DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Tereprali

Qualisport: Ez volt az eddigi legjobb menet!

Nem véletlenül állította René Metge versenyigazgató, hogy az Africa Eco Race negyedik versenynapjára kiírt szelektív szakasz az egész verseny talán leginkább élvezetes felvonása lesz. Ezzel a nap végén Kovács Miklós, a kamionos kategóriában a 4. időt produkáló Qualisport Racing pilótája is egyetértett.

„Nagyon hosszú szakasz volt a mai, 400 kilométer. Roppant gyors volt, köveken, homokon és sziklán. Néhol annyira nagy volt a tempó, hogy most a szokásosnál is fontosabb volt az odafigyelés. Navigációs szempontból sem volt egyszerű, hiszen rendkívül gyorsan jöttek a jelek az itinerben. Amennyire csak lehetett, óvtuk a kamiont, nehogy a nagyobb kövek vagy sziklák kárt tegyenek benne. Tényleg nagyon kellett koncentrálni, egyetlen pillanatra sem engedhettünk ki” – fogalmazott a Scania Qualisport Torpedóval versenyző pilóta, akinek 4 óra 54 perc 19 másodperces ideje a nap 4. legjobb kamionos eredménye volt.

Kovács és két társa, Czeglédi Péter navigátor és Ács László fedélzeti szerelő az előző napon az egyik Kamazt utasította maga mögé, ezúttal pedig az egyik Tatra, a korábbi többszörös győztes Tomas Tomecek végzett a magyar Scania mögött. A pilóta úgy érzi, hogy egyre jobban össze van szokva új kamionjával, amelynek volánja mögött ez az első maratoni derbije: „Úgy gondolom, hogy most jutottunk el odáig, hogy össze vagyunk szokva a Torpedóval. Egyre jobban érzem a mozgását, valamint azt, hogyan reagál a különféle kormánymozdulatokra. Kezdjük kiismerni, hogy mekkora ugrásokat lehet bevállalni vele, mekkora sziklákon, kődarabokon tudunk problémák nélkül átgázolni. Szerintem jó úton haladunk és nagyon várjuk, hogy megérkezzünk Mauritánia dűnéire” – fogalmazott Kovács, aki egységével a kategória összetettjében az 5. helyen áll: bár az előző napon megközelítették Szergej Kuprijanov metángáz-hajtású Kamazát, az orosz megnyerte a negyedik szelektívet és ezzel most megint elhúzott a Scaniától.

qualisport-africa-race-4-szakasz-01



A monstrumok között egyébként a Kamaz gyári formációjának másik pilótája, Andrej Karginov vezet, akinek nem alakult túl jól ez a menet: defekt miatt rostokolt a szakaszon, így Kuprijanov mögött végzett, de így is sikerült maga mögé utasítania az összesítésben a 2. helyen álló Tatra-pilótát, Jaroslav Valtr-t. A kategória másik magyar egysége, az Opel Dakar Team MAN kamionja futómű-problémák miatt félbeszakította az előző napi szakaszt, ám Darázsi Zsolt pilóta és navigátora, Szalai Norbert mára orvosolták a problémát, így – egyelőre 4 órás időbüntetéssel a tarsolyukban – folytatni tudják az utat Dakar felé.

Az Opel-gárda autós párosának, Szalay Balázsnak és Bunkoczi Lászlónak jól alakult a negyedik szakasz: a Mokkával a 9. időt repesztették az autósok között, így az összesítésben három helyet előrelépve a 12. pozícióból várják a folytatást. „Mindenfelé nyomokat láttunk magunk előtt, nagyon könnyű volt eltéveszteni az irányt. Akadt egy elhanyagolható hibánk, ami plusz száz méterünkbe került, de csak azért, mert ugyanitt tavaly sem találtuk meg a balra vezető utat a kőrakás után, és amikor túlmentünk rajta, visszafelé jövet már tudtam, mire kell figyelni” – fogalmazott a másodpilóta, Bunkoczi László.

Az autósoknál egyébként meglepetést hozott a nap: az eddig domináló Mini-pilótát, Vlagymir Vasziljevet elsőszámú üldözője, a Ford buggy-val induló Thierry Magnaldi most először tudta felülmúlni, azonban az orosz továbbra is őrzi vezető helyét az összetettben. Magnaldi hátránya 27 perc 25 másodperc, míg a tavalyi ezüstérmes, Pascal Thomasse 1 óra 3 perces hátránnyal áll a 3. helyen. A motorosoknál folytatódott Gev Teddy Sella diadalmenete: a fiatal KTM-es kiválóság behúzott egy újabb szakaszgyőzelmet és 1 óra 4 percnyire növelte az előnyét a gyári hondás Paolo Ceci előtt.

Pénteken, az ötödik versenynapon rövidített szakasz vár a mezőnyre: a szervezők eredetileg 457 kilométeres mért menetet terveztek, ám a térségbeli esőzések miatt a szakasz hossza 280 kilométernyire módosul. A rövidítéssel együtt is hosszúnak ígérkezik a nap, a nyugat-szaharai Dakhláig ugyanis – az összekötőkkel együtt – nagyjából 900 kilométert kell megtennie a karavánnak. Ha megérkeznek, juthat idő némi lazításra is, mivel a szombat pihenőnap lesz a kite surf paradicsomban.

4. szakasz, Assa–Remz el Quebir (össztáv: 409.22 km, ebből szelektív szakasz: 409.22 km)

Autósok:

1. Thierry Magnaldi, Francois Borsotto (francia, Ford Buggy) 3:56:37

2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini) 4:16 perc hátrány

3. Cserednyikov, Ciro (ukrán, Ford Buggy) 15:57 p h.

...

9. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 27:21 p h.

Kamionosok:

1. Szergej Kuprijanov, Alekszandr Kuprijanov, Anatolij Tanyin (orosz, Kamaz) 4:25:55

2. Karginov, Mokejev, Nyikitin (orosz, Kamaz) 7:35 p h.

3. Valtr, Pliny, Skrobanek (cseh, Tatra) 9:22 p h.

4. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 30:21 p h.,

...

Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (magyar, MAN) nem ért célba

Motorosok:

1. Teddy Gev Sella (izraeli, KTM) 4:34:53

2. Ceci (olasz, Honda) 13:17 p h.

3. Gabari (marokkói, KTM) 25:48 p h. 

Az összetett állás:

Autósok:

1. Vlagyimir Vasziljev 13: 06:57

2. Magnaldi 27:25 p h.

3. Thomasse, Larroque (francia, Optimus) 1:03:13 p h.

...

12. Szalay Balázs 1:22:16 ó h.

Kamionosok:

1. Andrej Karginov 14:16:34

2. Valtr 1:20:41 ó h., 3. Tomecek 1:37:45 ó h.

...

5. Kovács Miklós 2:56:56 ó h.

Motorosok:

1. Teddy Gev Sella 15:28:03

2. Ceci (olasz, Honda) 1:04:22 ó h.

3. Ullevalseter 1:35:41 ó h.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: