DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Tereprali

Opel Dakar Team: Bemelegítésnek jó volt

Tizennégy órányi autózás után (szerencsére busszal mentek, nem kellett a versenyautót kínozni a több mint 800 kilométeres aszfaltúton), két kilométeres szuperspeciális várt a mezőnyre a Silk Way Rali első igazi versenynapján.

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs a 25. helyen teljesítette a távot – lehetett volna jobb is, rosszabb is, de túl nagy jelentõséget azért sem a helyezésnek, sem a minimális idõbeli különbségnek nem kell tulajdonítani. 

A majd' 11 ezer kilométeres verseny ugyanis csak most kezdõdik...

878693c3-86f5-4715-941d-3401474179f9



A szombati tábort a Kazany Arénában állították fel (ahol a világ egyik legnagyobb kivetítõje is a versenyt hirdette), onnan hajtottak ki az autós párosok és a kamionos triók a városon belül kijelölt, épített pályára, amelynek homokos talaja alaposan megázott a nap folyamán. Ám aki azt hitte, hogy ettõl keményebb lesz a homok, és könnyebb lesz rajta menni, nagyobbat nem is tévedhetett volna... 

„A homok már néhány autó után nagyon felpuhult, és olyan mély lett a nyom, hogy alig lehetett benne haladni. Rövid szakasz volt, éppen csak arra elég, hogy bemelegítsünk, és szerintem az eredménybõl sem kell messzemenõ következtetést levonni, hiszen ez csak a kezdet” – mondta Szalay, majd a legfontosabb kérdésre is megadta a választ. 

Ugye, két hónapja õk ketten hatalmasat estek az országos bajnokság bábolnai futamán, s amellett, hogy rommá tört az Opel Mokka (a szervizcsapat emberfeletti munkával újjáépítette) az Opel Dakar Team pilótájának válla is megsérült. Az volt a nap nagy kérdése, hogy ami a hétköznapi életben elég, elég lesz-e a versenypályán is? 

„A rajt elõtt eszembe jutott, hogy figyelnem kell majd a vállamra, de aztán legközelebb akkor gondoltam rá, amikor már befelé gurultunk a táborba, akkor is azzal a felütéssel, hogy: nem kellett volna ennek fájnia? De szerencsére nem fájt, és ez nagyon jó hír, remélem, így is marad” – mondta Szalay.

S hogy mivel egészítette ki mindezt a navigátor, Bunkoczi László? 

„Így utólag azt mondom, ehhez a mély homokhoz lejjebb kellett volna engedni a guminyomást, de sajnos nem tettük meg. Meglepett minket, hogy mennyire mély volt a homok. Navigációs szempontból egy kordonozott pályával nyilván nem volt sok munka, az elsõ igazi kihívás vasárnap vár ránk. Akkor ugyanis az itiner szerint egy olyan pálya jön, amelyen száz méterenként követik egymást a jelek, vagyis nagyon észnél kell lenni...” – mondta Bunkoczi, akin látszott, nagyon várja ezt a fajta próbatételt. 

 

1. szakasz, Moszkva–Kazany (össztáv: 853.85 km, ebbõl szuperspeciál: 2 km):

Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Peugeot 2008DKR) 1:31, 2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 1:35, 3. Loeb, Elena (francia, Peugeot 2008DKR) 1:35, ...25. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 1:54, ...61. Liszi László, Liszi Norbert (magyar, Mitsubishi Pajero) 2:21. Kamionosok: 1. Maarten van den Brink, Péeter Willemsen, Daniel Kozlovsky (holland, belga, cseh, Renault) 1:51, 2. Vjaszovics, Haranin, Zsihulin (fehérorosz, MAZ) 1:54, 3. De Baar, Roesink, Rosegaar (holland, Renault) 1:54

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: