Igen, tudjuk, minden szezonban az egyik legfőbb beszédtémát szolgáltatja, hogy Raikkönen távozik-e a Ferraritól, és 2014 óta még egyszer sem került sor ilyesmire. Az is igaz viszont, hogy egyszer mindenképpen be kell következnie a szakításnak, és ennek évről évre egyre nő az esélye. A finn idén már zsinórban ötödik, összességében nyolcadik szezonját tölti a maranellóiaknál, és végre reális utódok neve is forog a közbeszédben Daniel Ricciardo vagy Charles Leclerc révén.
A monacói hétvégén a német Auto Bildnek jutott tudomására, hogy már Raikkönen is tervezgeti a Ferrari utáni jövőjét, méghozzá a Rali-világbajnokságba való visszatérés képében. A lap szerint ezúttal a Toyotával kezdett tárgyalásokba a finn, amely márka 2017-ben tért vissza a WRC körforgásába, ezúttal jelentős finn szerepvállalással. A projektet a négyszeres világbajnok Tommi Makinen vezeti, a csapat főhadiszállása is Finnországban található, és eddig a pilótaválasztásban is az északiakat preferálják. Idén Jari-Matti Latvala, Esapekka Lappi és az észt Ott Tanak vezetik a Toyota Yarisokat. Ebbe az idilli összképbe pedig tökéletesen beleillene Raikkönen.
Az Auto Bild szerint a felek már meg is állapodtak néhány pontban, Raikkönen pedig egy ideje már el is döntötte, hogy ez lesz utolsó F1-es szezonja, amelynek végére már 39. életévét is betölti majd. Makinen jelenleg ott is van Monacóban a nagydíj helyszínén, és honfitársának jachtján tölti az idejét.
Raikkönen korábban, első F1-es visszavonulása után két szezont töltött el a WRC-ben, 2010-ben és 2011-ben a Red Bull támogatásával Citroennel versenyzett a bajnokságban. Nem kimagasló eredményekkel: legjobb helyezése egy törökországi 5. pozíció lett, és mindkét szezont tizedikként zárta a bajnokságban.