DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Rali

Tanak nyerte az élmezőny nélküli Chile Ralit

Ott Tanak ás a TOYOTA GAZOO Racing World Rally csapata megszerezte második győzelmét Rally Világbajnokság 2019-es idényében, az első alkalommal megrendezett Chile Ralin. Tanak nagyszerű teljesítményt nyújtott ezen az embert próbáló versenyen: a ralit záró gyorsasági szakaszon a legjobb időt érte el. Így plusz pontokat szerzett, amivel immár a második helyen áll a pilóták világbajnoki mezőnyében, alig 10 ponttal az élen álló versenyző mögött.

A péntek reggeli második szakasztól kezdve élen haladó Tänak félperces előnnyel vágott neki az utolsó napnak, de a mögötte csatázó két rivális miatt nem engedhette meg magának, hogy kicsit is lazítson a mai első három szakaszon. Ezt követően, a gyorsasági szakaszon 1,3 másodperccel volt gyorsabb mindenki másnál, így végül navigátorával, Martin Jarveojával 23,1 másodperces előnnyel nyerték meg a rallyt. Csapattársai Jari-Matti Latvala és Kris Meeke szintén jól szerepeltek a gyorsasági szakaszon, ahol a harmadik, illetve ötödik legjobb időt érték el. Meeke a tízedik helyről a nyolcadikra jött fel az utolsó napon, de végül egy egyperces büntetés miatt csak a tizedik helyet szerezte meg. A büntetést azért kapta, mert a legénység szombaton, az SS8 előtt kiszerelte a betört szélvédőt. Latvala alig lemaradva, összesítésben a 11. helyen futott be. A csapat továbbra is a második helyen áll az autógyártók mezőnyében, de hátrányuk az első helyezetthez képest csupán 29 pont.

Toyota_Rally_Chile_15



Akio Toyoda (a csapat elnöke)

„Csendes-óceánon túli szomszédunknál, Chilében Ott és Martin megszerezték második győzelmüket az idényben, Takamoto Katsuta pedig első alkalommal győzött saját géposztályában a tavalyi, svédországi bemutatkozó diadal óta. Szeretném megköszönni szurkolóinknak a támogatást. Az előző fordulóban, Argentínában Ott és Martin kénytelen volt lemondani a győzelemről az autó meghibásodása miatt, így a csapat elnökeként nagyon örülök, hogy most gond nélkül teljesítették az összes szakaszt, és mosolyogva állhattak a dobogó legfelső fokára. Gratulálok Ottnak és Martinnak! Kris és Seb szombaton korán reggel felborultak ugyan, mégsem adták fel a futamot. Beindították az összetört Yaris WRC-t, ami után a szerelők megjavították az autót, és visszaküldték őket a csatába. A Tommi irányításával kifejtett hatalmas erőfeszítésnek köszönhetően megszerzett pontok nagyon értékesek lesznek majd az idény hátralevő részében. Jari-Matti és Miikka szombat esti balesetét a verseny velejárójának tekintem, hiszen ez a maximális erőbedobás eredménye volt. Remélem, az idény hátralévő részében is ekkora erőbedobással rohamoznak tovább. A WRC most átköltözik Európa murvás útjaira. Egyesült erővel dolgozunk azon, hogy segítsünk a hat pilótának, illetve a három Yaris WRC-nek, hogy örömet szerezhessenek szurkolóinknak. A másik jó hír a WRC 2 géposztályból érkezett. Katsuta megszerezte pályafutása második győzelmét. Gratulálok Takamotónak és Danielnek! Takamoto gyorsan fejlődik, igyekszik a csapat legjobb WRC pilótáitól ellesni, hogyan kell küzdeni a rallykon. Hiszek abban, hogy tovább fejlődik, és újabb sikereket ér el. Előre is köszönöm a támogatásukat a TOYOTA GAZOO Racing WRT és a Katsuta/Barritt páros nevében.”

Toyota_Rally_Chile_16

Tommi Makinen (csapatfőnök)

„Hatalmas diadal ez számunkra és Ott számára. Egész hétvégén nagyszerűen és hibátlanul versenyzett. A legjobb pilóta volt, illetve az Ott/Yaris WRC kombináció volt a legerősebb csapat Chilében. Sajnos Kris és Jari-Matti peches volt tegnap, de nem ők voltak az egyetlenek… Az egész rally nagy kihívás volt mindenki számára. A szakaszok kellemesek és akadálytalanok voltak, az útburkolat jó minőségű, a verseny mégis komolyan próbára tette a pilótákat, különösen, mert a fák, a töltések és a hegycsúcsok miatt nehéz volt belátni a kanyarokat. Igazán kellemes volt Chilében, remek versenyt láttunk, sok-sok szurkolóval, és különösen jó, hogy sikerült győzni.”

Toyota_Rally_Chile_10

Ott Tanak (a 8. rajtszámú autó pilótája)

„Nagyszerű, hogy már az első alkalommal sikerült győzni itt, Chilében. Rendkívül nehéz verseny volt, nagyon kellett figyelni, nehogy hibázzunk. A mai nap sem volt egyszerű: hátunk mögött a keményen hajtó két Sebastiennel nem éreztük olyan jelentősnek az előnyünket. Nem lazíthattunk, de sikerült maximális pontszámot szerezni a gyorsasági szakaszon. Volt néhány csalódást keltő nehézségünk az utóbbi két versenyen, ezért is érzem nagyon pozitívnak, hogy sikerült talpra állni ezen a tökéletes hétvégén. Ez nagyon fontos volt, különösen a csapat szempontjából, hogy ezután is motiváltak maradjunk, és hajtsunk tovább. Az ilyen eredmények határozottan inspirálóak. Előre tekintünk, és persze újra a bajnoki címért küzdünk.”

Toyota_Rally_Chile_3

Jari-Matti Latvala (a 10. rajtszámú autó pilótája)

„A tegnap esti hibázás után muszáj volt arra koncentrálni, mit tudunk kihozni az utolsó napból és a gyorsasági szakaszból. Az első áthaladáskor jól éreztem magam, hisz mi voltunk a második leggyorsabbak. Ezután kicsit kiengedtünk a következő két szakaszon, takarékoskodtunk az abroncsokkal a gyorsasági szakaszra, ami nagyon jól sikerült. Az út kezdett tisztulni mögöttünk, és örülök, hogy sikerült a harmadik legjobb időt futnunk. Nehéz verseny volt, de az a legfontosabb, hogy az autó remekül ment, és tudtam tartani a tempót.”

Toyota_Rally_Chile_4

Kris Meeke (az 5. rajtszámú autó pilótája)

„Jól sikerült ez a nap, igaz, le kellett előznünk pár autót, hogy feljöjjünk a nyolcadik helyre. A gyorsasági szakaszon kicsit tisztult az út a mögöttünk haladók számára. A pályabejárástól, illetve az első naptól kezdve küzdelmes volt ez a rally, és sajnos a második nap elején elkövettem egy hibát is. Azért sikerült szerezni pár pontot a csapatnak, és remek érzés látni, hogy Ott győzött. Borzasztóan szeretném, ha lenne már egy rally, ahol semmi váratlan dolog nem jön közbe, mert elég gyorsak vagyunk ahhoz, hogy minden alkalommal a dobogós helyért harcolhassunk.”

Toyota_Rally_Chile_1

1 Ott Tanak/Martin Jarveoja (Toyota Yaris WRC) 3 óra 15p 53.8 mp

2 Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC) +23.1 mp

3 Sebastien Loeb/Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) +30.2 mp

4 Elfyn Evans/Scott Martin (Ford Fiesta WRC) +1 p 36.7 mp

5 Teemu Suninen/Marko Salminen (Ford Fiesta WRC) +3 p 15.6 mp

6 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Citroën C3 WRC) +3 p 45.4 mp

7 Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger-Amland (Hyundai i20 Coupe WRC) +4 p 39.0 mp

8 Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (Skoda Fabia R5) +7 p 52.5 mp

9 Mads Ostberg/Torstein Eriksen (Citroën C3 R5) +8 p 16.1 mp

10 Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) +8 p 33.4 mp

11 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +10 p 59.2 mp

Mi következik?

A WRC a Portugál Ralival (május 30. - június 2.) visszatér Európába. Az ország északi részében fekvő, Portóhoz közeli Matosinhos körül megrendezendő versenyen klasszikus, homokos, illetve sziklás utakon futó szakaszok váltják egymást. Az első áthaladáskor lehetnek majd gondok a tapadással, és előbukkanhatnak kövek is, a második áthaladáskor pedig mély barázdákkal találkozhatnak a versenyzők az úton.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: