DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 4. kedd

Hamilton minden karácsonykor Barbie-babákat ajándékoz Rosberg lányainak

Úgy fest, Lewis Hamilton és Nico Rosberg mostanra elásták a csatabárdot, hiszen a német elárulta: lányai minden karácsonykor ajándékokat kapnak volt csapattársától. Hamilton és Rosberg gyerekkori barátokból váltak ádáz riválisokká, amikor 2014 és 2016 között egymással harcoltak a vb-címért a Formula-1-ben a mezőnyből kiemelkedő Mercedesszel. Előbbi két szezonban a brit diadalmaskodott, 2016-ban viszont Rosberg megnyerte a világbajnokságot kollégája előtt – hogy aztán néhány nappal később bejelentse azonnali visszavonulását.

A két pilóta kapcsolata elmérgesedett a vb-harcok sorsán, de a jelek szerint mostanra rendeződött közöttük a viszony. Legalábbis erre utalnak Rosberg és felesége, Viviane az NDR Talkshow-ban elhangzott szavai, miután a riporter felvetette, hogy jól tudja-e, hogy két lányuk Hamilton-rajongó: „Ez igaz. Több is ez, mint egy gyenge pont: ez egy nagy probléma!” – reflektált Rosberg, akinek a felesége azt is megerősítette, hogy a hétszeres világbajnok minden karácsonykor meglepi két kislányukat: „Igen, mindig Barbie-kat ad nekik karácsonyra.”

Rosberg hozzátette: „Ez nagyszerű, kedves tőle. Volt köztünk némi ellenségeskedés, de most mindkét gyerekünknek minden karácsonykor van a küszöbén egy hatalmas ajándékdoboz tőle. Ez egy szép hozzáállás” – fogalmazott a 2016-os vb-győztes, akitől aztán a riporter viccesen megkérdezte, hogy ezek szerint Hamilton azért nem léphet be a házukra, mire a német expilóta így reagált: „Az ajtón kívül kell maradnia. De szívesen vesszük, ha otthagyja az ajándékokat.”

f1-rosberg-hamilton-mercedes

Tízéves együttműködésre lép a Louis Vuitton és az F1

A Rolexet hivatalos időmérőpartnerként leváltó TAG Heuer után újabb ikonikus, a Formula-1-gyel még tavaly ősszel szerződést kötő LVMH-hoz, a világ vezető luxusmárka-csoportjához tartozó céggel lép együttműködésre a száguldó cirkusz. A csütörtöki bejelentés értelmében ugyanis tíz évig az F1 hivatalos globális partnere lesz a Louis Vuitton nemzetközi divatház.

Az együttműködés egyik lényeges pontja, hogy a Louis Vuitton lesz a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj névadó szponzora, a márka logója pedig pályamenti hirdetések formájában jelennek majd meg – ez lesz az első komoly megjelenésük bármilyen sporteseményen. A Louis Vuitton szerepet kap majd a díjátadó ceremóniák során is: az ikonikus trófeás dobozaikon a V-logó a nagydíj helyszínére jellemző egyedi színekben fog pompázni az alap barna háttér mellett.

f1-louis-vuitton

Verstappen újabb díjat kapott, a McLaren-csapatfőnök az év személyisége lett

A motorsportvilágban minden évben kiemelt figyelmet kapnak az Autosport szaklap díjai: ezeket szerda este osztották ki a Londonban tartott nagyszabású ceremónián. A 2024-es év nemzetközi autóversenyzője nem nagy meglepetésre Max Verstappen lett, zsinórban negyedszerre, de szokás szerint az év legjobb brit versenyzőjét is díjazták: ebben a kategóriában a vb-ezüstérmes Lando Norrist nevezték meg győztesnek. A konstruktőri bajnok McLaren más díjakat is besöpört, Andrea Stella csapatfőnök az év személyisége lett, az MCL38-at pedig az év versenyautójának választották.

Egyéb F1-es vonatkozású díjakat is kiosztottak, köztük a 75. évforduló apropóján létrehozott különdíjat, amellyel Bernie Ecclestone életművét honorálták. Verstappen brazíliai teljesítménye volt az év pillanata, a Las Vegas GP lett az év promótere, a Pirelli kapta az innovációs díjat F1-es abroncsaiért, de még a legjobb márkapartnerséget is díjazták, a Peroni és a Ferrari együttműködését.

Minden évben kiválasztanak egy fiatal brit tehetséget, akinek a pályáját pénzdíjazással és F1-es tesztlehetőséggel támogatják meg: Lando Norris annak idején 2016-ért, George Russell pedig 2014-ért kapta meg az Autosport-díjat. A silverstone-i pálya és a BRDC által támogatott ösztöndíjat idén a brit F4-et domináló Deagen Fairclough nyerte meg, akinek a trófea mellett 200 ezer font pénzdíjazás és az Aston Martinnal egy Formula-1-es teszt jár.

Fotó: ATP

Herbert megköszönte a felügyelői lehetőségeket az FIA-nak, a Lola nagykövete lett

Mint arról szerdán beszámoltunk, többé már nem láthatjuk F1-es stewardként a korábbi versenyző Johnny Herbertet, miután közös megegyezéssel úgy döntöttek az FIA-val, hogy a riporteri munkáival mindez nem összeegyeztethető. Emlékezhetünk rá, hogy Max Verstappen tavalyi mexikóvárosi büntetése után a négyszeres világbajnok apja, Jos Verstappen ki is fakadt a fiát a sajtóban kritizáló felügyelőre, szintén az összeférhetetlenségre célozva.

Herbert néhány órával a bejelentés után az Instagram-oldalán reflektált a hírre: „Rendkívül hálás vagyok a lehetőségért, hogy az FIA versenyzői stewardja lehetettem, és nagyon élveztem azt a szerepet, amelyben az évek során részt vettem. Ez egy nehéz munka, és vannak nehéz döntések, amelyeket meg kell hozni. Felügyelőkként mindig és a továbbiakban is a legnagyobb tisztelettel kezeljük a versenyzőket és a csapatok személyzetét egyaránt, és végig pártatlanok maradunk az F1-es nagydíjhétvégék során. Végül nagyon hálás vagyok az elnöknek és mindenkinek az FIA-nál a lehetőségekért, amelyeket kaptam” – írta a háromszoros futamgyőztes ex-F1-es.

FRISSÍTÉS: Alig egy nappal az FIA bejelentése után kiderült, hogy Herbert máris kapott új szerepkört, méghozzá a Lola Carsnál, ahol nemzetközi márkanagykövetként fog tevékenykedni.

f1-herbert-1

fotó: DPPI

Madrid polgármestere visszautasítja az F1-es pályát érő támadásokat

Madrid polgármestere, José Luis Martínez-Almeida visszautasította azokat a kritikákat, amelyek a Spanyol Nagydíjat a terv szerint 2026-tól megrendező, az IFEMA szórakoztató központ körül kialakítandó utcai pályát érték. Martínez-Almeida politikai ellenfelei azt állítják, hogy közpénzt használnak fel a Formula–1-gyel 10 éves szerződést kötő verseny finanszírozására, amire válaszul a városvezető így nyilatkozott az Europa Sportsnak:

„A baloldalt nem zavarja, hogy a spanyol kormány 70 millió eurót fektetett a Barcelonában rendezett Amerika Kupába, vagy hogy a katalán kormány 50 millió eurót fordított a barcelonai Formula–1-es futamra” – mondta Martínez-Almeida, aki azt is határozottan kijelentette, hogy a versenyt közpénz felhasználása nélkül rendezik meg magánbefektetők és támogatók finanszírozásával.

Az előkészületekkel kapcsolatban a polgármester pozitív híreket osztott meg a sajtóval: „A pályát és az összes infrastruktúrát elő kell készítenünk, nagyon keményen dolgozunk azon, hogy ez valósággá váljon, és a tervek szerint haladunk.”

madrid-trackmap

„Egy kib*szott idióta” – alaposan kiakadt Verstappenre a Williams szimulátorosa

Alaposan kiakadt Max Verstappenre egy  szimulátoros versenyző, miután összeütköztek egymással egy iRacing-versenyen. Jaden Munoz a Williams iRacing Academy tagja, és egy közös versenyen az első helyért csatázott a szimulátorokkal köztudottan nagy barátságban lévő Verstappennel, de már az első kanyar előtt összeakadtak egymással.

Verstappen visszaesett, de Munoz nem hagyta szó nélkül a balesetet:

„Nézd meg, milyen buta” – mondta Munoz. „Nem változik, soha. Annyira buta.”

Verstappen megvárta, hogy Munoz körbeérjen, és amikor előbbi megpróbálta megkerülni a Red Bull pilótáját, a páros ismét összeütközött.

„Tudtam. Ezért kaptál mindent ajándékba az életedben, Max” – kommentálta Munoz.

„Egy elkényeztetett kölyök vagy. Apád nélkül semmi sem lennél, semmi sem lennél. Egy senki lennél. Egy kib*szott idióta.”

f1-verstappen-redbull

Összeférhetetlenség miatt kilép az FIA F1-es stewardjai közül Johnny Herbert

Hivatalos közleményben tudatta az FIA, hogy Johnny Herbert, a korábbi F1-es pilóta 2025-ben már nem lehet a szövetség stewardja, mert a médiatevékenységével ez összeférhetetlen.

Mint ismert, herbertnek Max Verstappennel is volt egy-két csörtéje a 2024-es szezonban, amelyek után többen is megkérdőjelezték, hogy FIA-stewardként, vagy médiaszemélyiségként formált véleményt.

„Sajnálattal jelentjük be a mai napon, hogy Johnny Herbert a továbbiakban nem tölti be az F1-es versenyzői steward pozícióját az FIA-nál. Johnnyt széles körben tisztelik, és felbecsülhetetlen tapasztalattal és szakértelemmel látta el a feladatát. A megbeszélések után azonban kölcsönösen megegyeztek abban, hogy az FIA stewardjaként és a médiaszakértőként végzett feladatai összeegyeztethetetlenek. Köszönjük neki a szolgálatát, és sok sikert kívánunk neki a jövőbeni munkájához.”

f1-herbert-fia

fotó: DPPI

Fontos vizsgán ment át Antonelli

A 2025-ös F1-es szezon még el sem kezdődött, a kategóriában első teljes idényére készülő Andrea Kimi Antonelli viszont már most fontos sikert aratott: megszerezte ugyanis közúti jogosítványát. Az örömhírről Instagram-oldalán számolt be a 18 éves pilóta, aki Lewis Hamilton utódjaként a Mercedes csapatában vág majd neki az előttünk álló szezonnak a száguldó cirkuszban.

Antonelli egyébként az FIA különleges engedélyével már 18. születésnapja, illetve a közúti jogosítvány megszerzése előtt megkapta az F1-es szerepléshez szükséges szuperlicenszet. A minimum életkort megszabó szabályt azután vezette be a Formula-1, hogy Max Verstappen mindössze 17 évesen debütált a csúcskategóriában 2015-ben.

„2025 legnagyobb csalódása az Aston Martin lesz” – Villeneuve

A 2023-as év sikereit követően az Aston Martin a tavalyi szezonban messze alulmúlta az elvárásokat, a Formula.hu szerkesztőségi rangsorában is dobogós helyre került az év F1-es csalódása kategóriában. A markáns véleményéről ismert 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve már most arra számít, hasonló leszereplés várható 2025-ben, hiába a sok nagy igazolás, akik személye, különösen Adrian Newey-é, fokozza az elvárásokat.

„Azt mondanám, az Aston Martin lesz 2025 legnagyobb csalódása, nem azért, mert rossz munkát fognak végezni, hanem azért, mert azt várják tőlük, hogy Adrian Newey-val a soraikban elkezdenek győzni” – mondta az Action Networknek Villeneuve.

„De nem volt még ideje, hogy hatása legyen a csapatra. A külső szemlélők és rajongók várakozásai tévesnek bizonyulnak majd, ez pedig csalódást kelt, nem a rossz eredmények miatt, hanem mert nem ilyen eredményeket akarnak és remélnek a csapattól Newey-val megerősödve. Ahhoz viszont idő kell” – figyelmeztetett arra, hogy Newey-nak sok ráhatása nem lesz a 2025-ös autóra: márciusig gyakorlatilag semmilyen nem lesz, hiszen csak akkor állhat munkába Red Bull feltételei értelmében.

Haas-féle előrelépést remél a Saubertől Hülkenberg

Nico Hülkenberg bízik benne, hogy rövid időn belül fejlődést érhet el a Sauber a Formula-1-ben. A német pilóta a Haastól érkezik meg a tavaly egyértelműen sereghajtó alakulathoz, amely 2026-tól viszont már az Audi gyári csapata lesz majd. A rutinos versenyzőt viszont épp előző istállójának példája tölti el optimizmussal, hiszen a Haas a 2023-as utolsó hely után ugrott előre a középmezőny elejébe 2024-ben. Hülkenberg reméli, hogy hasonlóra a Stake/Sauber is képes lehet idén:

„A Haas példája mutatja, hogy rövid időtávon belül is lehetséges. És abban is hiszek, hogy a Sauber már megtette az első lépést a helyes irányba a Las Vegas-i fejlesztésével” – magyarázta Hülkenberg az Auto Motor und Sport lapnak nyilatkozva. „Az nagy korrigálás volt. És az utolsó három futamon határozottan versenyképesebb volt az autó, és közelebb kerültek a mezőny többi részéhez. Ez volt az én benyomásom is a szezon utáni teszten. Az alapok nem annyira rosszak. Természetesen még sok részletet kell kidolgozni és sok mindent kell optimalizálni. De az irány világos.”

f1-hulkenberg-sauber

Tsunoda érett pilótaként vezetné a Racing Bullst

Miután a Red Bull inkább a legutóbbi csapattársának, Liam Lawsonnak szavazott bizalmat, Yuki Tsunoda továbbra is a Racing Bulls istállónál szerepel majd, ahol Isack Hadjar lesz az új partnere. A japán versenyző a RacingNews365-nek arról beszélt, hogy milyen tapasztalatokat szerzett eddigi F1-es évei során, és ezek hogyan segíthetik őt az idei szezonban: „Egyértelműen abban, hogy miként kezelem a különböző helyzeteket, a rádiókommunikációban és a visszajelzésekben, különösen a technikai visszacsatolás terén” – felelte arra a kérdésre, hogy milyen téren tudott fejlődni.

A japán hozzátette, hogy egyre inkább vezető pilótaként tekint magára, aki nemcsak a fejlesztési irányvonalak meghatározásában vállal szerepet, hanem a csapat gondolkodására is hatással van. „Mindezek, valamint a pályán mutatott viselkedésem nagy hatással lesznek az eredményeinkre” – mondta Tsunoda, aki úgy véli, tavaly több dologban is fejlődött, és bár a hőn áhított Red Bull-ülést nem sikerült megszereznie, készen áll arra, hogy a faenzai csapat vezérpilótája legyen:

„Elégedett vagyok az eddig elvégzett munkámmal, és ez plusz önbizalmat ad minden versenyhétvégére, hogy a csapat jól teljesítsen. De nem mondom, hogy ez a teljesítőképességem maximuma, és tudom, hogy versenyről versenyre sokat fejlődhetek, hiszen még mindig tanulok. Ezzel a hozzáállással és mentalitással folytatom idén is, amit csinálok” – zárta szavait a csapatnál ötödik évét kezdő pilóta.

tsunoda-imola

„Nincs olyan, hogy minden idők legjobbja”

Jacques Villeneuve szerint már csak a különböző korszakok eltérő körülményei miatt sem lehet kijelenteni egy adott versenyzőről, hogy ő minden idők legjobbja, ahogy statisztikai alapon se lehet a kérdést megválaszolni. Az 1997-es világbajnok az Action Networknek kifejtette, hogy felesleges úgyszólván a „GOAT-vitába” belemenni:

villeneuve-verstappen

„Soha nincs olyan, hogy minden idők legjobbja. Túl sokat fejlődtek az autók, az egész túlságosan is különböző. Ha veszünk egy olyan valakit, mint Jackie Stewart, ő azért lenyűgöző, mert három bajnoki címet nyert abban az időben, amikor évente két-három vagy akár öt versenyző halt meg vagy sérült meg súlyosan, és olyan autókkal, amelyek a versenyek felénél lerobbantak. Mégis sikerült sokszor nyernie. Ugyanez a helyet Fittipaldival és így tovább.”

„Bizonyos értelemben három bajnoki cím akkoriban lenyűgözőbb lehet, mint most öt vagy hat” – mondta Villeneuve, majd kitért a statisztikák felborulására is, aminek köszönhetően nehéz számszakilag összevetni az egyes korszakokat: „Ha manapság kiváló autóval rendelkezel, akkor 15 helyett akár 24 futamot is nyerhetsz, mert annyival több verseny van a naptárban. Szóval a számok is torzulnak, ahogy a pontszámok is, hiszen egy győzelem 25 pontot ér, ami régebben 8, majd 9, majd 10 volt. Nem lehet összehasonlítani az egyes korszakokat.”

hamilton-schumacher-dppi

Képek forrása: Red Bull Content Pool, dppi

Újabb képeket osztott meg a Ferrari Hamiltonról és Leclerc-ről

A Ferrari 2025-ös párosa, Lewis Hamilton és Charles Leclerc overálban pózol az alábbi stúdióképeken:

ferrari-hamilton-leclerc-1

ferrari-hamilton-leclerc-2

ferrari-hamilton-leclerc-3

ferrari-hamilton-leclerc-4

ferrari-hamilton-leclerc-5

További képek a Scuderia Ferrari HP Facebook-oldalán.

Ralf Schumachert az apja szakácsnak akarta küldeni

Az F1-es karrierje során hat futamgyőzelemig és világbajnoki negyedik helyekig jutó Ralf Schumacher mindenekelőtt Michael Schumacher öccseként került be a köztudatba, s bár kétségtelen, hogy e rokoni kapcsolat megnyithatott előtte pár ajtót, épp annyira meg is nehezítette a dolgát, hogy versenyzői karrierjét példátlanul sikeres bátyja árnyékában töltötte.

A Jordan, a Williams és a Toyota egykori versenyzője többek között erről beszélt a Timesnak adott interjújában, melyben többek között úgy fogalmazott, hogy bármit is csinált, az sosem lehetett elég jó a bátyjához képest, s azt is hozzátette, hogy a családja sem igazán hitt abban, hogy ő is eljuthat a királykategóriáig: „Ők nem igazán foglalkoznak a motorsporttal, az apám nem is különösebben szereti, inkább a horgászatot részesíti előnyben.”

„Még akkor is, amikor Michael sikeres lett, azt mondogatta nekem, hogy kérlek, csinálj valami mást inkább. Azt akarta, hogy szakács legyek, keressek valamilyen rendes munkát, mert a versenyzésből nem lehet megélni. Aztán amikor Michael az F1-be került, akkor is azt mondta, hogy ne, ne felejtsd el, ő nagyon szerencsés volt, és csodálatos, hogy egy fiam bekerült, de kettő már nem fog, szóval inkább csinálj valami mást” – mesélte az F1-ben 27 dobogót szerző versenyző.

ralf-schumacher-rbcp-1

„Ha valaki megérdemelne egy F1-es ülést, az Drugovich” – Lawson

Liam Lawson úgy véli, hogy Felipe Drugovich mindenképpen megérdemelne egy ülést a Formula-1-ben. Az ifjú brazil néhány éve domináns teljesítménnyel nyert bajnoki címet a Formula-2-ben, az Aston Martin pedig le is szerződtette, ám azóta is csak teszt- és tartalékpilótai szerepkörben számítanak. Pedig az idén immár a Red Bullnál szereplő Lawson szerint Drugovichnak helye lenne az F1-es rajtrácson – minderről a Pitstop podcast adásában beszélt:

„Ha valaki megérdemelne most rögtön egy ülést, az Drugovich. Csak beült és… Abu Dhabiban a szabadedzésen gyorsabb volt 2023-ban, mint Stroll. Második leggyorsabb volt az FP1-en, aztán idén gyorsabb volt Fernandónál. Nem tudom, mik voltak pontosan a futástervek, talán volt más tényező is, de azt hiszem, gyorsabb volt Fernandónál idén az első edzésen. Megérdemel egy ülést.”

Lawson ugyanakkor arra is rámutatott, hogy az F2-es szereplés nem feltétlenül jó fokmérő: „A probléma az, hogy szinte csak lottóhúzás, amikor bekerülsz. Annyira változik, hogy egyik évben jó az egyik csapat, aztán a következő évben már nem. Az autó, a gumi és minden ugyanaz, valahogy mégis lassabbak a következő évben. Drugovich az MP-vel egy olyan autóval dominált abban az évben, amelynek nem kellett volna futamgyőztes autónak lennie. De letarolta” – mutatott rá az új-zélandi, aki arra a kérdésre, hogy a most 24 éves Drugovichnak lehet-e még esélye és ideje bekerülni az F1-be, így felelt: „Igen, egyértelműen.”

f1-drugovich-aston

Hadjar: Az egyetlen célom, hogy Tsunodát legyőzzem

A Racing Bulls újonca rögtön gyorsabb lenne tapasztaltabb csapattársánál – a 20 éves francia versenyző egyértelműsítette 2025-ös célját.

„Tudom, hogy nincs túl sok F1-es tapasztalatom, a rajtrácson pedig mindenki magas szintet képvisel. Ismerem magam, tudom, hogy rögtön le akarom győzni Tsunodát, amikor autóba ülök” – mondta Hadjar.

„Ez különösképpen fontos ebben a kategóriában, ahol nem egyformák az autók. Ez az egyetlen valós, konkrét célom.”

Napra pontosan 18 éve Hamilton McLarent tesztelt és tört rommá

2007. január 25-én, alig két hónappal a következő F1-es szezon kezdete előtt Lewis Hamilton a wokingi székhelyű csapat számára a valenciai Circuit Ricardo Tormo pályán tesztelt, spanyol kollégáival, a kétszeres F1-es világbajnok címvédő Fernando Alonsóval és Pedro de la Rosa tartalékpilótával együtt.

Az akkor 22 éves Hamilton az F1-ben való debütálására készült, és egy kezén meg tudta számolni az F1-es autóban töltött napokat.

A valenciai privát teszt során, amelyről nem maradt fenn felvétel, Hamilton közel 300 km/h-s sebességnél elvesztette az uralmát a McLaren MP4-22-es felett, megpördült, és háttal becsapódott a kavicságyba, majd a gumifalba. Szerencsére nem sérült meg.

„Sajnos ebben a sportban előfordulnak ilyen dolgok. Teljesen jól vagyok, és végig eszméletemnél voltam” – mondta akkor a brit pilóta.

Az autója azonban nem úszta meg sértetlenül. A McLaren kénytelen volt egyetlen autóval folytatni a tesztet – ezt pedig a következő teszt kezdetéig sem sikerült megoldania.

f1-hamilton-mclaren-2007

fotó: dppi

Verstappen menedzser lenne, miután befejezi versenyzői karrierjét

A világbajnoki címvédő Max Verstappen nemrégiben arról beszélt egy podcastben, hogy mindig örömmel támogat szimulátorban tehetséges fiatalokat, valamint a versenyzői karrierjét követően arra készül, hogy valamilyen menedzsmenttel kapcsolatos pozíciót tölt majd be az autósport világában.

„Segíteni akarok fiatal tehetségeknek abban, hogy a való életben is profi autóversenyzővé váljanak. Ez egy olyan dolog, ami már egészen régóta foglalkoztat engem” – mondta Verstappen.

„Mindig azt mondtam, hogy ha nem lennék autóversenyző, akkor is a versenyzés világában mozognék, és valamilyen menedzsment pozíciót töltenék be. Valószínűleg el fog jönni az a pont, amikor egy ilyen munkakörben dolgozom majd” – tette hozzá a négyszeres világbajnok.

Jövő héten újra autóba ül Hamilton, Leclerc-rel együtt fog tesztelni

A Ferrari megerősítette a RacingNews365-nek, hogy mikor ülhet autóba második tesztjén Lewis Hamilton a Ferrarinál.

A brit pilóta csapattársával, Charles Leclerc-rel együtt január 28-30. között a Spanyol Nagydíj jelenlegi helyszínén, a Circuit de Barcelona-Catalunya versenypályán fog tesztelni az olasz csapatnál.

A jövő héten keddtől csütörtökig tartó teszt zárt kapuk mögött zajlik majd.

hami1_1

Videó: Így tesztelt Imolában a Racing Bulls és a Sauber

Lewis Hamiltonon és a Ferrarin kívül is kezd ébredezni téli álmából az F1, hiszen a héten nemcsak Fioranóban gurultak pályára korábbi Formula-1-es autók, hanem egy másik olasz helyszínen, Imolában is. Mint arról beszámoltunk, a Racing Bulls és a Sauber is a májusi Emilia-romagnai Nagydíjnak otthont adó pályán tesztelt korábbi versenygépeikkel: előbbi istálló keddtől csütörtökig, míg utóbbi szerdán csatlakozott.

A körülmények nem mindig voltak ideálisak, de azért gyűjtötték a kilométereket a pilóták: a Stake-nél ez különösen Gabriel Bortoleto számára volt fontos, míg Nico Hülkenberg jórészt csak próbarajtokat csinált az olasz Motorsport.com beszámolója szerint, miközben a Racing Bullsnál Yuki Tsunoda és Isack Hadjar mellett még Ayumu Iwasa is autóba ülhetett. A tesztről készültek rajongói felvételek a pálya mellől, ebből mutatunk most egy rövid összeállítást:

Magnussenék BMW-je indul a pole-ból a daytonai 24 óráson

A hétvégén rendezik az amerikai sportautós széria, az IMSA ikonikus szezonnyitóját, a daytonai 24 órás versenyt, csütörtökön pedig már meg is rendezték a kvalifikációt. A csúcskategóriában, az LMDh-ban a #24-es BMW zsebelte be a rajtelsőséget Dries Vanthoort 1:33,895-ös köre révén: ebben az egységben szerepel az F1-ből az előző évad végén távozott Kevin Magnussen is Philipp Eng és Raffaele Marciello mellett. A második helyen a Meyer Shank Racing #93-as Acurája, a harmadikon a #7-es Porsche végzett (utóbbiban is ül egy ex-F1-es Felipe Nasr révén, míg előbbiben a háromszoros IndyCar-bajnok Alex Palou a legismertebb név). A változatos márkafelhozatalt a negyedik pozíciót megkaparintó #31-es Action Racing Cadillac folytatja – azaz négy különböző gyártó autói foglalták el az első négy rajthelyet.

A többi géposztályt illetően az LMP2-ben a #22-es United Autosports volt a leggyorsabb az időmérőn, a GTD Próban kettős Ford-siker született, míg a GTD-ben a Wrights Motorsports #120-as autó végzett elsőként. A teljes rajtrács ide kattintva található. A daytonai 24 órás magyar idő szerint szombat este 19:35-kor startol, s az IMSA honlapján élőben lehet majd nézni. Arról, hogy mely korábbi F1-es pilóták indulnak az idei viadalon, itt írtunk bővebben.

daytona-bmw