Lewis Hamilton reméli, hogy a 2026-os új szabályrendszerben jobban fognak passzolni a stílusához a Formula-1-es versenyautók. A hétszeres világbajnok tisztában van vele, hogy sem a Ferrari rajongói, sem a főnökei nem elégedettek az eredményekkel – ahogy ő maga sem.
Az eddigi bő három szezon alapján világosan kirajzolódni látszik, hogy Hamilton kevésbé boldogul a jelenlegi F1-es autókkal: amióta 2022-ben megérkeztek a ground-effectre épülő versenygépek, tulajdonképpen csak a 2023-as idényben nyújtott igazán erős teljesítményt a brit.
A haloványabb formát pedig a Mercedestől a Ferrarihoz is átvitte a 40 éves pilóta, aki az F1-es Kínai Nagydíj sprintversenyén aratott győzelmét leszámítva eddig jórészt csak küszködik az SF-25-össel.
Mindez pedig érződik a megnyilvánulásain is: Dzsiddában ismét letörten nyilatkozott, és többek között úgy fogalmazott, hogy „egy pillanatra sem érezte magát komfortosan az autóban”, és „ötlete sincs”, mi nem passzol nála, hiszen „nem foghatja az autóra” a teljesítményét, mivel a csapattárs Charles Leclerc dobogón végzett vele.
Hamilton azt sem tudja, meddig tarthat a küszködés nála, így arra is felkészült, hogy az egész 2025-ös évad „fájdalmas” lesz számára. Viszont bár nem arra fókuszál még, de abban bízik, hogy a jövőre érkező új szabályrendszer és új autók újra neki kedvezőbbek lehetnek:
„Semmit nem tudok a jövő évi autóról, ha őszinte akarok lenni. Nem igazán töltök időt azzal, hogy ezen gondolkodjak. Reméljük, így lesz” – fogalmazott a potenciális formajavulás kapcsán a MotorsportWeek által idézett pilóta. „Kevesebb lesz a ground-effect, remélhetőleg ezzel kicsit elmozdulnak a dolgok.”
Senki sem elégedett
Hamilton azt is elismerte, hogy tisztában van vele, hogy senki sem elégedett a Ferrarinál a mutatott teljesítmény és az elért eredmények kapcsán:
„Csak folytatnom kell a mély lélegzetvételeket. Tudom, hogy a rajongók nem boldogok. Biztos vagyok benne, hogy a csapat sem boldog. Tudom, hogy a főnökök nem boldogok. És én sem vagyok elégedett az eredményeimmel.”