Mindössze tíz versenyhétvége (plusz egy 2022-es, williamses beugrás) adatott meg Nyck de Vriesnek a Formula-1 mezőnyében, ugyanis a 2023-as debütáló évében az akkor AlphaTauri néven futó alakulat még a nyári szünetet megelőzően lecserélte Daniel Ricciardóra. Bár szinte az egész 2023-as karrierjén átíveltek a pletykák és a kételyek a Red Bull juniorcsapatának döntésének helyességéről, a szokatlanul korai távozása így is nagy port kavart.
Arról, hogy ezt hogyan dolgozta fel, de Vries így nyilatkozott a Cool Room podcast adásában: „Nem volt könnyű, de nincs bennem harag miatta – szimplán hálás vagyok a lehetőségért, ami adatott nekem. Valóra válhatott a gyermekkori álmom: a karrierem egy rövidebb fejezetét ez tette ki. Szerencsésnek gondolom magam, hiszen volt lehetőségem megmutatni a tudásom a Formula-1-ben.”
„Sokszor megesik, hogy a vártnál hamarabb távoznak a pilóták és nincsen alattuk egy biztonsági háló, amibe tudnának kapaszkodni – mivel én korábban a WEC és a Formula E szériákat is megjártam, könnyebb volt a visszatérés.”
Helmut Marko legnagyobb hibája
Dr. Helmut Marko a napokban úgy nyilatkozott a hollandról, mint a „legnagyobb hibája” tanácsadói karrierje során. De Vries erre reagálva a ráhelyezett, megkétszereződött nyomást nevezte meg fő komponensként, amely megnehezítette a tudásának megmutatását:
„A média külsőleg helyez nyomást rád, míg a csapat belülről. Minden alakulat máshogy alkalmazza ezt, de összességében kétszeres nyomást érez magán az ember: akárhova megy, olyan érzés, mintha folyamatosan figyelnék. Nem támadólag, de a nap minden percében beszélnek és írnak róla.”
„Mozgolódás van a bokszutcában, hiszen az egy kis zárt ökoszisztéma – mindenki tud mindenről, nem lehet előle elfutni, ha akarsz sem. Ezért próbáltam ignorálni: nem olvastam híreket, ám egy kis része mégis eljutott hozzám valamilyen formában.”
„Már a második versenyhétvégémen felröppentek ezek a pletykák. Akárhányszor beléptem a pályára, beszélnem kellett róla – ami nem segített a legjobb teljesítményem nyújtásában.”