelhető, stabilabb útfekvésű és jóval könnyebb, mint az elődje volt. 

odt-2017-dakar-teszt-01



„Ez volt eddig a legsimább tesztünk, az autó az első pillanattól kezdve tökéletesen működött, és az is kiderült, hogy az alapbeállításai nagyon jól sikerültek, mert bár folyamatosan próbáltunk változtatni, végül mindig visszatértünk a kiindulási ponthoz – mondta Szalay Balázs, akinek a januári lesz a 13. Dakar Ralija. – Direkt egy olyan terepre mentünk, ahol egymást követik az árkok, mert ki akartam próbálni az új rugózást, a hosszabb rugó-utat, és tökéletesen elégedett voltam a Crossland X-szel.”

Körülbelül száz kilométert tett meg Szalay, s természetesen voltak olyan menetek, amelyeken beült mellé navigátora, Bunkoczi László is – nem azért, mintha mondania kellett volna, merre kell menni, egyszerűen ő is ki akarta próbálni a versenygépet. 

odt-2017-dakar-teszt-02

„Az autóban minden ott van, ahol szeretem, minden úgy van, ahogy kézre esik, s bár azt nem tudom megállapítani, hogy gyorsabb lett-e – mert nem működött a kilométer-óra –, de az teljesen biztosan jót tett neki, hogy az előző autónkhoz képest majd’ háromszáz kilóval könnyebb – árulta el Szalay. – A BF Goodrich abroncsok is nagyon jól fogták a földet, ami azért fontos, mert a tavalyi tapasztalatból kiindulva számíthatunk olyan esõs körülményekre is, mint amilyen itthon volt az utóbbi napokban.”

A BF Goodrich All-Terrain abroncsok kifejezetten összkerékhajtású járművekre készültek. Megküzdenek a legnehezebb gumigyilkos tereppel és ellenállnak a legerősebb igénybevételnek is. Ez annak köszönhető, hogy szerkezetük egyszerre hajlékony és rendkívül ellenálló, így alacsonyabb üzemi nyomáson is bírják a gyorsaságot.

odt-2017-dakar-teszt-03

Ezek az abroncsok, amelyekkel Szalayék is nekivágnak a világ leghosszabb és legnehezebb terepversenyének, a legutóbbi Dakaron is kiválóan teljesítettek – több csapathoz hasonlóan az elsõ három helyezett is ilyen abroncsokon versenyzett. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: