Bár a DTM utolsó fordulóját is ugyanakkor rendezték Hockenheimben, mint a WRX németországi fordulóját, Mattias Ekström számára ez utóbbi bírt nagyobb jelentőséggel, hiszen a bajnoki címért küzdhetett. Ez volt egyébként az első DTM-hétvége az elmúlt 15 évben, melyet Ekström kihagyott a WRX kedvéért.
A címvédő Petter Solberg és a svéd is megnyerte az elődöntőt, így az első sorból vágtak neki a versenynek, és hiába küzdöttek fej-fej mellett az első helyért, az első kanyarban Kevin Eriksson el tudott menni mellettük, és átvette a vezetést. Ekström viszont rajtavesztett, hiszen hamar visszaesett az utolsó helyre.
Ez azt jelentette, hogy Solberg második helye miatt Argentínára maradt volna a döntés, de a negyedik helyen haladó Johann Kristoffersson Volkswagenje defektet kapott, a dán pedig visszaesett az utolsó helyre. Eriksson végül behúzta a győzelmet, karrierje során először a WRX-en, Ekström viszont legyőzte az elmúlt két év bajnokát, és ötödik helyével 2016 ralikrossz-világbajnoka lett.
I just became FIA World champion,
— Mattias Ekström (@mattiasekstroem) 2016. október 16.
Nice feeling. #gohardorgohome @ Estering - Dt. Rallycross… https://t.co/foaKPYuPTR