Tom Coronel fia bekerült a Red Bull juniorprogramjába!
https://formula.hu./parc-ferme/38407
A 13 esztendős Rocco Coronel, a túraautós közönségkedvenc Tom Coronel fia pályafutását ezentúl a Red Bull fogja terelgetni, a gokartos tehetség ugyanis bekerült az energiaitalosok juniorprogramjába. A holland tehetség egy F4-es autót tesztelhetett Jerezben, s mivel megfelelő teljesítményt nyújtott, egy korábbi GP3-as versenygépet is kipróbálhatott, az eredmények pedig kellően meggyőzőek voltak, így megkapta a lehetőséget.
„Megtiszteltetés számomra, hogy a jerezi szétlövést követően engem választottak a Red Bull juniorversenyzői közé. Ez egy jól bevált program, amely már sok versenyzőt juttatott az autósport csúcsára. Az álmom természetesen az, hogy F1-es pilóta legyek, és ezzel a lehetőséggel ez az álom reálissá válik. Mindig is követtem a Red Bull versenyzőit, és figyeltem, hogyan fejlődtek a sportban, és most én is közéjük tartozhatok” – olvasható a közösségi médiában.
Hamilton edzője is beült az F1-es Mercedesbe
https://formula.hu./parc-ferme/30385
Angela Cullen is kipróbálhatta, hogy Lewis Hamilton hol dolgozik - nem árt tudnia, hiszen ő az edzője.
View this post on Instagram
Sainz a ferrarisok focijáról posztolt videót
https://formula.hu./parc-ferme/30384
A Scuderia pilótája szerint mindig jó futballozni a "Ferrari családdal":
View this post on Instagram
Kubica most a WEC-ben indul
https://formula.hu./parc-ferme/30382
Újabb hosszútávú versenyeken szerepel Robert Kubica: a lengyel pilóta október 30-án és november 6-án Bahreinben áll rajthoz, a hat- és nyolcórás WEC-fordulókon. Az LMP2-es High Class Racing versenyzője lesz, Anders Fjordbach és Dennis Andersen csapattársaként – ezzel a gárdával korábban már versenyzett, a januári daytonai 24 óráson, amely sebességváltó-hiba miatt ért véget. Kubica a csapat állandó versenyzője, Jan Magnussen helyét veszi át, aki üzleti elfoglaltságai miatt nem tud versenyezni Bahreinben.
A 36 éves lengyel idén számos endurance-versenyen indult: az ELMS szezonját a WRT színeiben teljesítette, és három győzelemmel bajnok lett az Európa-szériában Louis Deletraz és Ye Yifei oldalán. A trió a Le Mans-i 24 óráson is rajthoz állt, ahol drámai módon, az utolsó körben estek ki vezető pozícióból. Emellett Kubica az Alfa Romeo Racing hivatalos tartalékpilótája, amely szerepkörében a Holland és Olasz Nagydíjon a koronavírusos Kimi Raikkönent helyettesítette. A Mexikói Nagydíj egybeesik a bahreini nyolcórással, így ezt a hétvégét kihagyja az F1-ben.
Új tűzálló kesztyűt tesztelt az F1
https://formula.hu./parc-ferme/30381
A Formula-1 biztonsága folyamatosan fejlődik, és a jelen versenyzői sokkal jobban védve vannak a balesetek súlyos következményeitől. Sose lehet azonban eleget tenni, és mindig jön valami, ami további innovációkra ösztönöz. Ilyen volt Romain Grosjean tavalyi, bahreini horrorbalesete is, amely után a franciának a lángokból kellett kimásznia, és a tűzálló öltözet ellenére égési sérüléseket szenvedett a kezén.
Michael Masi most elárulta, éppen ennek hatására egy új fejlesztésű kesztyűt teszteltek Törökországban, amely reményeik szerint még jobban ellenáll a hőnek. Öt pilóta használta az újítást, Lewis Hamilton, Carlos Sainz, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel és George Russell. A versenyigazgató szerint eddig elégedettek lehetnek, jó irányba mennek. „Romain balesete után elkezdtünk dolgozni ezen a területen. Nagyon gyorsan felismertük, hogy itt lehet fejlődni, a gyártókkal karöltve” – beszélt az új kesztyűkről Masi, aki szerint „stabilan jónak” bizonyultak. „Ami a hőállást illeti, megfelel az előírásainknak. Gyakorlatilag a kényelemről volt most szó. Néhány éve ugyanígy teszteltük az új overált is, mielőtt bevezettük. Nagyon hálásak vagyunk a versenyzőknek és a csapatoknak, akik részt vettek ebben, ez is azt mutatja, hogy próbáljuk növelni a biztonságot, amennyire csak lehet” – nyilatkozta.
Most akkor visszatért a régi Marquez vagy sem?
https://formula.hu./parc-ferme/30376
Austinban a sérülésből való visszatérését második győzelmét aratta Marc Marquez, ugyanakkor a COTA ugyanúgy a nyolcszoros világbajnok kedvenc pályái közé tartozik, mint az első diadalának helyszíne, a Sachsenring, így nem egyértelmű, hogy kijelenthető-e, hogy a spanyol újra a régi formáját hozza-e vagy sem. Ezt is körbejártuk a Formula Motocast friss adásában – a vonatkozó rész 45:58-től hallgathatjátok:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Átalakítják Spát: Már bontják a házat az Eau Rouge-ban
https://formula.hu./parc-ferme/30380
Nagy átalakítások zajlanak a Spa-Francorchamps-i pályán: egy 10 éves, 80 millió eurós felújítási projektbe vágtak benne, amely első lépéseként új lelátókat és kavicságyakat hoznak létre – előkészítve a motorversenyek visszatérését 2022-től.
Építkezés zajlik az Eau Rouge/Raidillon kanyarban is, ahol szintén épül egy új lelátó. Mivel ezen a helyszínen több súlyos baleset történt a közelmúltban – Anthoine Hubert tragédiája és idén Jack Aitken sérülése – a kanyarkombináció bukóterében is változás történik.
Bye bye le chalet #spafrancorchamps pic.twitter.com/PK239iab2X
— PixelsStance (@pixelsstance) October 13, 2021
Az új lelátó látványterve:
Verstappen egymaga több kört vezetett 2021-ben, mint a mezőny többi tagja együttvéve
https://formula.hu./parc-ferme/30375
Nem sok kommentárt igényel a Formula-1 Instagram-csatornáján közzétett ábra, miszerint a vb-éllovas eddig 469 kör végén vezetett idén, míg az összes többi pilóta – beleértve Lewis Hamiltont is – együttvéve összesen 465 kört.
View this post on Instagram
Kukázza a kritizált formátumot, kieséses rendszerű időmérőre vált a Formula-E
https://formula.hu./parc-ferme/30374
Az elmúlt években, de főként idén sokszor a kritikák kereszttüzébe került a Formula-E kvalifikációs rendszere, amely direkt módon hozta hátrányos helyzetbe az aktuális bajnoki éllovasokat azzal, hogy a csoportkörös szakaszban a legjobbaknak kellett először pályára gurulniuk. Igaz, hogy ezzel sokáig nyitott maradt a vb-küzdelem, viszont jogos kritikaként fogalmazódott meg, hogy mesterségen állítja rendre fejre az erőviszonyokat.
Nos, a minap Albert Longo, a széria vezérigazgatója egy sajtótájékoztatón elmondta: megszabadulnak a formátumtól, helyette pedig egy az autósportban még szokatlanabb rendszer bevezetését tervezik, amely nagyban hasonlít mondjuk egy foci-vb lebonyolításához. A pilótákat először két 11 fős csoportba osztják, ahol tizenkét-tizenkét perc áll majd rendelkezésükre, hogy gyorsköröket fussanak. Aztán a csoportok négy leggyorsabbjával jön a „kieséses szakasz”: az egyik csoport legjobbja összecsap egy körön a másik csoport negyedikjével, aztán a második a harmadikkal, és így tovább. A győztesek aztán továbblépnek az elődöntőbe, szintén két párosra osztva, majd jön a döntő, amelynek a nyertese szerzi meg a pole-pozíciót. Az innovatív lebonyolítást várhatóan a Motorsport Világtanács pénteki ülésén hagyhatják jóvá.
Ricciardo és a Benny Hill zenéje: viccelődik a Mercedes
https://formula.hu./parc-ferme/30373
"Rendben vagy?" - tette fel a kérdést közösségi oldalán a Mercedes F1-es csapata Daniel Ricciardót megszólítva. Az ausztrál nem arra ment, mint a többiek.
View this post on Instagram
Nagy fogadalmat tett a Williams: Klímapozitív lesz 2030-ra
https://formula.hu./parc-ferme/30372
A Williams Racing vállalta, hogy 2030-ra klímapozitívvá válik – ez azt jelenti, hogy a cég több szén-dioxidot von ki a légkörből, mint amennyit kibocsát. Ez a fenntartható stratégiával lehetséges: csökkentik a karbonkibocsátást, energiafogyasztást, a hulladéktermelést, védelmezik a főhadiszállás földterületén a biodiverzitást, új technológiai megoldásokat fejlesztenek és hasonlók. A Williams első Formula-1-es csapatként csatlakozott az ENSZ „Sportok a klímacselekvését” nevű kezdeményezéséhez is.
„A Williams Racing úttörő a Formula-1-ben és a versenyzés világában, erőteljes örökséggel rendelkezik az F1-es technológia fejlesztésében, valamint elektromos mobilitásba, fenntartható közlekedésbe és energiaszektorba való átültetésében. Olyan időt élünk, amikor bolygónk és társadalmunk gyorsabban változik, mint korábban bármikor” – mondta Jost Capito, a Williams vezérigazgatója. A csapatfőnök hozzátette, az F1 platformján keresztül az üzenet milliókhoz jut el.
Hosszabb tesztszezon várható jövőre
https://formula.hu./parc-ferme/30371
Ahogy formálódik a 2022-es versenynaptár, úgy tárgyalnak a szezont megelőző programról is. Míg idén hat nap állt a csapatok rendelkezésére, hogy kipróbálják az autóikat, 2022-ben, figyelembe véve a küszöbön álló szabályváltozásokat, már nyolc naposra tervezik elnyújtani az előszezoni teszteket. Ebből öt nap lenne Spanyolországban, Barcelonában, három pedig Bahreinben. A pontos programról pénteken tárgyalnak, ekkorra várható az új versenynaptár bejelentése is.
Válogatott meccsen járt George Russell
https://formula.hu./parc-ferme/30370
Kedden este világbajnoki selejtezőt játszott egymással Angila és Magyarország, melynek 1-1 lett a vége. A döntetlennel záruló mérkőzésen majdnem hetvenezer ember volt ott a Wembley stadionban, többek között a Williams Formula-1-es pilótája is. George Russell élőben láthatta, ahogy a két válogatott megosztozott a pontokon, erről pedig a Twitterre is feltöltött egy képet a fiatal versenyző.
Always a pleasure watching this group of @England players. So much talent out there. Every point counts lads… trust me! pic.twitter.com/w5ye1kYits
— George Russell (@GeorgeRussell63) October 12, 2021
Alakul az Alonso-Vettel csata – így áll a mezőny előzés szempontjából
https://formula.hu./parc-ferme/30369
Mióta az F1 bejelentette, a szezon végén a legtöbbet előző pilótát különdíjjal jutalmazza, hétvégéről hétvégére frissítik ezt a „pontállást” is. A Török Nagydíj legjobb előzőjét illetően nem is volt kérdés, az összesítésben azonban a két „nagyöreg” igen közel került egymáshoz. Mit jósoltok, mi lesz a csata vége?
Vamos @Carlossainz55, vamos!
— Formula 1 (@F1) October 12, 2021
The Smooth Operator was on the move at the #TurkishGP, starting P19 and finishing in P8
And, he topped our @cryptocom overtake rankings #F1 | https://t.co/8PdPZlBesT pic.twitter.com/TUkXCfBc1P
Seb remains in the lead of our overall overtake standings
— Formula 1 (@F1) October 12, 2021
But @alo_oficial is close behind!
Who will take P1 to claim the @cryptocom Overtake Award at the end of the season? #F1 | https://t.co/8PdPZlBesT pic.twitter.com/JXYtKGDs1y
Ennyire sikeres a Formula-1-ben motorszállítóként a Mercedes
https://formula.hu./parc-ferme/30368
Érdekes adatot osztott meg közösségi oldalain a Mercedes. Tudtátok, hogy motorgyártóként a Török Nagydíjon szerezték a 200. futamgyőzelmüket? Ami ennél is elképesztőbb adat, hogy ennek a fele Lewis Hamiltonnak köszönhető.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 12, 2021
From 1997, to 2021, Turkey was the 200th win for our teammates at Brixworth! pic.twitter.com/OG7yjYq9D4
Gasly „szendvicse”, Sainz és Vettel öklözése, és a Perez-Hamilton – mindez belső kamerából
https://formula.hu./parc-ferme/30367
Az F1 összeszedte nekünk a Török Nagydíj legjobb onboardjait. Ugyan maga a futam nem volt épp a legeseménydúsabb, azért így is rögzítettek azok a kamerák néhány érdekes képsort. A videó a képre kattintva indul.
Vettelt még egy csiga is megelőzte - a Török Nagydíj karikatúrája
https://formula.hu./parc-ferme/30366
Elkészült a Minidrivers legújabb epizódja, amely a Török Nagydíjon történteket dolgozza fel humoros formában. Hamilton kis híján idegösszeroppanást kap, Vettelt még egy csiga is megelőzi, mikor slick gumikra vált, Alonsót ismét a karma kísérti és még Dark Mini is felfedi kilétét... Csak nem számunkra.
A Török Nagdíj kikockázva - avagy F1 Legóból
https://formula.hu./parc-ferme/30365
Már többször is elhoztuk nektek a The Moving Bricks alkotásait, akik Legóból kreálják újra a hétvégi versenyeken történt legizgalmasabb eseményeket. A Török Nagydíj sem maradt ki a repertoárból, s meg kell hagynunk, nekünk a vattával helyettesített vízpermet a kedvencünk!
Így billegett ide-oda a pontelőny Verstappen és Hamilton között
https://formula.hu./parc-ferme/30364
Jól mutatja, mennyire izgalmas és kiélezett a világbajnoki harc idén a Formula-1-ben, hogy mostanáig már ötször változott az éllovas személye Lewis Hamilton és Max Verstappen között. Az pedig különösen szembetűnő, hogy a Brit Nagydíj óta hogyan billegett ide-oda közöttük, hogy kinél van a pontelőny – viszont Silverstone óta egyszer sem ment nyolc vb-egység fölé a különbség!
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Az Extreme-E szezonzárója megnyerte az extrém versenynévválasztás különdíját
https://formula.hu./parc-ferme/30363
Az idén útjára indult elektromos tereprali-bajnokság utolsó állomásának helyszíne eddig ismeretlen volt, ám a széria most a soron következő szardíniai forduló előtt bejelentette, hogy az Egyesült Királyság déli partjánál fekvő Bovingtonban kerül sor az első idény zárására. Bovington egy ismert brit katonai központ, ami azonban a legérdekesebb a verseny kapcsán, az az elnevezés, az esemény ugyanis a Jurassic X Prix nevet kapta. Bár az Extreme-E-ben csapattal rendelkező Nico Rosberg is poénkodott a Jurassic Parkra való utalással, a név valójában a helyszíntől nem messze fekvő Jurassic Coast partszakaszra utal, amely a világörökség része (lásd a lenti képen). A megmérettetésre egyébként december 18-19-én, azaz a karácsony előtti hétvégén kerül sor.
Final race confirmed: #JurassicXPrix https://t.co/guotFmQKv1 pic.twitter.com/kef71hnvIO
— Nico Rosberg (@NicoRosberg) October 12, 2021
Marquez a 14 évesen halálos balesetet szenvedő motorosnak ajánlotta trófeáját
https://formula.hu./parc-ferme/30362
Hugo Millan júliusban, a European Talent Cup aragóniai versenyén bukott és szenvedett halálos balesetet. A 14 éves versenyzőről a MotoGP Aragóniai Nagydíján is megemlékeztek, s mint most kiderült, Marc Marquez megfogadta, hogy minden tőle telhetőt megtesz, hogy dobogós helyezéssel tisztelegjen a fiatal motoros előtt. A Repsol Honda klasszisának a győzelemre is volt esélye, hétszer próbálta megelőzni Francesco Bagnaiát, de végül az olasz minduntalan visszatámadott, így ő nyerte a futamot.
Marquez azonban a második helyért járó trófeát így Millan családjának adományozta, ám mivel a nyolcszoros világbajnok nem akarta ezt publikussá tenni, a Motorsport.com jóvoltából minderre csak most derült fény. A versenyző egy üzenetet is mellékelt: „Hugo, amikor a teljes MotoGP család megemlékezett rólad, megfogadtam, hogy minden erőmmel megpróbálok dobogóra állni, hogy a családodnak adhassam a trófeát. Nyugodj békében, bajnok” – írta a 28 éves motoros. Hugo Millan egyébként egyike annak a három tinédzserkorú motorosnak, akiket az elmúlt hónapokban elveszítettünk: a Moto3-ban Jason Dupasquier, a Supersport 300-ban Dean Berta Vinales hunyt el egy tragikus baleset következtében.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!