A Racingnews365.com technikai elemzője, Paolo Filisetti mutatott rá egy érdekes technikai megoldásra a mezőny előtt járó McLaren 2025-ös F1-es autójával kapcsolatban.
A megfigyelés az MCL39-es fékdobjaira vonatkozik, pontosabban a belső dobot jellemző összetett szellőzőcsatornákra.
Ez Filisetti szerint egy áramlástani mérnöki bravúr. Nemcsak a fékek hűtése szempontjából funkcionális a kialakítás, hanem az első kerekek körüli aerodinamikai hatásokat is optimalizálja.
A belső dob összetett összeállítása tökéletesen illeszkedik az első felfüggesztés szokatlan geometriájához. A felső keresztlengőkar még hátrébb helyezkedik el a hátsó rögzítési pontjával, ami egy kifinomult aerodinamikai módosítás 2025-re.
Az első fékdobok extrém kialakítása egyrészt nyerő húzás lehet aerodinamikai szempontból, de mechanikailag is fontos szerepet játszik a leszorítóerő, és a terhelés elosztásában.
A dobok összetettsége az első felfüggesztés szokatlan geometriájával kombinálva az autó egyik kulcsfaktora. Rob Marshall vezető tervező a legjobb dinamikus viselkedést próbálta elérni az első felfüggesztés koncepciójának szélsőségesebbé tételével, figyelembe véve az összes lehetséges kritikus problémát is, amely egy szélsőséges koncepcióból adódhat.
A McLaren rizikós koncepciót választott a tavalyi győztes autó helyett, de sikerült úgy optimalizálnia az első lengőkarok helyzetét, hogy a túl merev első tengely negatív hatásait csökkentsék – eközben pedig a fékdobok a fékcsövekkel együtt tökéletesen irányítják az első kerekek körüli áramlást, jól kontrollálhatja ezeket a csapat.