A sportág kontinensbajnokságának első magyar futamgyőztese összesítésben a Super1600-as kategória 10. helyéről várja a vasárnapi folytatást. Az elsőkerék-meghajtású, 1,6-os autók 24 fős mezőnyében a magyar pilóta az első előfutamban a 12. legjobb időt futotta a Volland Racing által felkészített Skoda Fabia Mk2-es versenygépével, ám már ekkor érezte, hogy tudna gyorsabb is lenni a számára eleddig ismeretlen belga pályán, csak épp egy nála lassabb versenyző ekkor még feltartotta őt.
A második előfutamban viszont – furcsa, permetszerű esőben, ami épphogy csak feláztatta picit a pályát – már feltartóztathatatlan volt Krisztián, aki nemcsak saját futamát nyerte meg, de abszolútban is a legjobb időeredményt érte el. A harmadik előfutamban is hasonló tettre készült, és egészen az utolsó körig ő is állt győzelemre, ám ekkor elmérte az egyik féktávot, ami jelentős időveszteséget eredményezett, így végül itt csak 21. lett. Összességében azonban így is a 10. helyen zárta a napot, ezzel a minimális célt teljesítette, hiszen a vasárnapi utolsó előfutam után a 12 legjobb helyen álló pilóta fog továbbjutni az elődöntőbe, ő viszont ezt is szeretné minél előkelőbb helyen kivívni magának.
„Eléggé bosszant ez a nap végi hiba, de addig minden jól ment, úgyhogy van miből erőt meríteni a folytatásra” – kezdte első nap végi értékelését a belga ralikrossz Eb-ről Szabó Krisztián. „A pálya nagyon tetszik, izgalmas és jó a vonalvezetése, és a csapat segítségével elég gyorsan fel tudtam venni rajta a tempót. Az első előfutamban még feltartott egy lassabb versenyző, akit nem tudtam megelőzni, de a második futamomban szerencsésen túléltem a rajt utáni csetepatét (két oldalról szendvicsbe fogtak, de a jobbomon levő versenyzőtársam végül fennakadt a falon, és szerencsére nem rántott magával), utána pedig végig a saját tempómban tudtam autózni. Sikerült az abszolút leggyorsabb időt futnom, úgyhogy ez jó volt. A harmadik futamomat is megnyertem volna, és abszolútban is megint a top3-ban lett volna az időm, de sajnos az utolsó körben hibáztam, elmértem egy féktávot, és sok időt veszítettem, mire újra összeszedtem az autót. Egy kis jó a rosszban, hogy így holnap megint egy könnyebb csoportban mehetek, és remélhetőleg végig a saját tempómat diktálva sikerül majd egy jó eredményt elérnem. Bosszant a hiba, de a tempóm jó, ezért úgy érzem, holnap ki tudom köszörülni a csorbát.”