Az Alpine és a Haas elismerte: nekik hozzá kellett nyúlniuk a hátsó szárnyukhoz az FIA Sanghajtól életbe lépő technikai szigorítása után.
A Nemzetközi Automobil Szövetség hétfőn közölte, hogy bár az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon minden csapat autója átment a teszteken, így szabályosnak minősült, az ottani extrán felszerelt kamerák felvételei miatt indokoltnak látták, hogy már a mostani F1-es Kínai Nagydíjtól szigorítsanak a méréseken.
Az új, módosított technikai direktíva értelmében már nem 2, hanem csupán 0,5 milliméteres rés keletkezett a hátsó szárny fő és felső terelőlapja között, amikor bármely véglapot függőleges irányú, 75 kilogrammos terhelésnek vetik alá – igaz, Sanghajban az idő szűke miatt ehhez még tartozik egy 0,25 milliméteres türelmi érték is, azaz valójában 0,75 milliméter lehet a rés, de a Japán Nagydíjtól ez már nem lesz érvényben.
Bár a gyanú elsősorban a McLarenre és a Ferrarira irányult a „mini-DRS-ügyben” – főleg azok után, hogy a bahreini teszten az állítólag az FIA figyelmét is felhívó Red Bull technikai igazgatója, Pierre Wache is őket nevesítette –, most úgy hírlik, hogy nekik nem kellett módosítaniuk a hátsó légterelőiken, ahogy azt a wokingiak részéről a vb-éllovas Lando Norris hangsúlyozta is csütörtökön.
Így kellett azonban tennie másik két alakulatnak, amely már a napokban szóba került az ügy kapcsán: a Haasnak és az Alpine-nak. A Haas részéről Ayao Komatsu csapatvezető pénteken a Sky Sports F1-nek nyilatkozva meg is erősítette, hogy merevebbé kellett tenniük a szárnyat ahhoz, hogy átmenjenek a teszteken.
Az Alpine részéről Dave Greenwood sportigazgató beszélt minderről a Motorsport.com szaklapnak, igyekezve persze tompítani a változtatás jelentőségét:
„Dolgoznunk kellett egy kicsit a gyárban, hogy biztosan a megfelelő tartományban legyünk itt, de szerintem ez teljesen normális ilyen helyzetekben. Ha egy szabály és az elhajlás engedélyezett mértéke változik, ellenőrizned kell, hogy annak is meg tudsz-e felelni.”
„Nem fogok belemenni a részletekbe. De igen, azon dolgoztunk, hogy biztosan megfelelő legyen, de ez megtörtént. El tudjátok képzelni, hogy eléggé sűrű volt az időzítés, szóval nem arról van szó, hogy bármi forradalmit csináltunk volna” – fogalmazott Greenwood.
Nem biztos, hogy a módosításokhoz van köze, mindenesetre tény, hogy az Alpine mindkét pilótája már az SQ1-ben kiesett pénteken – igaz, a Haas viszont még jobban is szerepelt, mint Melbourne-ben, hiszen Oliver Bearman révén az SQ2-ig jutott egyik versenyzőjük.