DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Már Brazíliában jöhet Verstappen motorcserés büntetése

Mexikóban hiányzott a teljesítmény az egyenesekben a régebbi erőforrás miatt, így már az F1-es Sao Pauló-i Nagydíjon sor kerülhet az újabb büntetéssel járó cserére.

A pénteki szabadedzések problémái után ki kellett cserélni a hajtásláncot Max Verstappen autójában a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, ám mivel egy korábban már használt motor került be az RB20-asba, ezért nem járt büntetés.

Ám a holland már akkor jelezte, hogy várhat még rá idén rajtrácsbüntetés motorcsere miatt, amiből egyet már kapott idén még a Belga Nagydíjon. A Mexikóban látottak alapján pedig a Red Bull valószínűleg már most, az F1-es Sao Pauló-i Nagydíjon bevállalja az extra erőforrás behelyezését, mivel az interlagosi pályán könnyebb az előzés és így a hátrasorolás utáni felzárkózás.

verstappen-4



Minderről Helmut Marko, az energiaitalosok F1-es sportszakmai tanácsadója beszélt a vasárnapi versenyt követően a Motorsport.com szaklapnak:

„Aggasztóbb, hogy nem tudtuk működésre bírni a gumikat – a közepest és a kemény keveréket sem. Közelében sem voltunk a két élcsapatnak, és gyanítom, hogy a probléma része, hogy pénteken nem tudtunk körözni a motorproblémák miatt. Tennünk kell valamit, ez világos.”

„Emellett a motort is ki kell cserélnünk, mert nagyon lassúak voltunk az egyenesben. Ennek az erőforrásnak, ami az autóban volt, nem kellett volna az autóban lennie, szóval legnagyobb valószínűséggel Brazíliában meg fog történni.”

verstappen-2

Az idézett portál által közölt GPS-adatok szerint amúgy valóban egyértelmű volt Verstappen hátránya a motorerőt illetően: a célegyenesben a DRS-aktiválás előtti mért ponton 251,4 km/h-s végtempót jegyeztek nála, míg a csapattárs Sergio Pereznél 253,4 km-t, miközben az első köztes mérési pontnál pedig az egész mezőny második leglassabbja volt a vb-éllovas.

Marko amúgy azt is elárulta, hogy a mexikói futamon használt motort már csak szabadedzéseken akarták bevetni, Brazíliában pedig öthelyes hátrasorolás várhat rájuk az újabb csere után:

„Ezt a motort többé nem kívántuk versenyen használni, és minél idősebb a motor, annál több teljesítmény tűnik el belőle. A büntetés érte öt rajthely lenne, ami például Brazíliában nem lenne annyira súlyos, ahol viszonylag könnyen lehet előzni. De láthattuk, hogy 3-8 km/h hiányzik az egyenesekben.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: