Vandoorne: A jövőm valószínűleg nem az Aston Martin, de…
https://formula.hu./parc-ferme/38406
A Formula–E-ben versenyző, 2022-ben világbajnoki címet ünneplő korábbi F1-es pilóta, Stoffel Vandoorne tavaly óta Felipe Drugovich kollégájaként az Aston Martin tartalékversenyzői szerepét tölti be, de érdemi esélye nincs arra, hogy folytassa 2018 végén megszakadt királykategóriás pályafutását. A belga versenyző maga is tisztában van ezzel, de kiemelte, hogy mostanában nem egyszer bizonyította az F1, milyen váratlan fordulatok történhetnek egyik pillanatról a másikra.
„Az elmúlt két évet ugye az Aston Martinnál töltöttem. Reálisan látom, hogy a jövőm valószínűleg nem itt van, de nyitva kell tartani az ajtókat, mertsosem tudhatod, mi történik” – idézi a GPFans oldal a McLaren korábbi pilótáját. „A Formula–1-es paddock a lehető leggyorsabb ütemben mozog, és ami az egyik héten valószínűtlennek tűnik, a következő héten már valószínű lehet.”
„Ezt sosem tudhatod, én csak annyit tehetek, hogy a lehető legversenyképesebben versenyzek abban a sorozatban, ahol éppen vagyok, megpróbálok ott jó munkát végezni, aztán a többi majd jön” – mondta Vandoorne. Az elmúlt években a kiszámíthatatlanságra nem egy példát láthattunk, elég csak Brendon Hartley szerződtetését, Nyck de Vries F1-be kerülését vagy épp legutóbb Franco Colapinto bemutatkozását említenünk.
Tönkretette Hamilton örökségét? Masi reagált
https://formula.hu./parc-ferme/35166
A botrányos végjátékról elhíresült 2021-es Abu Dhabi Nagydíj óta először tűnt fel Michael Masi a Formula-1-es paddockban, aki a másfél évvel ezelőtti évadzárón hozott rossz döntésével voltaképpen a vb-harcot is eldöntötte Max Verstappen és Lewis Hamilton között előbbi javára. A versenyigazgató az eset után távozott az FIA-tól, s azóta az ausztrál Supercars bajnokság vezetésében kapott szerepet, amely most az F1-es hétvégén betétsorozatként szerepel Melbourne-ben. „Kicsit ideges voltam szerdán, amikor először beléptem. De látható volt a kedves fogadtatás” – nyilatkozta a Daily Mailnak.
Természetesen az említett versennyel kapcsolatos kérdéseket sem kerülhette ki Masi. Arra a felvetésre, hogy sokak szerint tönkretette Hamilton futamát, s talán az örökségét is, így reagált a korábbi versenyigazgató: „Nekik ez az álláspontjuk, és joguk van a véleményükhöz. Minden véleményt tiszteletben tartok, s nem az én tisztem kommentálni, hogy mit gondolnak vagy nem gondolnak. És ha megkeresnek, hogy beszéljünk erről, nyitott vagyok rá” – fogalmazott Masi. Hamilton egyébként még csütörtökön jelezte újságírói kérdésre, hogy nem tervez találkozni és beszélni Masival.
Az azóta eltelt időre így reflektált a szakember: „Imádtam a munkámat, de közben nem veszed észre, milyen hatással van rád a sok utazás. Akkoriban tulajdonképpen repülőgépen éltem. Most tudom élvezni azt, hogy otthon főzök magamnak vagy a rokonaimmal vagyok” – mondta el Masi. Hozzátette: Abu Dhabi után mondta a szüleinek, hogy ne olvassanak közösségi médiát, mert mérgező lehet az a környezet. Az őt ért támadások természetesen mentálisan megviselték, de elmondása szerint az akkori párja, valamint a családja is komoly támogatást nyújtott számára, profi segítséget viszont csak az előző év vége felé kapott, amikor már lecsillapodtak a kedélyek.
fotó: DPPI
„Rövid a memóriája, öregszik!” – Alonso reagált Hamilton Red Bull-os kijelentésére
https://formula.hu./parc-ferme/35165
A Szaúd-arábiai Nagydíj után az egyik legtöbbet idézett nyilatkozat Lewis Hamiltontól származott, aki úgy nyilatkozott az idei Red Bullról, miután Max Verstappen a futamon látványosan könnyedén süvített el mellette az egyenesben, hogy az RB19-es a „leggyorsabb autó, amit valaha látott”. Sokan persze egyből jelezték, hogy azért a Mercedes-pilótának sem kellett panaszkodnia az előző évtized közepén, s most ebbe a sorba állt be Fernando Alonso is, aki így reagált brit riválisa dzsiddai kijelentésére: „Egyáltalán nem értek egyet vele. Legutóbb 20 másodperccel végeztem Checo és Max mögött. Ő és Nico egy perccel volt mindenki előtt 2014-ben és 2015-ben… Rövid a memóriája, öregszik!” – nyilatkozta a spanyol a L’Equipe hasábjain.
Alonso egyúttal annak kapcsán is finoman odaszúrt Hamiltonnak, hogy az elmúlt bő egy év küszködése megmutatta, hogy a hétszeres világbajnok sikereiben is fontos szerepet játszott az autó: „Egy normál autóval látható, hogy vannak gyengeségei. Korábban egyedül vagy esetleg a csapattársával autózott együtt. De nézzük csak meg: ő a rekordtartó pole-okat tekintve, idén viszont eddig 2-0-ra vezet ellene George az időmérőkön. Ez megmutatja, mennyire kulcstényező az autó…”.
fotó: DPPI
Az FIA szigorított a dzsiddai kavarodást okozó szabályon
https://formula.hu./parc-ferme/35164
A két héttel ezelőtti Szaúd-arábiai Nagydíjon emlékezetes huzavona követte a pódiumceremóniát, miután a harmadik helyen befutó Fernando Alonso utólag tízmásodperces időbüntetést kapott, amiért nem megfelelően töltötte le a futam elején kapott ötmásodperces büntetését. A felügyelők az Aston Martin egyik szerelőjének cselekedetében találtak kivetnivalót, a hátsó emelőt kezelő szakember ugyanis még az öt másodperc letelte előtt hozzáérintette az eszközt Alonso autójához.
A silverstone-i alakulat Andy Stevenson sportigazgató vezetésével sikeresen fellebbezett a döntés ellen, mondván, előzetesen nem született megegyezés a csapatok között arról, hogy az emelő ily módon történő készenlétbe helyezése „autón való munkának” minősül-e, amiért valóban büntetés jár. Az FIA az esetet követően azonban elejét vette a további kérdéses szituációknak, és Melbourne-től kezdve az autó bármely módon történő megérintése kimeríti a fenti fogalmat és büntetést von maga után. Az autók hűtését érintés nélkül szolgáló ventillátorok használata továbbra is megengedett, ám a szerelőknek ezentúl figyelniük kell az emelők és egyéb felszerelések használatánál.
Törés-zúzás és piros zászlók a juniorok időmérőin
https://formula.hu./parc-ferme/35163
A szériák történetében először látogatott el a Formula-2 és a Formula-3 mezőnye Ausztráliába, ahol magyar idő szerint péntek hajnalban az F3 időmérőjével vette kezdetét a versenyhétvége.
Csupán öt perc telt el az időmérőből, máris jött a piros zászló: Josep María Martí sodródott ki a tízes kanyar kijáratánál és csúnyán összetörte a Campost. Az első gyors körök után a Williams akadémistája, Franco Colapinto állt az élre, mögötte a Trident és a Prema fiataljai mutattak még erős tempót. Pár perccel a vége előtt újabb autótörésnek lehettünk tanúi, feltartásra panaszkodott az utolsó kanyarban Kaylen Frederick, aki aztán ennek következtében tette a betonfalba autóját. Ugyanígy tett az időmérő legvégén Nikita Bedrin is, balesete pedig újabb piros zászlót eredményezett, amely miatt sokan nem tudták befejezni gyorskörüket.
Az utolsó percben Gabriele Bortoleto ugrott az élre és szerezte meg a pole-pozíciót a vasárnapi főfutamra, mögüle Grégoire Saucy és a nagyot javító Gabriele Mini indulhat majd. Az első ötöt Leonardo Fornaroli és Zak O’Sullivan egészítik még ki. A holnapi sprintet Sebastian Montoya kezdheti majd az élről.
Az F2-esek időmérőjére leszakadt az ég Melbourne-ben. A versenyirányítás adott egy esélyt a pilótáknak, de több megforgás és Oliver Bearman autótörése után végül félbeszakították a kvalifikációt a heves esőzés miatt. Egy rövid szünet után zöld zászlót kaptak a csapatok az indulásra, a folyamatosan javuló pályán pedig percenként változott az éllovas kiléte.
A Red Bull-junior Ayumu Iwasa végig remek teljesítményt nyújtott és meg is szerezte a pole-pozíciót, így vasárnap az élről rajtolhat. A bajnoki esélyes Theo Pourchaire-nek nehezen indult a kvalifikáció, de a végére sikerült nagyot javítania, a második helyre jött föl. Csapattársa, Victor Martins végzett mögötte, aki az utolsó percekben falba rakta az autóját, az ezáltal okozott újabb piros zászló pedig sokak esélyét elvette a javításra. Isack Hadjar és Zane Maloney végzett még az első ötben, Bearman pedig a sérült autójával felfért a hatodik pozícióba. A fordított rajtrácsos pole-t Jehan Daruvala szerezte meg.
A terep, ahol Hamiltonnak és Verstappenek sem megy igazán
https://formula.hu./parc-ferme/35160
Hat versenyző osztozott az elmúlt tíz futamgyőzelmen az Albert Parkban, ami viszont ennél is meglepőbb, hogy Lewis Hamilton mindössze egyszer állhatott a dobogó legtetején ezen időszakban (összesen is csak kétszer), Max Verstappennek pedig még nincs is győzelme Ausztráliában. Ez talán némi bizakodásra adhat okot Sergio Pereznek vagy éppen Fernando Alonsónak. Az elmúlt tíz versenyen háromszor Sebastian Vettel, kétszer pedig Nico Rosberg látta meg elsőként a kockás zászlót, míg Jenson Button, Kimi Raikkönen, Valtteri Bottas és Charles Leclerc mellett Lewis Hamilton is osztozik egy-egy futamgyőzelmen az Albert Parkban.
Nincs kilépési záradék Norris szerződésében
https://formula.hu./parc-ferme/35162
Nem aggódik amiatt a McLaren vezérigazgatója, hogy fiatal pilótája idő előtt távozna tőlük. Bár a wokingiak teljesítménye az idei évre sem javult számottevően, emiatt pedig már a szezon első felében radikális változtatásokra kényszerülnek a versenygépet illetően, Zak Brown elárulta, szó sincsen kilépési záradékról, és véleménye szerint Norris elkötelezett a csapata iránt. „Szerződése van velünk, és ami a legfontosabb, nagyon boldog itt, látja a fejlődést, amit elérünk, és igazi csapatjátékos. Nagyon elégedett vagyok a versenyzői felállásunkkal, szerintem Lando óriási tapasztalattal rendelkezik. Ez már az ötödik szezonja, ami őrület figyelembe véve, hogy milyen fiatal” – mondta el a Sky Sportsnak adott interjúban.
Ne maradj le: itt a pénteki program
https://formula.hu./parc-ferme/35161
Hajnalban kezdődik a Formula-1-es program, a Formula-2-es és az F3-as bajnokság kíséretében, délután pedig a MotoGP-rajongók dörzsölhetik a tenyerüket.
Péntek
1:00-1:45 Formula-2, szabadedzés
3:30-4:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)
5:00-5:30 Formula-3, időmérő (M4 Sport)
7:00-8:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)
8:30-9:00 Formula-2, időmérő (M4 Sport)
15:45-16:30 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)
20:00-21:00 MotoGP, második szabadedzés (Match4)
A hétvége teljes menetrendjét ide kattintva olvashatjátok!
Leclerc utolsó előtti győzelme: ez történt tavaly Ausztráliában
https://formula.hu./parc-ferme/35153
A képre kattintva megtekinthetitek a 2022-es Ausztrál Nagydíj összefoglalóját, amelyen szezonbeli második győzelmét aratta Charles Leclerc a harmadik futamon, azonban a szezon hátralévő versenyeken már csak egyetlenegyszer pezsgőzhetett a dobogó legtetején a monacói.
Hamilton örömmel értesült Piquet büntetéséről
https://formula.hu./parc-ferme/35159
Még előző hétvégén számoltunk be róla, hogy Nelson Piquet-t bűnösnek találta a brazil bíróság rasszizmus és homofóbia vádjában, így nagyjából 340 millió forintos bírságot kell befizetnie a háromszoros világbajnoknak. Lewis Hamilton üdvözölte a döntést Ausztráliában.
"Még mindig azt mondom, hogy azoknak az embereknek, akik tele vannak gyűlölettel, nem szabad helyet biztosítanunk. Szeretném elismerni a brazil kormány munkáját, hiszen egy olyan emberen keresztül mutattak példát, aki fontos személyiség Brazíliában. A rasszizmus és a homofóbia elfogadhatatlan, és nincs helye a mai társadalomban. Örülök, hogy megmutatták, kiállnak ezen eszmék mellett."
Verstappen ellentmondott Pereznek: „Nem félreértés volt”
https://formula.hu./parc-ferme/35158
Kisebb feszültség mutatkozott a két héttel ezelőtti Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon az újból kettős győzelmet arató Red Bullon belül, miután Max Verstappen az utolsó körben csente el a leggyorsabb kört és az érte járó bónuszpontot Sergio Perez elől. A mexikói ennek kapcsán Ausztráliában kommunikációs félreértésről beszélt – bár olyan tekintetben cáfolta főnöke, Christian Horner szavait, hogy szerinte ő maga nem próbált rá a legjobb köridőre a futam legvégén.
Mindenesetre Pereznek pedig Verstappen mondott ellent, amikor neki felvetették a témát: „Ez nem kommunikációs félreértés volt. Ugyanezt kérték tőlünk Bahreinben is, csak fordított felállásban. Végső soron a mi oldalunkról nem beszéltünk többet róla” – fogalmazott a vb-éllovas és címvédő holland a Formula.hu virtuális jelenlétében. Amikor jelezték Verstappennek, hogy Perez minősítette kommunikációs félreértésnek a történteket, így reagált a pilóta: „Igen, de ha visszatekintünk az első két versenyhétvégére, nem az volt. Nem is volt további magyarázat. A pozitívum, hogy az autónk rendkívül versenyképes, s erre van szükség ahhoz, hogy bajnoki címért harcolhassunk.”
Sainz elhintette: a Ferrari is a Red Bullt másolhatja?
https://formula.hu./parc-ferme/35157
Tavaly a három nagycsapat három nagyban eltérő koncepciójú autóval rukkolt elő az új szabályok érkezésekor, s bár ez sok más alakulatra is igaz volt, mostanára a középmezőny jelentős részére a nyerőnek bizonyuló Red Bullt kezdte el másolni. Ráadásul a zéró oldaldobozos elképzelést 2023-ra is átültető, de újabb halovány idénykezdetet produkáló Mercedes is utalt már arra, hogy a radikális átalakításaikkal jobban hasonlíthat majd az autójuk az RB19-esre. Most pedig ugyanerre tett némi utalást Carlos Sainz is a Ferrari részéről:
„Pillanatnyilag a Red Bull minden téren felsőbbrendű” – mondta el Melbourne-ben a Formula.hu jelenlétében. „Kiemelkedő az időmérőn, a versenyen, az egyenesbeli sebességben. Fölényük van a közepes és lassú kanyarokban, a gumikezelésben, a rázóköveken. Ez egyértelműen megmutatja, hogy változtatnunk kell valamin, valami nagy más irányba kell mennünk, mint a mostani. Úgy gondolom, a tavalyi szezon eleji extrém jó teljesítményünk hajtott minket arra, hogy maradjunk ennél a koncepciónál. De szerintem mostanra mind realizáltuk, hogy a Red Bullnak mindenhol egyértelmű fölénye van.”
„Ha valakinek ekkora fölénye van, az megerősíti, hogy ez koncepciós probléma. A Red Bullnak igaza volt, nekünk meg nem” – tette hozzá Sainz. Szavai némileg ellentétben állnak azzal, amit Frederic Vasseur csapatfőnök mondott, miszerint nem lehet koncepciós problémáról szó, ha az időmérőn pedig gyors az SF-23-as. A spanyol pilóta amúgy azt is elmondta, hogy nincs alapvető gond az idei Ferrarival, viszont már a teszten érzékelték, hogy valami nincs rendben.
Hamilton elmondta, miért távozott mellőle Angela Cullen
https://formula.hu./parc-ferme/35156
A dzsiddai hétvége egyik legérdekesebb témája volt, hogy Lewis Hamilton hét év után szakított talán legbizalmasabb segítőjével, Angela Cullennel, aki fizioterapeutai és mentori szerepet egyaránt betöltött a pilóta mellett. Egyes hírek arról szóltak, hogy feszültségben váltak el egymástól a felek, s Toto Wolff is arról beszélt, hogy Hamilton döntése volt a változtatás. Ugyanakkor a Mercedes versenyzője Melbourne-ben arról beszélt, hogy szimplán arról volt szó, hogy Angela Cullen vágyott másfajta életre, hiszen hónapokat kellett a családjától távol töltenie:
„Szerintem mindenki számára komoly kihívást jelent ez a szerepkör. Ha utazunk vagy vacsorázunk a versenyhétvégéken, akkor általában az edződdel vagy a fizióddal, esetleg a családoddal teszed ezt, szóval hihetetlenül intim ez ilyen szempontból. És nagyszerű barátokká váltok. Angela éli az életét jelenleg. Nagyszerű ötletei vannak arra, hogy mit szeretne csinálni” – nyilatkozta a Sky F1-nek Hamilton, aki elárulta azt is, hogy továbbra is szoros a kapcsolata Cullennel: „Szinte minden nap beszélünk vagy váltunk üzenetet. Továbbra is együtt fogunk menni ejtőernyőzni, s ott maradunk egymás életében – szerencsére vagy nem szerencsére! Tűzön-vízen át együtt voltunk, úgyhogy roppant hálás vagyok, hogy ilyen jó a kapcsolatunk. Szerintem a miénk volt az egyik leghosszabb partnerség a sportban, úgyhogy hihetetlenül hálás vagyok neki és nagyon szeretem őt.”
De vajon ki pótolhatja a hétszeres világbajnok oldalán Angela Cullent? „Azt hiszem, itt van az egyik srác, Steve-o, aki az első mclarenes versenyem óta velem van, aki szintén segít nekem” – mondta el a brit.
fotó: DPPI
„Fernando sokkal többet érdemelne a 33. győzelménél” – Verstappen
https://formula.hu./parc-ferme/35155
Miután az Aston Martin idén szemmel láthatóan betört a Red Bull fő üldözői közé, sokan arról kezdtek el beszélni, hogy Fernando Alonso tíz év után újra futamot nyerhet a Formula-1-ben. A spanyol jelenleg 32 nagydíjsikernél jár az F1-ben, így a „33-as küldetés” lett az új vezényszó az elmúlt években használt „El Plan” után. Méghozzá olyannyira, hogy mint arra Alonso is utalt a melbourne-i hétvége sajtónapján, sok más spanyol sportoló tett utalást arra, hogy szurkolnak neki emiatt: a minap például a világranglista-második és Grand Slam-győztes teniszező, Carlos Alcaraz firkantotta fel a 33-as számot a kamerára egy győztes mérkőzése után. A hype-ot érzi maga a versenyző is, aki reméli, hogy ennek kapcsán újra nagy érdeklődés lesz majd a június eleji barcelonai verseny iránt is.
Van viszont a mezőnyben egy riválisa is Alonsónak, aki szintén szurkol neki: a másik kétszeres világbajnok, az Alonsóval köztudottan jó viszonyt ápoló Max Verstappen. Aki nem mellesleg a 33-as rajtszám birtokosa, amikor épp nem az 1-est használja címvédőként: „Úgy gondolom, Fernandónak már eleve sokkal több versenyt kellene volna nyernie. Szerintem sokkal többet érdemel. Nagyon örülnék, ha láthatnám a 33. győzelmét, ugyanakkor bizonyos tekintetben szeretném, ha még többet nyerne. Meglátjuk a következő versenyeken” – fogalmazott Verstappen. A mellette ülő Alonso egyébként viccesen azt is megjegyezte, hogy ha a holland jövőre is 1-essel fog menni, megkérdezi majd tőle, hogy használhatja-e a 33-as rajtszámot.
Látogatást tett a Ford-vezér a Red Bullnál, a logójuk is kikerült Milton Keynes-ben
https://formula.hu./parc-ferme/35154
A Red Bull Racing februári csapatbemutatóján jelentették be, hogy 2026-tól a Ford lesz az energiaitalosok motorrészlegének, a Red Bull Powertrainsnek a partnere a Formula-1-ben. Az amerikai gyártó elnök-vezérigazgatója, Jim Farley a minap el is látogatott a csapat Milton Keynes-i bázisára, ahol a Christian Horner által feltöltött fotó tanúsága szerint már a Ford logója is felkerült a falra. „Nagyszerű, hogy a Ford vezérigazgatója látogatást tett a kampuszon, és láthattuk, ahogy életre kell a 2026-os Red Bull Ford motorprojekt” – írta posztjában a Red Bull csapatfőnöke.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Daniel Ricciardo ausztrál körútra indult
https://formula.hu./parc-ferme/35152
Idén visszatért a Red Bull csapatához Daniel Ricciardo, aki hazai versenyhétvégéjén természetesen jelen lesz majd a paddockban, előtte azonban még leforgattak a Red Bull-lal egy zsniális videót, amellyel bemutatják szülőhazáját a nagyvilágnak.
Már a 2026-os motorokra koncentrál a Ferrari-erőforrások szakembere
https://formula.hu./parc-ferme/35150
Wolf Zimmerman irányítja a Ferrari 2026-os motorfejlesztését - számolt be saját forrásaira hivatkozva a Corriere della Sera. Az olasz lap úgy tudja, hogy a maranellóiak már átállítják a szakembert a teljesen új erőforrás projektjére, ő fogja irányítani a munkát és a tervezést, ami azt is jelenti, hogy ő a jelenlegi motorfejlestés napi szintű munkájában nem igazán vesz már részt. A német irányította az eddigi motorral kapcsolatos tervezési munkálatokat is, amely ugyan izmos, de nem elég megbízható erőforrást eredményezett. A Corriere szerint mostantól viszont már a 2026-os motorokra koncentrál.
fotó: Ferrari
Utolsó utáni esély: elérhetővé vált néhány jegy az F1-es Magyar Nagydíjra!
https://formula.hu./parc-ferme/35149
Óriási az érdeklődés a július 21-23-i Formula-1-es Magyar Nagydíjra, amit jól mutat, hogy már hónapokkal ezelőtt elkelt az összes belépő a versenynapra – még úgy is, hogy plusz lelátókat is megnyitottak a Hungaroringen. Most viszont adódott egy utolsó utáni lehetőség arra, hogy valaki jegyhez jusson, ugyanis mint az a pálya közösségi oldaláról kiderül, új lelátó épül a Super Gold és a Gold 3 tribün között. A Pit Exit nevű lelátóról közel 2000 ember szurkolhat majd az F1-es versenyzőknek. További részletek a posztban:
Hosszú rehabilitáció vár a MotoGP-szezonnyitó legsúlyosabb sérültjére
https://formula.hu./parc-ferme/35148
Összesen négy motoros szenvedett olyan sérülést a Portugál GP-n a királykategóriában, amely miatt kénytelen kihagyni a soron következő termasi futamot. Közülük Pol Espargaro járt a legrosszabbul, aki még a pénteki edzésen bukott: a sóderágy kavicsainak mérete és az air fence hiánya az incidens helyén azt eredményezte, hogy tüdőzúzódást, állkapocstörést és csigolyasérülést is szenvedett a Gas Gas Tech3 versenyzője. Testvére, Aleix Espargaro meglátogatta őt a kórházban, amely után elárulta: az állkapcsa miatt műtét is vár a spanyolra, valamint hosszú kihagyás.
„Emellett sérült még a háta, a bordája és más is. Hosszú felépülési folyamat vár rá. De a legfontosabb, hogy felépülhet. Már holnap szeretne motorra ülni, de ez nem fog megtörténni. A lényeg, hogy mivel fiatal, felépül a hátsérüléséből, amely eléggé komplikált sérülés” – fogalmazott Aleix Espargaro. Elmondása szerint Polnak komoly fájdalmai vannak, de a látogatása során viszonylag élénknek tűnt, így nyugodtabban hagyta el a kórházat. A Gas Gas amúgy egyelőre nem helyettesíti Espargarót, bár a szabályok szerint tíz nap elteltével – azaz a húsvétot követő Amerikai Nagydíjon – már kötelező lenne.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ami a többi sérültet illeti: Enea Bastianinire a friss hírek szerint nem vár műtét, s bár néhány napig még nem mozgathatja a jobb karját a törött válla és lapockája miatt, hétfőn megkezdheti a rehabilitációt, s a cél, hogy ott legyen Austinban. Marc Marquez kezét eközben már megműtötték, s az általa kiütött és lábsérülést elszenvedő Miguel Oliveira esetén is úgy tűnik, hogy „csak” az argentin forduló esik ki számukra.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Változás: mostantól húsz centivel szélesebbek a rajtkockák
https://formula.hu./parc-ferme/35147
Az FIA meglépte azt a változtatást, ami az idei első két F1-es futam alapján indokoltnak tűnt: már a most hétvégi Ausztrál Nagydíjtól kezdve húsz centivel szélelesebbek lesznek a rajtkockák. Bahreinben Esteban Ocon, Szaúd-Arábiában pedig Fernando Alonso kapott bosszantó büntetést azért, mert nem talált be a rajthelyre, és bár nem szerzett vele előnyt, de kilógott a kockából, így a szabály szerint rosszul foglalta el a pozícióját. Erre reagált most a szövetség a szélesítéssel, illetve azzal, hogy a rajtkockák közepén is lesz egy felező vonal, ami segít a pilótának a tájékozódásban - számolt be a RacingNews365.com.
A témáról mi is beszéltünk Pitwall című műsorunk legutóbbi adásában: