Vandoorne: A jövőm valószínűleg nem az Aston Martin, de…
https://formula.hu./parc-ferme/38406
A Formula–E-ben versenyző, 2022-ben világbajnoki címet ünneplő korábbi F1-es pilóta, Stoffel Vandoorne tavaly óta Felipe Drugovich kollégájaként az Aston Martin tartalékversenyzői szerepét tölti be, de érdemi esélye nincs arra, hogy folytassa 2018 végén megszakadt királykategóriás pályafutását. A belga versenyző maga is tisztában van ezzel, de kiemelte, hogy mostanában nem egyszer bizonyította az F1, milyen váratlan fordulatok történhetnek egyik pillanatról a másikra.
„Az elmúlt két évet ugye az Aston Martinnál töltöttem. Reálisan látom, hogy a jövőm valószínűleg nem itt van, de nyitva kell tartani az ajtókat, mertsosem tudhatod, mi történik” – idézi a GPFans oldal a McLaren korábbi pilótáját. „A Formula–1-es paddock a lehető leggyorsabb ütemben mozog, és ami az egyik héten valószínűtlennek tűnik, a következő héten már valószínű lehet.”
„Ezt sosem tudhatod, én csak annyit tehetek, hogy a lehető legversenyképesebben versenyzek abban a sorozatban, ahol éppen vagyok, megpróbálok ott jó munkát végezni, aztán a többi majd jön” – mondta Vandoorne. Az elmúlt években a kiszámíthatatlanságra nem egy példát láthattunk, elég csak Brendon Hartley szerződtetését, Nyck de Vries F1-be kerülését vagy épp legutóbb Franco Colapinto bemutatkozását említenünk.
„Semmi értelme” – nevet a Red Bull a Mercedes–Aston pletykákon
https://formula.hu./parc-ferme/35028
Mi is beszámoltunk arról a nemcsak elsőre, hanem sokadjára is teljesen abszurdnak ható sajtópletykáról, miszerint a Mercedes úgy dönthet, hogy amennyiben nem javul a teljesítményük belátható időn belül, inkább az őket az erősorrendben szemlátomást átlépő motorpartnerüket, az Aston Martint támogatnák. Nem meglepő, hogy ezen a felvetésen csak nevetni tudott a regnáló világbajnok Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko:
„Miért segítene a Mercedes erősebbé válni egy riválisnak? Ennek semmi értelme. Az együttműködés ellenére végső soron az Aston Martin a Mercedes ellenfele a személyautók piacán. A Mercedes most mindent meg fog tenni azért, hogy feledtesse a csalódáskeltő szezonkezdetet. Ezen ambiciózus feladat mellett nincs tér az Aston Martin segítésének” – nyilatkozta Marko a Sport1.de lapnak. Az AlphaTaurit irányító Franz Tost szintén nonszensznek nevezte a pletykát, rámutatva arra is, hogy a szabályok szerint a motorgyártóknak mindenki számára egyforma technikát kell biztosítaniuk, így eleve kizárt egy csapat favorizálása.
Betegség miatt kihagyja a csütörtöki médianapot Max Verstappen
https://formula.hu./parc-ferme/35027
A Bahreini Nagydíj nyertese gyomorbántalmakkal betegeskedett az elmúlt napokban – derült ki a versenyző és Red Bull közösségi médiás posztjából. A holland azóta meggyógyult, de késve indult el Szaúd-Arábiába, azért pénteken, a szabadedzések napján érkezik csak meg a pályára. A mai médianapon az FIA engedélyével nem vesz részt.
„Újra rendben érzem magam, miután nem voltam jól pár napig egy gyomorpanasz miatt. Ennélfogva sajnos egy nappal el kellett halasztanom az utazásom, így nem leszek a pályán péntekig. Találkozunk Dzsiddában!” – posztolta Verstappen, akinek szabadedzéseken való részvétele miatt ez alapján nem kell aggódni.
Max has been suffering from a stomach illness over the past few days and, with the agreement of the FIA, will not be present at track today. Feel better, Max. https://t.co/f7CMBgchZY
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) March 16, 2023
Cáfolja a Haas, hogy orosz szankciókat sértett
https://formula.hu./parc-ferme/35026
Kedden jelent meg egy riport az amerikai PBS televízióban, hogy a Haas Automation – Gene Haas gépipari vállalata, a Haas F1 Team partnere – az Egyesült Államok exportra vonatkozó szankcióit megsértve gépeket és alkatrészeket juttatott el Oroszországba. A Haas vehemensen cáfol, még a Formula-1-es istálló oldalára is kikerült a közlemény, amely szerint a sztori hamis, mind általánosságban, mind egyes kijelentéseiben.
A Haas közleménye hangsúlyozza, mindig betartotta az USA szankciós intézkedéseit, és 2022. március 3-tól kezdve nem exportált gépeket Oroszországba, valamint önként felbontotta szerződését az az orosz piacon érdekelt viszonteladójával, törölve 50 gépre vonatkozó rendelést – annak ellenére, hogy a szankciók erre nem kötelezték volna a céget. Az a 18 gép, amelyről a beszámoló említést tesz, még március 3. előtt indult útjára Oroszországba.
A közlemény kiemeli, ezeket a tényeket a tévécsatorna riporterével is közölték a műsor sugárzása előtt. Kitérnek a Formula-1-es vonatkozásra is: a Haas önkéntes elhatárolódását az orosz piactól jelzi, hogy felbontották a szerződést a versenycsapat főszponzorával, amivel több millió dollárt veszítettek el. „Extrémen felelőtlen egy ilyen rossz forrásokon alapuló, szenzációhajhász hírt leadni, amely alapvető tényeket hagy figyelmen kívül” – támadja a közlemény a tévécsatornát.
„Schumacher alatt vált modernné a Formula–1”
https://formula.hu./parc-ferme/35023
A Feeder Series című, fiatal versenyzőkkel foglalkozó podcast legújabb adásának vendége a Williams juniorversenyzője, Zak O’Sullivan volt, akit többek között arról is megkérdeztek, kivel töltene el egy napot, ha bárkit választhatna az F1 történetéből. Az F3-ban szereplő fiatal brit választása Michael Schumacherre esett, s meg is indokolta, miért esett rá a választása:
„Nemcsak szupersikeres volt, de meg is változtatta a modern motorsportot a felkészülést, valamint a részletekre való odafigyelést illetően. Rengeteg különböző fajta autóval versenyzett, s a sport is sokat változott a karrierje során. Amikor a kilencvenes években csatlakozott, még régimódi volt az F1, például hagyományos sebességváltókat használtak, míg 2012-re minden nagyon modern lett, szinte olyan, mint napjainkban.”
„Bár a karrierje nem a leghosszabb volt, Raikkönené is hasonló, Alonso pedig ezt is túlszárnyalja, de az időszak, amit végigversenyzett, roppant érdekes, már csak azért is, mert a sport rengeteget változott” – folytatta O’Sullivan, majd hozzátette: „Örömmel meghallgatnám arról, amit átélt, a fejlődésről, a versenyzők és a mérnökök változásáról, hiszen ebben az időszakban vált az F1 igazán modernné.”
A világ legkevésbé meglepő F1-es híre
https://formula.hu./parc-ferme/35021
Ha valaki esetleg azon töprengett volna, láthatjuk-e akcióban az intermediate és a vadonatúj esőgumikat a hétvégén, nos a válasz... Nem.
A hétvége időjárás-előrejelzése aligha meglepő módon 0 százalékot ad az esőre mindhárom nap, az edzések idején a hőmérséklet 23 és 27 fok között mozog majd várhatóan, míg a nagydíjra 25 fokot jósolnak.
Kollégánk jelentkezik a Szaúdi-arábiai Nagydíj helyszínéről!
https://formula.hu./parc-ferme/35025
Holnap, azaz csütörtökön a sajtónappal megkezdődik a dzsiddai F1-es hétvége, melyen utazó tudósítónk, Mészáros Sándor is jelen van, akinek videós bejelentkezései megtalálhatóak lesznek különböző felületeinken. A mai videó az alábbi képre kattintva tekinthető meg:
Horner úgy érzi, ő az Antikrisztus a Hamilton-szurkolóknak
https://formula.hu./parc-ferme/35024
Christian Horner a Telegraphnak nyilatkozva többek között arról is beszélt, mennyi támadás érte őt és csapatát a brit szurkolók részéről egyfelől a 2021-es szezonzáró, másfelől a költségsapka túllépése kapcsán. A Red Bull első embere keményen fogalmazott, és kiállt csapata mellett:
„Az átlagos Hamilton-szurkoló számára valószínűleg egyfajta Antikrisztus vagyok. De nem kérek elnézést azért, mert kiállok a csapatomért, megvédem őket. Tudom, hogy nem csaltunk tavaly” – mondta, majd hangsúlyozta az istálló kettős, osztrák–brit identitását. „Persze, osztrák tulajdonú csapat vagyunk és büszkék is vagyunk erre. De Nagy-Britanniában van a székhelyünk, a csapatfőnök brit, és a munkaerőnk 85 százaléka is brit.”
Horner a feleségére, Gerire is kitért: „Végső soron elégedett vagyok azzal, aki vagyok, és boldog vagyok a családommal. Ha minden kritikára odafigyelnék, nagyon elbizonytalanodhatnék. Ez az egyik dolog, amivel kapcsolatban Geri tanácsot adott nekem, egyszerűen annyit mondott, hogy ne tedd!”
WEC: Biztonsági aggályok a szezonnyitó előtt
https://formula.hu./parc-ferme/35020
A hétvégén startoló endurance-világbjanokság prológján több olyan baleset is történt, mely biztonsági problémákra mutatott rá. David Heinemeier Hansson azt követően törte össze prototípusát, hogy ütközött a bokszba húzó Thomas Flohr GT-jével – ezt az okozta, hogy a jóval gyorsabb prototípusok gyakran a más szakágakban nem tipikus előzési pontnak számító, a kanyarból kifelé vezető külső íven előzik a GT-ket, a bokszbejárat felé pedig épp egy ilyen ívről kell jobbra húzni.
Az FIA gyorsan lépett, és azonnal visszaállította a bejárat tavalyi kialakítását, mely szintén nem tökéletes, de Sebastien Buemi és James Calado is úgy nyilatkozott, hogy ez a jobb megoldás. Utóbbinak, a Ferrari többszörös világbajnok gyári versenyzőjének szintén volt egy balesete, mely ugyancsak aggályokat vetett fel – ám ezeket nem lesz ennyire egyszerű orvosolni. A brit pilóta hideg gumikon törte meg a Ferrari elejét, s ennek kapcsán vetette fel, hogy érdemes lenne felülvizsgálni a gumimelegítés most télen történt betiltását – tekintettel a mezőnyt alkotó amatőr versenyzőkre, s az olyan hűvösebb helyszínekre, mint amilyen például Spa–Francorchamps.
„Képzeljük csak el, hogy Spában kijövök a bokszból és az 5 fokban elindulok az Eau Rouge felé. Belegondolni is szörnyű, mi történhet… Óriási lesz a sebességkülönbség egy teljes tempóval száguldó autó és egy olyan között, melynek csak párszáz métere volt megmelegíteni az abroncsokat.”
Ekkora a baj a Hondánál: külső gyártó tervezheti a vázat nekik a MotoGP-ben
https://formula.hu./parc-ferme/35022
Az osztrák SpeedWeek értesülései szerint a Honda felkérte a Moto2-es mezőny jelentős részét ellátó Kalexet, hogy tervezzen nekik vázat az RC213V-hez. A lépés jól jelzi, mekkora bajban is van a HRC, amely évtizedekig legendásan híres volt arról, hogy a motor minden elemét házon belül tervezte és gyártotta le – viszont nem előzmény nélküli, hiszen már a tavalyi szezon végén a Kalex gyártott neki új alumínium lengővillát. A lap úgy tudja, a Spanyol Nagydíj környékére készülhet el az új váz, amelyet vélhetően a Jerezt követő teszten próbálhatnak ki először.
A Honda látványosan nem találja a megoldást az utóbbi idők gondjaira: Marc Marquez például négy különböző motorral kezdte meg a februári sepangi tesztet, amelynek végén azt érezte a legjobb változatnak, ami tulajdonképpen megegyezett a novemberi valenciai gyakorláson próbálgatott géppel, majd a múlt hétvégi portimaói teszten ugyancsak maradtak a Malajziában használt verziónál. Hogy mennyire egy helyben toporog a Honda pillanatnyilag a MotoGP-ben, arról a Formula Motocast friss tesztértékelő-szezonbeharangozó adásában is beszéltünk:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Verstappen elmondta, mit becsül igazán Perezben
https://formula.hu./parc-ferme/35016
Sergio Perez 2021-ben csatlakozott a Red Bullhoz, azaz a harmadik szezonjának vágott neki Max Verstappen csapattársaként a Formula-1-ben. Néhány villanást leszámítva a mexikói rendszerint elmaradt az ez idő alatt kétszeres világbajnok holland teljesítményétől, de talán éppen ennek köszönhető, hogy egy-két kisebb súrlódástól – mindenekelőtt a tavalyi brazíliai esetet érdemes kiemelni, ahol Verstappen a csapat kérésére sem adta át a pozícióját kollégájának – eltekintve viszonylag jó viszony alakult ki a két versenyző között. Verstappen a Daily Mailnek adott interjúban, amelyben Lewis Hamiltonról és Lando Norrisról is beszélt, azt is elmondta, mit kedvel igazán Perezben:
„Sokkal jobban megismertem Checót az elmúlt években. Briliánsan vezetett a csapat számára, amikor Abu Dhabiban megnyertem az első címemet. Szuper volt aznap. Korábban riválisok voltunk, különösen akkor, amikor a Toro Rossónál kezdtem, aztán viszont sikerült személyesebben is megismernem őt. Amit kedvelek benne, hogy egy családközpontú férfi és igazán törődik a barátaival. Az F1 rendkívül fontos és sikereket akarsz, de nem jelenti a világ végét, ha ez nem sikerül. Én is ugyanígy gondolkodom. Mindketten nyertünk futamokat, ő a legeredményesebb mexikói pilóta, de ez nem minden, hiszen az életed nagy része folytatódik azt követően is, hogy abbahagytad a versenyzést.”
Vége a trükközésnek: változik a dzsiddai DRS-érzékelő
https://formula.hu./parc-ferme/35019
Az eddig lefutott két dzsiddai F1-es futamon egyaránt fontos szerepet kapott a győzelemért vívott csatában az utolsó DRS-zóna érzékelési pontja: Max Verstappen és Lewis Hamilton macska-egér játéka 2021-ben ütközésig fajult, de a tavalyi nagydíjon is igyekezett azon taktikázni a vezetésért harcoló Leclerc és Verstappen, hogy az érzékelési pontnál még riválisuk mögött legyenek, s így ők nyithassák szárnyukat a célegyenesben.
Éppen ezért az érzékelési pontot idénre áthelyezték a féktávról magába az egyenesbe, a kanyar után 170 méterrel, aminek következtében már egyik félnek sem éri meg szándékosan visszafogni magát, ha egyébként képes lenne előzni már az utolsó kanyar előtt. A pálya további módosításairól itt, míg Kevin Magnussennek a változtatásokról alkotott véleményéről itt írtunk.
Rajtbüntetés: Leclerc 10 hellyel hátrébb megy
https://formula.hu./parc-ferme/35018
A szezon első rajtbüntetése nem váratott sokáig magára: Charles Leclerc 10 hellyel hátrébbról kezdi meg a dzsiddai futamot, miután az autójába már a harmadik vezérlő elektronikát kellett behelyezni – az elsővel még a bahreini hétvége folyamán támadtak problémák, a második pedig a kiesését okozta. A szabályok értelmében a 23 futamos szezon során ebből az elemből kettőt használhatnak büntetlenül a csapatok – ez a kettő Leclerc számára egy versenyhétvégéig (sem) tartott ki.
Örülhetnek a sógorok: szerződést hosszabbított az F1-es Osztrák Nagydíj
https://formula.hu./parc-ferme/35017
Újabb négyéves szerződést kötöttek a felek, így 2027-ig biztosan ellátogat minden évben a Formula-1-es mezőny a Red Bull Ringre. Az Osztrák Nagydíj egy évtizedes kihagyás után, 2014-ben tért vissza a száguldó cirkusz körforgásába, s azóta stabil pontja a versenynaptárnak – sőt, a két koronavírus-járvány sújtotta évben dupla fordulónak adott otthont Spielberg.
„Az Osztrák Nagydíj a kihívást jelentő pálya, nagy sebességű versenyzés és a szurkolók számára gyönyörű helyszín tökéletes egyvelegét adja, ezért örülök, hogy legalább 2027-ig ellátogatunk a Red Bull Ringre az új szerződés értelmében” – fogalmazott a bejelentés kapcsán az F1-vezér Stefano Domenicali, aki külön is köszönetet mondott a promóternek, a Red Bullnak és a néhány hónapja elhunyt Dietrich Mateschitznek azért, hogy visszavitték az F1-et a pályára tíz éve. Spielberg helye a menetrendben már csak az energiaitalosok miatt is megkérdőjelezhetetlen, ráadásul Max Verstappennek köszönhetően holland szurkolóból is rendre rengeteget láthatunk az osztrák lelátókon.
fotó: DPPI
Bagnaia: A Ducatik és az Apriliák verhetetlennek tűnnek
https://formula.hu./parc-ferme/35015
Elsősorban a Ducati dominanciáját hozta a komplett téli tesztidőszak a MotoGP-ben: az összes tesztnapot a bolognaiak egyik motorosa húzta be, a portimaói zárónapon ráadásul az első nyolcban hét versenyzőjük foglalt helyet. Vasárnap Fabio Quartararo ékelődött be csak közéjük, ám a Yamaha igazából csak az utolsó napon villantott, azt leszámítva egyértelműen az Aprilia tűnt a legközelebbi üldözőnek a másik olasz gyártó számára. Így látja ezt a regnáló világbajnok és a portugál teszten élen záró ducatis, Francesco Bagnaia is:
„Úgy látom, pillanatnyilag a Ducatik és az Apriliák verhetetlenek. Rendkívül versenyképesek” – idézi szavait a Motorsport.com. „De nagyon nehéz ezt pontosan tudni, mert néhány éve még egyszerűbb volt átlátni a teszteket. Most hiába nézzük a tempót vagy bármit, nem tudhatjuk, hogy melyik gumit használták, a motor melyik részét próbálgatták. Szóval nem tudom, mindenesetre jelenleg úgy fest, hogy nagyobb előnyünk van, mint tavaly. Így látszik, de nem akarok semmit mondani az első verseny előtt, mert tavaly már elkövettem ezt a hibát” – fogalmazott Bagnaia.
Hozzátette: nem akar vb-esélyeseket megnevezni a jövő hétvégi évadnyitó előtt, de nem tagadja, hogy úgy érzi, készen állnak és a győzelmekért tudnak majd harcolni. Érdekesség egyébként, hogy a MotoGP.com kamerái előtt nyilatkozva az olasz Quartararo utolsó napi teljesítményét is kiemelte és azt várja, hogy tavalyi fő ellenfele is gyors lesz. A portimaói tesztet itt elemeztük részletesen, rról pedig, hogy mi kiket várunk favoritnak és egyáltalán mire számítunk 2023-ban, a Formula Motocast friss adásában beszéltünk hosszabban:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Makaóban zárulhat a TCR Világsorozat szezonja
https://formula.hu./parc-ferme/35014
Eddig is tudható volt, hogy Marcello Lottiék Makaót szánják a TCR World Tour utolsó állomásának, de most hivatalosan is megerősítették, hogy a helyi autósport-szövetség, a Makaói Nagydíj szervezői és a TCR jogait birtokló WSC Group azon dolgozik, hogy a legendás ázsiai utcai pálya adjon otthont a kilencedik fordulónak. A közlemény szerint a megállapodás véglegesítésén dolgoznak a felek, s ha ez létrejön, akkor egy héttel Bathurst után, a november 16-19-i hétvégén látogathat a széria Makaóra a TCR Asia Challenge-dzsel közös mezőnyben. Makaóban legutóbb 2019-ben rendeztek nemzetközi túraautós futamot még a Világkupa révén, azóta a koronavírus-járvány ezt nem tette lehetővé.
Ezzel a TCR Világsorozat 2023-as naptára már majdnem teljes: még a Bathurst előtti másik ausztrál helyszín kérdéses – illetően arról sincsenek további információk, hol és mikor rendezhetik a TCR Világdöntőt, amelyen a World Tour első tizenöt helyezettje, valamint a TCR Világranglista további tizenöt legjobbja vehetne részt.
A TCR Világsorozat 2023-as versenynaptára jelen állás szerint:
Április 28-30. | Portimao, Portugália |
Május 26-28. | Spa-Francorchamps, Belgium |
Június 9-11. | Vallelunga, Olaszország |
Június 16-18. | Hungaroring, Magyarország |
Augusztus 18-20. | El Pinar, Uruguay |
Augusztus 25-27. | San Luis, Argentína |
November 3-5. | ??? (Ausztrália) |
November 10-12. | Bathurst, Ausztrália |
November 16-19. | Makaó |
Alonso barátnője: Valószínűleg ez az utolsó szerződése az F1-ben
https://formula.hu./parc-ferme/35013
Fernando Alonso nyáron már a 42. életévét fogja betölteni, ám nem úgy tűnik, mintha bármennyit is veszített volna a sebességéből: másfél hete Bahreinben dobogóval indította az F1-es szezont és saját kalandját az Aston Martinnál. A spanyol nyilatkozatai nem is utalnak arra, hogy a küszöbön állna a visszavonulása, viszont a kétszeres F1-es világbajnok párja, Andrea Shlager az osztrák Servus TV-nek (ahol ő egyébként riporterként tevékenykedik) nyilatkozva elárulta: aligha marad már sokáig a száguldó cirkuszban a pilóta.
„Jelenleg kétéves szerződése van, és a legvalószínűbb, hogy ez lesz az utolsó” – fogalmazott Alonso barátnője. Schlager ugyanakkor azt is elárulta, hogy a spanyol továbbra is teljes erőbedobással végzi a fizikai felkészüléseket: „Az egész tél edzőteremből, síelésből és teniszből állt. Lenyűgöző, ahogy mindent beleadott.”
fotó: DPPI
„Remélem, nem rontják el a pályát” – Magnussen Dzsidda rajongója
https://formula.hu./parc-ferme/35012
Nagy sebességű utcai pályaként a Szaúd-arábiai Nagydíj helyszíne nem feltétlenül a legnépszerűbb a versenyzők soraiban: a falak közelsége és beláthatatlan kanyarok miatt sokan nem zárták szívükbe az aszfaltcsíkot. Akárcsak egy évvel korábban, az idei verseny előtt is több ponton módosítottak a falakon, hogy biztonságossá tegyék a pályát. Az F1-esek többsége üdvözölte az átépítést – egyedül Kevin Magnussen adott hangot annak, hogy ő szereti a pályát eddigi formájában, ezért reméli, a módosítás nem ront a vezetési élményen.
„Remek pályának tartom. Tavaly jártam itt először, tényleg élvezetes és izgalmas itt vezetni, ezért remélem, túlzottan nem fog változni, vagy legalábbis nem rontják el a változással. Bízom benne, hogy továbbra is borzongató érzés lesz itt vezetni. Ezen a pályán az autóba vetett bizalom rengeteget számít: magabiztosnak és elégedettnek kell lenni az autóval, és bátran kell nyomni, mivel ez a pálya szinte végig padlógázas” – idézi a RaceFans.net Magnussen álláspontját.
Fotók: így fogadják az érkezőket a dzsiddai reptéren
https://formula.hu./parc-ferme/35011
Kollégánk, Mészáros Sándor az imént landolt Dzsiddában, és már a reptéren elég egyértelmű, hogy F1-őrület van: demóautó, szimulátor, miegymás, meglehetősen nagy az érdeklődés.
Veszélyben lehet a MotoGP Indiai Nagydíja?
https://formula.hu./parc-ferme/35010
Már tavaly ősszel is meglepetést okozott, amikor a 2023-as MotoGP-versenynaptárban helyet kapott az Indiai Nagydíj és a Formula-1 által utoljára 2013-ban, azaz egy évtizede használt Buddh International Circuit. Most a helyi Times of India lap arról számolt, hogy jogi és technikai akadályokba ütközhet a szeptemberre tervezett első motoros nagydíj. Utóbbit nem részletezték, de vélhetően a nyomvonal egyes szakaszait újra kell aszfaltozni, valamint szükség lehet néhány módosításra, amely motorversenyek számára alkalmassá teszi a pályát, azaz például az aszfaltozott bukóterek helyére sóderágy kerül, valamint a korlátok távolságán is elképzelhető, hogy változtatni kell. Mindezek a munkálatok nagyjából 3-4 millió fontba kerülhetnek.
A jogi probléma az, hogy a pályát eredetileg felépítő Yaypee Group és a létesítményt tulajdonló YEIDA között nincs egyetértés annak kapcsán, pontosan kinek a felelőssége is a felújítás – ráadásul állami rábólintásra is szükség lehet a projekt finanszírozásához. A The Race szaklap úgy tudja, hogy valóban ez a helyzet, de a promóter részéről bíznak abban, hogy április közepén így is nekiláthatnak a szükséges munkálatoknak, amelyekkel így végezhetnek az őszi időpontig.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Cáfolta az F1, hogy tárgyalnának egy esetleges Londoni Nagydíjról
https://formula.hu./parc-ferme/35009
Mint arról mi is beszámoltunk, a The Times közölt cikket arról, hogy ismét előkerülhetett a londoni utcai Formula-1-es futam ötlete. A javasolt nyomvonal állítólag 5868 méter hosszú lenne és 22 kanyart tartalmazni, s a brit főváros folyóparti részében kapna helyet, méghozzá leghamarabb 2026-tól.
Ám a RacingNews365.com szaklap érdeklődésére az F1 egyik szóvivője megerősítette: annak ellenére, hogy a tervek egyértelműen a száguldó cirkuszról szóltak, a Formula-1 nem tárgyalt egy londoni városi verseny lehetőségéről. Később maga a polgármesteri iroda is azt közölte, hogy az utóbbi időben nem zajlottak egyeztetések az F1-gyel – azaz úgy fest, a Londoni Nagydíj újra felröppenő elképzelése egyelőre nem valós.