DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 25. péntek

Marko: Blöffölt a McLaren

Az időmérő edzést megelőző utolsó gyakorláson szándékosan kevés üzemanyaggal futottak a McLarenek Dzsiddában – állítja Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója.

Verstappen idei második rajtelsőségét szerezte a tegnapi időmérőn Dzsiddában, Marko szerint az utolsó kanyarban dőlt el a pole sorsa, ám a McLaren alacsony üzemanyagszint mellett teljesített harmadik edzése továbbra is zavarja.

„A McLaren blöffölt a harmadik szabadedzésen, és nagyon kevés üzemanyaggal futottak” – mondta Marko. 

„A kvalifikációra újrakalibráltuk az autót, Max pedig páratlan kört rakott össze. A második szektorban vesztett némi időt, de az utolsó kanyar hihetetlen volt. Minél hűvösebb van, annál jobb az autó – a beállítások megfelelőek voltak. A McLaren blöffje mindannyiunkat bosszantott, ám miután Lando Norris a falnak ütközött, realizáltuk, hogy lehetséges a pole.”

Csúszik a pénz, Doohan nyert egy kis időt?

Ahogy arról a Formula Podcast legutóbbi, az F1-es Bahreini Nagydíjat értékelő adásában Mészáros Sándor paddockbéli és argentin forrásaira alapozva kifejtettük: a Franco Colapinto mögötti támogatókat egyfajta óvatosságra késztethette a világgazdasági folyamatokat jelenleg alapvetően meghatározó vámháború, s ebből fakadhat az, hogy Jack Doohan a korábbiaknál kicsit magabiztosabb lehet azt illetően, hogy megtarthatja-e az ülését az európai szezonkezdetig.

Emlékeztetőül: a korábbi hírek arról szóltak, hogy a fiatal argentin mögötti érdekkör egy rendkívül magas, akár az ötvenmilliós nagyságrendű ajánlattal igyekszik meggyőzni Flavio Briatorét arról, hogy minél hamarabb, akár már a Miami Nagydíjtól kezdve átadja Colapintónak a jelenleg Doohan által elfoglalt ülést, ám ha valóban késlekednek a kifizetések, az magyarázatot is jelenthet arra, hogy miért csendesedett el ez a történet – legalábbis átmenetileg.

A fiatal ausztrál Dzsiddában arról beszélt, hogyan tudta átvészelni azt az időszakot, amikor a fél világ a küszöbön álló menesztéséről beszélt: „Próbáltam nem gondolni rá. Mi, akik körön belül vagyunk, ismerjük a szerződéses helyzetemet, és mindig is tudtam, hogy ezek a dolgok változni fognak. Egyedül arra tudok koncentrálni, amit én és a csapat el szeretnénk érni, és arra, hogy a lehető leggyorsabban felvegyem a tempót” – mondta, majd hozzátette:

„Az elmúlt négy fordulóban akadt néhány igazán biztató pillanatunk, és a nyers tempónk is megvan. Sok olyan dolog van, amit magunkkal vihetünk a folytatásra, most már csak az a kérdés, hogy össze tudjuk-e rakni ezeket, mert ha igen, akkor biztos vagyok benne, hogy nagyszerű eredményeket érhetünk el.”

doohan-saudi

Brown: Lesz ütközés, de legalább gyorsan essünk túl rajta!

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown az elmúlt hetekben többször elmondta, hogy óriási, sőt „epikus” párharcra van kilátás két versenyzője, Lando Norris és Oscar Piastri között. Az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj időmérője előtt ismét megszólalt ebben a témában, de ezúttal egy másik már-már elkerülhetetlennek látszó aspektusra is kitért: előbb-utóbb ennek baleset lesz a vége. Brown legalábbis így látja ezt:

„Szerintem ez inkább csak idő kérdése, nem pedig azé, hogy megtörténik-e. Két olyan versenyző esetében, akár ugyanabban a csapatban vannak, akár külön, akik 24 versenyen keresztül ott vannak egymás mellett… Előbb-utóbb valaki el fogja fékezni magát” – mondta, majd úgy folytatta, hogy nem igazán fél attól, mi történik ezt követően:

„Szóval valahol már várom is, hogy túlessünk rajta, mert szerintem messze nem lesz olyan nagy szám, mint ahogy azt sokan gondolják. Ha eljön az a pillanat, versenybaleset lesz, ennyi. Elkerülhetetlen. Két nagyszerű karakterről van szó, egyikük sem hirtelen haragú, szóval nem aggódunk miatta, sőt, egy bizonyos szintig már azt várjuk, hogy essünk túl rajta.”

piastri-norris-bahrein

Wolff: Russell Verstappen szintjén van

Már szinte nem telik el úgy hét, hogy ne látnának napvilágot újabb információk Max Verstappen Red Bulltól való távozásáról, a hollandot az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjén ismét az Aston Martinnal boronálták össze, ennek kapcsán kérdezte meg a Sky a négyszeres bajnok tavalyi „fő kérőjét” Toto Wolffot. Az osztráknak nekiszegezték a felvetést, hogy biztosan nem szeretne megint lemaradni Verstappen megszerzéséről, ahogy az történt 11 évvel ezelőtt, ám Wolff így felelt:

„Nem, ezt nem mondanám. Mindig azt mondom, ha boldog vagyok egy szakmai kapcsolatban, akkor nem flörtölök másokkal. Nagyon elégedett vagyok a jelenlegi felállásunkkal, nem is kívánhatnék jobbat. Max a Red Bullnál van, nem beszélgettünk vele, mi a saját utunkat járjuk tovább” – mondta Wolff, aki méltatta saját versenyzőjét, a szerinte Verstappen szintjét képviselő George Russellt:

„Nagyszerű munkát végez. Mindig is egy kicsit… Ha azt nem is mondanám, hogy alulértékelt volt, de az emberek inkább Lewist vagy Maxot emlegették. Most viszont látható, hogy ő is szállítja az eredményeket. Maximálisan kihasználja az autóban rejlő lehetőségeket, és remekül teljesít” – mondta, végül így sommázott: „George Max szintjén van.”

russell-bahrein-2

Zavarodott és szomorú – így tért vissza az RB-hez Lawson

A Red Bulltól való elbocsátása óta nem találja a ritmust a Racing Bullsnál Liam Lawson. Bár az új-zélandi versenyző azt nyilatkozta nemrégiben, hogy nem befolyásolta önbizalmát lefokozása, Peter Bayer, az olasz istálló vezérigazgatója most arról beszélt, hogy láthatóan megviselte a fiatal pilótát csapatváltása.

„Őszintén szólva, szerintem kellett neki egy kis idő ahhoz, hogy megeméssze a történteket. Amikor visszatért Olaszországba és először láttam, elég szomorúnak tűnt. Én ilyennek láttam. Kissé zavarodott volt, minden olyan gyorsan történt.”

„Viszont ismerte az embereket, az eszközöket, a beállításokat. Hamar visszatért a régi Liam. Remek versenyző, jó humorral, és ismét ilyennek látjuk” – idézi Bayert a RacingNews365.

Vowles: Verstappen nem való a Mercedesbe – de nem én vagyok Toto

Szaúd-Arábiában újfent téma Max Verstappen jövője, amely kapcsán a holland arról beszélt, ő a vezetésre fókuszál, Christian Horner csapatfőnök pedig „külső zajnak” minősítette a szóbeszédet, és megerősítette, Verstappen a Red Bull versenyzője lesz a következő szezonban. A pletykák az egyik lehetséges célállomásnak a Mercedest tartják, az istállónál sokáig dolgozó, jelenleg Williamst vezető James Vowles szerint azonban rossz párosítás lenne a négyszeres világbajnok és Toto Wolff istállója.

„Én is úgy gondolom, Max plusz teljesítményt jelent, szerintem ebben a teremben senki nem vitatja, hogy kivételes dolgokra képes, Japántól leesett az állam. De fel kell ismerni, hogy sok hátulütő jár vele, a Mercedesnél pedig annak van kiváló kultúrája, ha két versenyző képes kihozni az autó közel csúcsteljesítményét, akik közül egyik feltörekvő. Ezért nem hiszem, hogy a neki való hely” – nyilatkozta a sajtónak pénteken Dzsiddában Vowles. A Williams-csapatfőnök sajnálná, ha Verstappen kedvéért partvonalra állítanák Andrea Kimi Antonellit.

„Nem gondolom, hogy összeillenének, két nagyon eltérő karakter” – mondta el Verstappenről és George Russellről. „Nem én vagyok Toto (Wolff), de úgy gondolom, a jövőt szem előtt tartva nagyon jó versenyzői felállása van. Kimi iránt elfogult vagyok, mert sokáig dolgoztam vele, de ha megnézzük, remek úton jár afelé, hogy nagyon versenyképessé váljon, George pedig szállítja az eredményeket.”

A rali világába vágyódik Norris

A Formula-1-en kívül az autósport egy másik ága, a raliversenyzés is érdekli a McLaren F1-es pilótáját, Lando Norrist. A brit bajnoki éllovas tagadta, hogy tesztelt volna valaha WRC-autót, de elárulta, hogy mindenképp kipróbálná magát a szakágban. 

„Bárcsak azt mondhatnám, hogy igaz, de sajnos nem az” – reagált Norris a híresztelésekre. „Zak (Brown, a McLaren vezérigazgatója – a szerk.) nem engedi, hogy raliautókat vezessek, valószínűleg jó oka van rá. De többször mondtam már, hogy imádnám.”

„Nagyon tisztelem a raliversenyzőket. Egyértelműen kicsit őrültek, de biztosan szeretném, mert teljesen más, mint amit most csinálok. Az is vezetés, az is autó, de talán egy kicsit veszélyesebb, szóval az nem tudom, mennyire tetszene.”

„De mindenképpen ki szeretném ezt pipálni egyszer az életemben, kipróbálni, tapasztalatot szerezni, szóval egy nap remélhetőleg igazzá válhatnak a hírek” – mondta a brit. 

A Mercedes F1-es csapatától igazolhat mérnököt a Manchester United

Sajtóhírek szerint a Mercedes F1-es csapatának mérnökével erősíthet a Manchester United focicsapata. Sir Jim Ratcliffe, az angol klub társtulajdonosa nemrégiben arról beszélt egy interjúban, hogy csapata „még mindig a múlt évszázadban jár az adatelemzés területén”, amely lényegében „nem is létezik” náluk. 

A helyzet javítására a Mercedes csapatának egyik vezető adatelemző mérnökét, Michael Sansonit szeretnék alkalmazni a Premier League-ben szereplő alakulatnál. A szakember „csapatváltását” elősegítheti az, hogy az INEOS cég – amelynek Ratcliffe az elnöke és vezérigazgatója – a Mercedes F1-es csapatának egyharmadát birtokolja. 

Sansoni szerződése 2025 végén jár le a német istállónál, a BBC írása szerint pedig az INEOS számára pozitív lenne, ha a szakembert a cég családján belül tudnák tartani.

Marko: Fel sem merül Verstappen távozása, ha...

A Red Bull tanácsadójának véleménye szerint nem bonyolult a képlet, ami Max Verstappen megtartását illeti: olyan autót kell biztosítaniuk a holland számára, amivel világbajnoki címet tud nyerni.

„Már sokszor elmondtam, Max elsődleges célja a világbajnokság, és ha megadjuk neki az ehhez szükséges autót, akkor fel sem merül a távozás kérdése” – mondta Helmut Marko a Kleine Zeitungnak.

„Bahrein fájt, a suzukai győzelem után visszaesni a középmezőnybe nyilvánvalóan nem volt tervezett dolog. Az autóból hiányzik az egyensúly, ami miatt a gumik túlmelegednek, és az egyik probléma követi a másikat.”

„A dzsiddai és a miami futam nagyon nehéz lesz számunkra. Ha a címvédésért akarunk menni, akkor a következő három versenyen dobogós helyezést kell elérnünk.”

Levegő mellett vér is került Martin mellüregébe, csak lassan javul az állapota

Jorge Martin a múlt hétvégi Katari GP-n tért vissza korábbi sérüléseiből, a vasárnapi MotoGP-futamon azonban újra bukott, és mivel a mögötte érkező Fabio di Giannantonio már nem tudta elkerülni és eltalálta a hátát, újra kórházba került. Az Aprilia korábbi közlése szerint összesen 11 bordája tört a regnáló világbajnoknak, akinél légmell is kialakult, emiatt pedig mesterséges leszívásra is szüksége van a spanyolnak, amelyet egy az oldalába vezetett csővel oldanak meg, ahogy az a motoros Instagramjára feltöltött fotókon is látszik.

Az Aprilia csütörtök este aztán újabb helyzetjelentést adott Martin állapotáról. Ez alapján a hivatalos diagnózis „sima” légmellről hemopneumothoraxra módosult, ami azt jelenti, hogy levegő mellett vér is került a versenyző mellüregébe a tüdősérülés következtében. Martint továbbra is a katari kórházban felügyelik, ahol „lassan, de folyamatosan” javul az állapota, és továbbra is mesterséges leszívásra van szükség: a csövet csak akkor távolítják el, ha a tüdeje újra stabilan kitágul. Amint ezek a feltételek adottak lesznek, csak utána szervezik meg az Európába való hazaszállítását. Jelenleg egyébként még a bordatörések miatt is komoly fájdalmai vannak a címvédőnek, ami szintén korlátozza a mozgásban – bár a közösségi médiás posztjai alapján az első lépéseket már megtette.

Az Aprilia amúgy már konzultált a kórház orvosaival és a MotoGP vezető doktorával, Angel Chartéval is, és arra jutottak, hogy az invazívabb kezelések végén felügyelt rehabilitációra lesz szükség, amelyet az orvosi csapat vezet, és amely magában foglalja a fájdalomcsillapító-terápiát, a légúti fizioterápiát, valamint a folyamatos szív- és érrendszeri monitorozást. Az egyértelmű ennyiből is, hogy Martinra hosszú kihagyás vár, a közlemény viszont egyelőre csak a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjról való hiányzását erősítette meg azzal, hogy ismét a tesztpilóta Lorenzo Savadori fogja őt helyettesíteni Jerezben.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Jorge Martin Almoguera (@89jorgemartin) által megosztott bejegyzés

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Bemutatta festését a WEC-be jövőre beszálló Genesis – fotók!

A New York International Auto Show keretein belül leleplezte majdani autódizájnját az endurance-versenyzés csúcskategóriájába 2026-ban beszálló Genesis. A Hyundai luxusmárkája, amely jövőre a világbajnokságon és az IMSA-ban is debütálni fog, narancs-vörös színsémát választott, amely elmondásuk szerint „Korea vibráló energiáját” szimbolizálja.

genesis-wec-1

A GMR-001 kódjelű (ez a Genesis Magma Racing rövidítésére utal) LMDh-autó jövőre debütál a WEC-ben, amelynek keretein belül természetesen a Le Mans-i 24 óráson is feltűnik majd – többek között Andre Lottererrel a volánnál. A csúcskategóriában így jövőre már összesen kilenc gyártó lesz jelen mostani állás szerint, a Genesis a Toyotához, a Ferrarihoz, a Porschéhez, a Peugeot-hoz, a Cadillachez, az Aston Martinhoz, a BMW-hez és az Alpine-hoz csatlakozik 2026-ban – hogy aztán 2027-ben még megérkezzen melléjük a Ford és a nemrég bejelentett McLaren.

genesis-wec-2

genesis-wec-3

Extrém hőség fogadhatja a mezőnyt az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon

Bahrein után egy újabb forró hétvége várhat a Formula-1-re, amely a hétvégén egy másik arab helyszínen, Dzsiddában vendégeskedik. A RacingNews365.com szaklap által közölt időjárás-előrejelzések szerint ugyanis főként a még nappali fényben zajló pénteki első és szombati harmadik szabadedzésen lehet hőség: a becslések szerint az FP1-et 35 fok körüli hőmérsékletben rendezhetik. Ráadásul mivel nagy lesz a páratartalom, ez még melegebbnek érződhet.

Bár az időmérő és a futam már esti körülmények között zajlik, az előrejelzés akkorra sem ígér sokkal kellemesebb időt: az időjósok szerint 30 fok felett lehet pár fokkal a levegő hőmérséklete. Mindez persze a pályahőmérsékleten is meg fog mutatkozni, az aszfalté ugyanis olykor akár a 60 fokot is elérheti, ami komoly kihívás elé állíthatja a csapatokat és főleg a gumikat. Igaz, Bahreinnel ellentétben a dzsiddai utcai pálya aszfaltja korántsem annyira durva és gumigyilkos, emiatt is viszi a Pirelli a lágyabb C3-as, C4-es és C5-ös keverékeket a szaúdi hétvégére.

f1-dzsidda-1

Marko elégedetlen a Red Bull szimulátorának hatékonyságával

Helmut Marko soha nem rejti véka alá a véleményét – ezúttal a Red Bull szimulátoráról nyilatkozott a 81 éves osztrák szakember, mely berendezéssel cseppet sem elégedett.

„Amikor a szimulátor nagyszerű köridőket ígér nekünk, akkor visszafelé megyünk a pályán” – mondta Marko az AMuS-nak. 

„Ez volt a helyzet két évvel ezelőtt Monacóban és idén Japánban is. Mondtam Maxnak, hogy inkább bízzon a tapasztalatában, és ne abban, amit a szimulátor mutat.”

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner hozzátette, hogy szerinte a legjobb szenzor az autóban a versenyző, így mindig sikerül a megfelelő működési tartományba helyezniük az autót.

Hamarosan építeni kezdik a madridi F1-es pályát – Imola láthatja kárát?

Tavaly jelentette be a Formula-1, hogy 2026-tól egy új, részben utcai madridi pályán rendezik majd a Spanyol Nagydíjat. A létesítmény építése azonban még csak most fog megkezdődni a jövő szeptemberi első futam előtt, miután kedden szerződést írtak alá a spanyol ACCIONA és a francia Eiffage Construction építőipari cégekkel, akik közösen felelnek majd a projektért (60-40 százalékban). Az építési munkálatok május elején kezdődhetnek: a hírek szerint ennél tovább nem csúszhatnak, hogy reálisan elkészüljön a pálya a 2026-os ősz eleji első bevetésig.

Mindeközben egyre biztosabbnak tűnik, melyik jelenlegi helyszíntől kell búcsút intenünk a Madring névre keresztelt pálya debütálása miatt – hiszen mint azt Stefano Domenicali egy a Motorsportnak adott interjúban újfent hangsúlyozta: a 24 futamos maximumot nem kívánják megnövelni. Az F1-vezérigazgató „hazai pályája”, Imola lehet leginkább veszélyben: „Olaszország mindig fontos része volt és lesz a Formula-1-nek. De egyre nehezebb két versenyt rendezni ugyanabban az országban, mivel egyre nő az érdeklődés az F1 iránt. A következő hónapokban meg kell birkóznunk ezzel a helyzettel. Ilyen helyzetben nehéz Imolának és Monzának hosszan együtt maradnia a naptárban” – nyilatkozta Domenicali a RAI Radiónak, hozzátéve, hogy természetesen hálásak az emilia-romagnai helyszínnek a koronavírus-járvány alatti beugrásért.

A két olasz pálya közül Monza nemrég hosszabbított 2031-ig a Formula-1-gyel, Imola kontraktusa viszont az idei szezon végén lejár – ahogy amúgy Mexikóvárosé és hivatalos anLas Vegas-é is, ám utóbbi esetében maga az F1 a promóter is –, így nem nehéz arra a következtetésre jutni, hogy egy darabig az idei lesz az utolsó Emilia-romagnai Nagydíj. Érdekesség, hogy Madrid érkezése ellenére Barcelona is rendelkezik szerződéssel 2026-ra, Imola esetleges kikerülésével pedig maradna is hely a katalán helyszín számára a jövő évi F1-es naptárban.

f1-madrid_1

Verstappen: Ez egy jobb hétvége lehet nekünk!

A bahreininél jobb hétvégét remél Szaúd-Arábiában Max Verstappen: a világbajnoki címvédő az előző heti szenvedés után azt várja, hogy a gyorsabb dzsiddai pálya jobban fekszik majd az RB21-esnek.

„Volt néhány problémánk, ami visszavetett minket, és még sok munka vár ránk az autón, hogy eljussunk oda, ahova kell. Tavaly azonban Dzsidda jó pálya volt számunkra, és ez egy igazi nagy sebességű, félig utcai pálya, amit jó vezetni” – mondta.

„Jellemzően ezen a pályán kevésbé fogynak a gumik, így természetesen jobb futamnak kell lennie számunkra. Ez még egy utolsó erőfeszítés lesz, hiszen a sorozatban harmadik versenyhétvégére készülünk, de reméljük, hogy jobb lesz a tempónk, és Japánhoz hasonló teljesítményt tudunk nyújtani.”

f1-verstappen-redbull-tsunoda

fotó: Red Bull Content Pool

Formula1.5 – Albon a Haasok előtt

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.

Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.

albon-2025-2

Pierre Gasly bahreini győzelme azt eredményezte, hogy négy futam után már mind a hat érintett csapat felállhatott a képzeletbeli dobogóra, s az eddigi négy nagydíj győztese négy külön istálló versenyzői közül került ki. Ráadásul az Alpine franciája az időmérőn is megszakította a Racing Bulls egyeduralmát, hiszen először fordult elő, hogy nem a faenzai csapat valamelyik pilótája lett a leggyorsabb egy kvalifikáción.

A táblázatból az is kitűnik, hogy Nico Hülkenberg kiugró melbourne-i szereplését leszámítva a Sauber ismét nincs partiban a mezőny többi tagjával, hiszen jelenleg 26 pontnál járnak, amiből 15-öt szállított a német a szezonnyitó káoszfutamon, míg a második legrosszabbul álló Aston Martinnak 63 pontja van.

pf-bliga-4

Antonelli az „F1 világának főszereplője” lesz – de vajon vörösben?

A napokban a Ferrari két korábbi vezetője is kitért arra, hogy szívesen látnák az olasz autósport új üdvöskéjét egyszer a Scuderia színeiben. A maranellóiak legendás elnöke, Luca di Montezemolo persze azt is hozzátette az olasz Skynak nyilatkozva, hogy ő nem adott volna alá autót 18 évesen – legalábbis nem Ferrarit: „Antonelli elsőrangú versenyző, csak azt sajnálom, hogy a Mercedesnél van. Hogy én leigazoltam volna-e? Talán nem 18 évesen, de pár év a Saubernél, aztán…”

A jelenleg az FIA vezérigazgatójaként tevékenykedő egykori csapatfőnök, Stefano Domenicali szintén úgy látja, hogy Antonelli jól mutatna Ferrari-vörösben: „Kimi a Ferrarinál? Egy olasz versenyző egy olasz autóban… Szükség van egy olyan pilótára, különösen a mai világban, aki példaképet jelenthet a világ ifjúsága számára. Ez nagyon szép lenne, de szerintem Toto Wolff jelenleg nem igazán ért ezzel egyet.”

Domenicali arra is kitért, hogy meg kell adni az időt Antonellinek a fejlődésre, de szerinte egy olyan egyéniség, akinek fontos szerepe lehet az F1 jövőjében: „Időt kell adnunk neki a fejlődésre, ő egy rendkívüli srác. Amikor bejön a paddockba a családjával és a kishúga kezét fogja, az a sport egy romantikus oldalát mutatja, de amikor lehúzza a sisakrostélyt, keményen odalép. Mielőtt bármelyik bajnokhoz hasonlítanánk, még várnunk kell, de az biztos, hogy a világunk egyik főszereplője lesz.”

antonelli-bahrein-2

Két ütközés, három büntetőpont Lawson bahreini mérlege

Két riválisával is ütközött a vasárnapi Formula-1-es Bahreini Nagydíjon Liam Lawson: előbb Lance Stroll-lal koccant össze a 2-es kanyar kijáratánál, majd Nico Hülkenbergbe csúszott bele az 1-es kanyarba. A stewardok mindkét esetben a Racing Bulls pilótáját látták vétkesnek: a Stroll-esetnél enyhítő körülménynek vették, hogy csak kicsi volt a kontakt, ezért öt másodperces időbüntetéssel és egy büntetőponttal sújtották, a Hülkenberg-esetnél viszont elvétette a kanyarcsúcspontot, úgy csúszott bele a Stake oldalába, ezért tíz másodperc és két büntetőpont járt. Lawson így egy futam alatt gyűjtött be három büntetőpontot, összességében pedig már ötnél jár, mivel a tavalyi Katari Nagydíjon Valtteri Bottasszal ütközött, amiért szintén járt kettő.

„Jó tempónk volt, csak nem igazán tudtuk ezt kihasználni. Egyedül úgy tudtam előzni, ha későn vetődök be” – magyarázta a 17. helyen befutó új-zélandi pilóta a leintés után. „Nem szándékosan értem össze más autókkal, de nyilván a felügyelők döntöttek, úgyhogy meg kell majd vizsgálnunk az incidenseket.”

f1-6-lawson

Először nem ismerték fel a jelzőlámpahibát a Red Bullnál

Számos dolog félresiklott a Red Bull számára a mögöttünk hagyott F1-es Bahreini Nagydíjon, sok más mellett a kiállásoknál is problémái voltak az energiaitalosoknak, ugyanis a csere után a versenyzőket a bokszból kiengedő jelzőlámpa meghibásodott. A részletekről Christian Horner csapatfőnök a következőket mondta: „Max első kiállásánál a lámpa semmit nem csinált. Ez egy nagyon egyszerű rendszer, azt hittük, hogy az egyik szerelő nem nyomta meg elég erősen a gombot.”

„Aztán egy percen belül jött az újabb kiállás, és akkor megint ugyanez történt. Ekkor kézi üzemmódba kapcsoltunk, és a vezető szerelő engedte ki az autót” – magyarázta Horner. „Meg kell néznünk, úgy tudom, valamilyen kábelezési vagy elektromos hiba lépett fel a tartószerkezeteknél, ilyet még nem biztosan láttam korábban. A pilóták ezekre a lámpákra hagyatkoznak, és maga a kerékcsere egyébként rendben ment, volt két másodperces kiállásunk is, de aztán várniuk kellett a zöld jelzésre, ami nem jött…”

Horner a verseny után kitért a csapat „új” versenyzőjére, Yuki Tsunodára is: „Szerintem Yuki erős kis hétvégét hozott össze, bejutott az időmérőn a top 10-be, és pontot szerzett a futamon, egészen jól vezetett. Csak 12–14 másodperccel volt lemaradva a csapattársától, úgyhogy szerintem Yuki versenye teljesen elfogadható volt.”

tsunoda-bahrein-3

Sajtó: Verstappen menedzsere kiosztotta Markót vasárnap este

Max Verstappen menedzsere a hírek szerint „megmondta a magáét” Helmut Markónak a Red Bull hétvégi gyenge teljesítménye után.

Verstappen a Bahreini Nagydíj végén a hatodik helyen zárt, több mint 34 másodperccel lemaradva végzett a futamgyőztes Oscar Piastritól. A holland még mindig ütőtávon belül van a vb-tabellán, nyolc pont a hátránya Lando Norrishoz képest, de visszacsúszott a harmadik helyre.

Ted Kravitz, a Sky Sports tudósítója arról beszélt, hogy Verstappen menedzsere, Raymond Vermeulen dühöngött a Red Bull tanácsadójával, Helmut Markóval.

„A futam végén a csapatfőnökökre vártam, és Raymond Vermeulen, Max menedzsere bejött a Red Bull garázsába, és megmondta a magáét dr. Helmut Markónak. Szidalmazta Markót, aki csak állt és tűrte. Raymond aztán elviharzott a garázs végébe, közben levette a belépőjét. Nyilvánvalóan nem boldogok” – mondta Kravitz.

f1-verstappen-vermeulen-redbull

fotó: Red Bull Content Pool