Vandoorne: A jövőm valószínűleg nem az Aston Martin, de…
https://formula.hu./parc-ferme/38406
A Formula–E-ben versenyző, 2022-ben világbajnoki címet ünneplő korábbi F1-es pilóta, Stoffel Vandoorne tavaly óta Felipe Drugovich kollégájaként az Aston Martin tartalékversenyzői szerepét tölti be, de érdemi esélye nincs arra, hogy folytassa 2018 végén megszakadt királykategóriás pályafutását. A belga versenyző maga is tisztában van ezzel, de kiemelte, hogy mostanában nem egyszer bizonyította az F1, milyen váratlan fordulatok történhetnek egyik pillanatról a másikra.
„Az elmúlt két évet ugye az Aston Martinnál töltöttem. Reálisan látom, hogy a jövőm valószínűleg nem itt van, de nyitva kell tartani az ajtókat, mertsosem tudhatod, mi történik” – idézi a GPFans oldal a McLaren korábbi pilótáját. „A Formula–1-es paddock a lehető leggyorsabb ütemben mozog, és ami az egyik héten valószínűtlennek tűnik, a következő héten már valószínű lehet.”
„Ezt sosem tudhatod, én csak annyit tehetek, hogy a lehető legversenyképesebben versenyzek abban a sorozatban, ahol éppen vagyok, megpróbálok ott jó munkát végezni, aztán a többi majd jön” – mondta Vandoorne. Az elmúlt években a kiszámíthatatlanságra nem egy példát láthattunk, elég csak Brendon Hartley szerződtetését, Nyck de Vries F1-be kerülését vagy épp legutóbb Franco Colapinto bemutatkozását említenünk.
Még az Ausztrál Nagydíj promóterét is berendelték a versenyfelügyelők
https://formula.hu./parc-ferme/35183
Ilyenről eddig nem nagyon hallottunk a Formula-1-ben: a stewardok testülete, amely a nagydíj után behívta meghallgatásra Pierre Gaslyt és Esteban Ocont a páros ütközése, valamint a Haas csapatképviselőjét az óvás miatt, a versenyt lebonyolító AGPC (Australian Grand Prix Corporation) képviselőjét is beidézte helyi idő szerint 20:15-re. Az ok, hogy nézők léptek be a pálya területére a verseny befejezése előtt.
A RaceFans.net szerint a vizsgálódás Lewis Hamilton jelentése alapján történt, ő közölte, hogy az egyes kanyarban közvetlenül a kockás zászló után emberek vannak a pályán.
Az Albert Park azon pályák közé tartozik, amely beengedi a rajongókat, de a mai futam előtt is külön felhívták a látogatók figyelmét, tilos a kerítésen belülre lépni addig, amíg nem megy el előttük a megfelelő autó, amely villogó zöld fénnyel és szirénával jelzi a szabad utat. Egyébként a korábbi években is előfordult már, hogy nézők hatoltak be idő előtt a pályára, például 2017-ben – komolyabb következmények nélkül.
Fotó: DPPI
Hivatalos: Óvást nyújtott be a Haas
https://formula.hu./parc-ferme/35182
Először a Sky Sports számolt be arról, hogy a Haas szándéka megóvni az Ausztrál Nagydíj végeredményét, a hírt pedig az FIA közleménye erősítette meg. A rövid dokumentum arról szól, hogy a Haas istálló képviselőjének jelentkeznie kell a négy versenyfelügyelőnél helyi idő szerint 19:30-kor (ez közép-európai idő szerint 11:30), mégpedig a 18:29-kor beadott óvás kapcsán, amely a 2023-as Ausztrál Nagydíj ideiglenes végeredményére vonatkozik.
A dokumentum ennyi, de kitalálható, hogy az óvást az utolsó újraindítás sorrendje miatt adták be. Az FIA hosszas tanakodás után megszületett döntésének fő kárvallottja a Haas és Nico Hülkenberg volt: a piros zászló idején negyedik helyen álló németet nyolcadik pozícióba sorolták vissza, mikor az előző megszakítás sorrendjét vették figyelembe az aktuális állás helyett. Carlos Sainz büntetésével Hülkenberg harmadik helyet szerezhetett volna meg, a Haas által vitatott döntés folytán viszont csak hetedik lett.
Azaz a versenyidőben 2 óra 32 percre nyúlt Ausztrál Nagydíjnak még mindig nincs vége…
Fotó: Haas
Ezért nem kapott büntetést a rajtpozícióért Verstappen
https://formula.hu./parc-ferme/35181
Az Ausztrál Nagydíjon készült felvételek (elsősorban az alább látható, nézőtérről lőtt fotó) kezdtek el keringeni a közösségi médiában: ezeken az látható, hogy a holland versenyző megkérdőjelezhető szabályossággal foglalta el rajtkockáját, az autó orra jócskán túlnyúlt előre, egyik kereke pedig az elülső vonalon volt.
A The Race szaklap arról ír, hogy a melbourne-i futamgyőztes elsősorban a második újraindításnál lógott ki előre, de az eredeti rajtnál is előrébb állt a megszokottnál. Szabálytalanul elfoglalt rajtpozíció miatt büntették Esteban Ocont és Fernando Alonsót az első két versenyen (igaz, akkor a probléma az oldalsó kilógás volt), Verstappen azonban megúszta a vizsgálatot és a retorziót – a szaklap információja szerint az FIA ránézett a felvételekre, és megállapította, hogy Verstappen kerekei érintkeznek a fehér vonallal – szabálytalannak az minősülne, ha nem lenne érintkezés köztük.
Toto Wolffot meg is kérdezte a Sky Sports arról, a Mercedes óvhat-e a beállás miatt, a csapatvezető pedig szintén azt a választ adta: a felvételek alapján nem lehet belekötni Verstappen rajtjába. További adalék, hogy a Red Bull ferdén állt be a rajtrácsra, hogy Lewis Hamilton ellen védekezzen az újraindulásnál, ezért a képen látható bal oldali kerék előrébb helyezkedett el, mint a jobb oldali.
Bottas és Perez a bokszutcából rajtol az utolsó sor helyett
https://formula.hu./parc-ferme/35180
Valtteri Bottas és Sergio Perez, akik az utolsó rajtsorból, 19. és 20. helyről kezdték volna az Ausztrál Nagydíjat, a bokszutcából startolnak.
Bottas esetében az Alfa Romeo változtatott a felfüggesztésen, a szombaton motorfékproblémákkal küzdő Perez Red Bulljába pedig új erőforráskomponensek kerültek, köztük energiatároló és vezérlőelektronika. Mindkét eset a parc fermé-szabály megsértésének minősül.
„Ó ba…” Russellt is megijesztette a tűz a bokszban
https://formula.hu./parc-ferme/35179
Az Ausztrál Nagydíj betétprogramjaként szolgáló V8 Supercars versenyén látványos incidens történt: James Courtney bokszba húzott, miután Ford Mustangja kigyulladt, s a garázsok elé érve lángba és füstbe borult az autó. Szerencsére a versenyző a rivális csapatok segítségével el tudta hagyni az autót, de a jelenet kétségkívül ijesztő volt.
A remek időmérőt záró George Russell is megijedt, hiszen a Sky Sportsnak adott interjúját így szakította meg, amikor meglátta az esetet: „Hú, most látom, mekkora tűz van. Ó ba*******! Kiszállt? Remélem, jól van, innen is érzem a füstöt!”
This was a NASTY fire!
— Fox Motorsport (@Fox_Motorsport) April 1, 2023
The good news is that James Courtney is okay. https://t.co/4BvnzVkDu1 pic.twitter.com/c2fL7AQqv2
Pirelli: Nehéz a döntés az F1-es folytatásról
https://formula.hu./parc-ferme/35178
A Pirelli kizárólagos gumiszállítói szerződése 2024 végén lejár, így az FIA a múlt hónapban kiírta a tendert a királykategória, s ezzel együtt az F2 és az F3 beszállítói pozíciójára 2025-re és a következő két évre. Az olasz cég motorsport-igazgatóját, a korábban a Formula Podcastben is vendégeskedő Maria Isolát arról kérdezték, mennyire könnyű a döntés az újabb pályázat benyújtásáról – a legutóbbi hasonló tender esetén egyébként nem volt ellenfele a Pirellinek.
„Sosem könnyű erről dönteni, mivel sok erőforrást és pénzt fektetünk be a Formula–1-be, az eredményekkel viszont egyelőre elégedettek vagyunk. 13 év egy hosszú időszak, és hogy újabb három-négyig folytassuk, az még nagyobb elkötelezettséget jelent, de a sportág jelenleg nagyon egészséges, elégedettek vagyunk a helyzetével, ahogy a mi szerepünkkel is. Próbáljuk még jobbá tenni a versenyzők, a csapatok, az FIA és az F1 kérései alapján” – mondta Isola, aki azt is elárulta, hogy a korábbiaknál összetettebb és bonyolultabb a pályázati dokumentáció.
Kiborult az ismert riporter Michael Masi feltűnése miatt
https://formula.hu./parc-ferme/35177
A Sky Sports riportere, Ted Kravitz, akinek tavalyi megnyilvánulásai odáig vezettek, hogy a Red Bull egy időre bojkottálta az F1-et közvetítő csatornák egyik legbefolyásosabbikát, ismét megragadta az alkalmat, hogy a 2021-es Abu Dhabi Nagydíjon történtekről lamentáljon, ezúttal Michael Masi felbukkanása kapcsán. Az F1 történetének egyik legvitatottabb szezonzáróját követően menesztett versenyigazgató jelenleg a hétvége egyik betétprogramjaként szolgáló Supercarsban tevékenykedik, ezért bukkant fel a paddockban – ami Kravitznél kicsapta a biztosítékot:
„Zárjuk a Mercedest egy négybetűs név kimondásával, mely fontos, hiszen jelen van ma: Masi” – tért rá váratlanul Masira Kravitz a Ted’s Qualifying Notebook című videójának Mercedest taglaló részének végén. „Michael Masi, az FIA ex-versenyigazgatója először jelenik meg a paddockban azóta a végzetes 2021 decemberi nap óta. A versenyzőknek köszönt, a Mercedes embereinek viszont nem köszönt.”
„Nem igazán akarok… Na jó, valójában bele akarok menni, pontosan tudják önök is. De nem teszem. Mit csinál… Jó, Ausztráliában most ő vezeti a V8 Supercarst, az ausztrál túraautó-bajnokságot. De mit csinál itt, miért jött vissza az F1-es paddockba? Vannak pletykák, melyek szerint a Formula–1 vissza akarja kapni őt, mert Niels Wittichnek segítségre van szüksége a versenyirányítási munkában. De ez nem fog megtörténni.”
„Mit csinál Michael Masi a paddockban?”
Az alábbi videóban 13:57-től kezdődik az ominózus szakasz:
Nem várható eső az Ausztrál Nagydíjon
https://formula.hu./parc-ferme/35176
A különböző időjárás-előrejelző szolgáltatások 0 és 10 százalék közé teszik az esélyét, hogy a vasárnapi Ausztrál Nagydíjat eső zavarja meg. A Meteo France 17 fokot valószínűsít széllel és némi felhőzettel. Utoljára a meglehetősen emlékezetesre sikeredett tavalyi Japán Nagydíjon volt esős verseny az F1-ben.
Alonso: Több súlyzó, kevesebb szénhidrát, későbbi indulás
https://formula.hu./parc-ferme/35175
Az idei szezon egyik legnagyobb szenzációja, a 42. születésnapjához közeledve is csúcsformában lévő Fernando Alonsót Melbourne-ben arról kérdezték, mit tud tenni azért, hogy az F1-es standardekhez képest előrehaladott életkorban is megőrizze a szükséges erőnléti állapotát. Alonso pedig örömmel válaszolt is:
„Változtattam az edzési és utazási rutinomon, valamint azon is, hogy mit eszem. Fiatalabb korommal összehasonlítva többet kell súlyzóznom, mint kardióznom, hogy megmaradjon az izomzatom. Visszavettem a szénhidrátfogyasztásból. Vagy például régebben még a hét elején érkeztem Melbourne-be, vasárnap vagy hétfőn, most viszont olyan későn indulok el, amilyen későn csak lehet. Még ha ezzel rosszabb is lesz a jet lag, kulcsfontosságú számomra, hogy olyan sokáig töltődjek otthon, amilyen sokáig csak tudok.”
Elszabadult az április 1: Új csapat az F1-ben!
https://formula.hu./parc-ferme/35174
Ez az évnek azon napja, amikor még a szokottnál is jobban kell vigyázni, hogy mit hiszünk el az internetnek. Egy sokak számára ismerős cég jelentette be, hogy 2026-ban csapatot indítanak az F1-ben!
We are beyond excited to finally being able to announce that FLIX will officially be joining @F1 in 2026
— FlixBus (@FlixBus) April 1, 2023
We aim to be the fastest mobility provider on the planet with our FlixRaceA365
#itslightsoutandawaywego pic.twitter.com/9U0LBjJDIq
Masi nyitott a párbeszédre és találkozásra, Wolff és Hamilton nem
https://formula.hu./parc-ferme/35173
A nem kis részben a téves versenyigazgatói döntése miatt botrányos végjátékot hozó 2021-es évadzáró Abu Dhabi Nagydíj óta először tűnt fel az F1-es paddockban Michael Masi, aki a betéteseményként szolgáló helyi Supercars bajnokság vezetésében tölt be fontos szerepkört. Természetesen a helyszínen nem kerülhette ki a másfél évvel ezelőtti történésekre vonatkozó kérdéseket sem, és mint elmondta, attól sem zárkózik el, hogy az akkor hátrányosan érintett Mercedes embereivel találkozzon: „A döntés az övék. Mindig is azt a nézetet képviseltem, hogy nyitva állnak az ajtók mindenki előtt, amióta megérkeztem az F1-es paddockba, s ez így is marad” – fogalmazott Masi a News Corpnak.
Úgy fest azonban, hogy a másik fél nem nyitott erre. Lewis Hamilton már csütörtökön elmondta, hogy nem fogja megkeresni Masit: „Nem. Csak a saját jövőmre koncentrálok: arra, hogy újra győzhessek. Nincs mit mondanom” – nyilatkozta a hétszeres világbajnok, de a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is hasonlóan reagált arra a kérdésre, tervez-e találkozni a volt versenyigazgatóval: „Nem. Ez a múltban történt, egy nagyon kellemetlen időszakban.”
Kizárták az F3-as sprintverseny győztesét
https://formula.hu./parc-ferme/35172
Franco Colapintót intette le elsőként a kockás zászló a Formula-3-asok melbourne-i sprintversenyén, néhány órával később azonban már nem mondhatta magát győztesnek az argentin pilóta. Az MP Motorsport mindhárom pilótáját – tehát a 9. és 11. helyeken befutó Mari Boyát és Jonny Edgart is – kizárták ugyanis utólag. Az FIA dokumentuma szerint bizonyos karosszéria-elemek nem feleltek meg a szabályban előírt méreteknek: a geometriájukban tértek el a hivatalos tartalékalkatrész-listában feltüntetett értékekhez képest.
Colapinto kizárásával a győzelmet egy másik Williams-akadémista, Zak O’Sullivan örökölte meg, míg a dobogóra így Sebastian Montoya mellett Paul Aron fért még fel.
Lehet-e tényező Perez a futamon? Verstappen: „Normál esetben számomra nem”
https://formula.hu./parc-ferme/35171
A szombati nap vesztese egyértelműen Sergio Perez volt az F1-es Ausztrál Nagydíjon, miután már a Q1 első körében kiszáguldott a sóderágyba, így csak a mezőny legvégéről startolhat vasárnap. Két hete Dzsiddában a csapattárs Max Verstappen a 15. helyről indulva egészen a második pozícióig kapaszkodott előre, így felmerülhet a kérdés, hogy vajon a mexikói mire lehet képes. Meg is kérdezték az időmérő első három helyezettjét, hogy szerintük tényező lehet-e a futamon Perez, mire a pole-pozíciós Verstappen igen tömör választ adott: „Normál esetben számomra nem.”
Amikor tovább faggatták a hollandot, hozzátette: „Nem tudom. Ezen a pályán kicsit nehéz előzni, de a DRS jelentette extra nyilván segíteni fog. De nehéz ezt megmondani. Ez attól is függ, milyen lesz a többi autó tempója, jobb lesz-e a gumikopás hozzájuk képest. Rengeteg tényező belejátszhat” – fogalmazott diplomatikusan a címvédő. George Russell szerint az Albert Park karakterisztikája révén a top 10-be ugyan bejuthat Perez, de azt nem tartja valószínűnek, hogy az élbolyba is felérjen a mexikói, s egyetértett vele a másik Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton is.
Raikkönennel is beszélt Steiner a NASCAR-futamon, ezt szűrte le
https://formula.hu./parc-ferme/35170
Igazi F1-es parádé volt a NASCAR austini versenye, mivel rajthoz állt Kimi Raikkönen és Jenson Button is, Günther Steiner pedig a kommentátorállásban kapott alkalmi szerepet. Az melbourne-i hétvége sajtótájékoztatóján a két világbajnokról osztotta meg meglátását:
„Nagyon nehéz egy F1-es versenyzőnek ott helyt állni, a legnagyobb különbség, hogy a NASCAR egy kontaktsport. Annak, aki hétről hétre űzi, sok tapasztalata van, de ha valaki F1-es autót vezetett, akkor nincs hozzászokva, hogy állandóan kitolják” – válaszolt Steiner. „Szerintem mindketten meglehetősen jól teljesítettek. Mindkettőjükkel beszéltem, és szerintem a legnagyobb dolog az, hogy egyaránt élvezték. Úgy vélem, ez egy jó móka számukra, nincs rajtuk a nyomás, ami itt, állandó versenyzőként volt. Nyugodt környezetben versenyezhettek, vagány volt tőlük.”
Ki fizeti a büntetést, ha Alonso megszerzi a 33. győzelmet?
https://formula.hu./parc-ferme/35169
Biztonságra hivatkozva megtiltotta a bokszfalra mászós ünneplést az FIA (egészen pontosan felhívták a figyelmet rá, szigorúbban veszik az eddig is létező szabályt). Bahreinben és Szaúd-Arábiában a győztes Red Bull mellett az Aston Martin ünnepelte ilyen módon Fernando Alonso dobogóját. Felmerülhet a kérdés, mennyire fogja érdekelni a csapatot a tilalom, ha a spanyol megszerzi az egyre jobban várt 33. futamgyőzelmet: a csapatvezetők sajtótájékoztatóján Mike Kracktől érdeklődött egy újságíró, ki fizeti ki a büntetést, ha a vázolt forgatókönyv megvalósul, talán maga Alonso?
„Fernandónak biztosan nem kell fizetnie, ha a csapat felmászik! Szerintem tiszteletben kell tartanunk a dolgot, mivel tisztán biztonsági direktíva. Ha ez van leírva a szabályban, akkor eleget fogunk tenni neki, ha pedig valaki megszegi, akkor megfizetjük a pénzbüntetést. Itt amúgy is nehéz lenne kerítésre felmászni, mert nincsen, üvegből van a bokszfal, így legalább egyszer biztos megússzuk” – válaszolta az Aston csapatfőnöke a kérdésnek megfelelő komolysággal.
Fotó: Aston Martin F1 Media Portal
Motorcsere a Ferrari-csapatoknál, váltócsere a Mercedesnél
https://formula.hu./parc-ferme/35168
Folytatódik a Ferrari-erőforrások frissítése a maranellói terméket használó istállóknál: az Alfa Romeo és a Haas négy autója is új belső égésű egységet kap Ausztráliában, miután Szaúd-Arábiában a két gyári versenyzőnél helyeztek be új ICE-t – írja a Racingnews365 szaklap. Megbízhatósági gondot egyik istálló sem jelentett, ám motorcsere már a második versenyen nagyon korainak számít: összesen három ICE használható fel büntetlenül a szezon során.
A Mercedesnél két alkatrészt is kicseréltek, friss sebességváltó (négy használható fel a szezonban) és kipufogórendszer (nyolc megengedett a szezonban) került George Russell és Lewis Hamilton W14-esébe. Kipufogócsere összesen hat csapatnál történt: az Aston Martinnál, a McLarennél és a Williamsnél mindkét versenyző újat kapott, a Haasnál Kevin Magnussen, az Alfa Romeónál Valtteri Bottas esetében történt csere.
Fotó: Mercedes
Az Alpine megerősítette: opció volt számukra Ricciardo
https://formula.hu./parc-ferme/35167
Amikor tavaly nyáron kiderült, hogy Daniel Ricciardo nem maradhat a McLarennél, több csapatnál is felmerült opcióként a neve. Az egyik ilyen az Alpine volt, amelynek az jelentette a pikantériáját, hogy az akkor még Renault-ként szereplő istállót hagyta el az ausztrál a wokingiak kedvéért 2020 után. Most Otmar Szafnauer csapatfőnök megerősítette, hogy valóban zajlottak beszélgetések Ricciardóval: „Voltak egyeztetéseink Daniellel, de végül Pierre-nél kötöttünk ki, amikor elérhetővé vált. Most leszerződött a Red Bullhoz, de szerintem egy fantasztikus versenyző, még mindig fiatal, úgyhogy nem lepne meg, ha a jövőben újra versenyezne” – mondta el az Alpine-főnök a Formula.hu jelenlétében Melbourne-ben.
A Red Bull tartalékosaként a hétvégi Ausztrál Nagydíjon jelenlévő Ricciardo maga úgy fogalmazott, hogy most valóban úgy érzi, hogy vissza akar majd térni a mezőnybe. Nagy kérdés persze, hogy hol – az előző évben vele szintén szóba hozott Haas csapatvezetője, Günther Steiner szerint például még korai a jövő évi felálláson gondolkodniuk: „Nyilván egy ponton talán beszélek vele, de nem ígérek semmit, mert ha a mostani két srácunk jó munkát végez, akkor szerintem kitartunk mellettük. Mindenki beszélni akar majd Daniellel. Egy év kihagyás után talán újra tudni fogja, mit akar csinálni, és mindenki számára érdekes lesz az F1-ben. De van most egy új pilótánk, aki eddig két versenyt teljesített, szóval némi esélyt azért adnék neki!”
Tönkretette Hamilton örökségét? Masi reagált
https://formula.hu./parc-ferme/35166
A botrányos végjátékról elhíresült 2021-es Abu Dhabi Nagydíj óta először tűnt fel Michael Masi a Formula-1-es paddockban, aki a másfél évvel ezelőtti évadzárón hozott rossz döntésével voltaképpen a vb-harcot is eldöntötte Max Verstappen és Lewis Hamilton között előbbi javára. A versenyigazgató az eset után távozott az FIA-tól, s azóta az ausztrál Supercars bajnokság vezetésében kapott szerepet, amely most az F1-es hétvégén betétsorozatként szerepel Melbourne-ben. „Kicsit ideges voltam szerdán, amikor először beléptem. De látható volt a kedves fogadtatás” – nyilatkozta a Daily Mailnak.
Természetesen az említett versennyel kapcsolatos kérdéseket sem kerülhette ki Masi. Arra a felvetésre, hogy sokak szerint tönkretette Hamilton futamát, s talán az örökségét is, így reagált a korábbi versenyigazgató: „Nekik ez az álláspontjuk, és joguk van a véleményükhöz. Minden véleményt tiszteletben tartok, s nem az én tisztem kommentálni, hogy mit gondolnak vagy nem gondolnak. És ha megkeresnek, hogy beszéljünk erről, nyitott vagyok rá” – fogalmazott Masi. Hamilton egyébként még csütörtökön jelezte újságírói kérdésre, hogy nem tervez találkozni és beszélni Masival.
Az azóta eltelt időre így reflektált a szakember: „Imádtam a munkámat, de közben nem veszed észre, milyen hatással van rád a sok utazás. Akkoriban tulajdonképpen repülőgépen éltem. Most tudom élvezni azt, hogy otthon főzök magamnak vagy a rokonaimmal vagyok” – mondta el Masi. Hozzátette: Abu Dhabi után mondta a szüleinek, hogy ne olvassanak közösségi médiát, mert mérgező lehet az a környezet. Az őt ért támadások természetesen mentálisan megviselték, de elmondása szerint az akkori párja, valamint a családja is komoly támogatást nyújtott számára, profi segítséget viszont csak az előző év vége felé kapott, amikor már lecsillapodtak a kedélyek.
fotó: DPPI
„Rövid a memóriája, öregszik!” – Alonso reagált Hamilton Red Bull-os kijelentésére
https://formula.hu./parc-ferme/35165
A Szaúd-arábiai Nagydíj után az egyik legtöbbet idézett nyilatkozat Lewis Hamiltontól származott, aki úgy nyilatkozott az idei Red Bullról, miután Max Verstappen a futamon látványosan könnyedén süvített el mellette az egyenesben, hogy az RB19-es a „leggyorsabb autó, amit valaha látott”. Sokan persze egyből jelezték, hogy azért a Mercedes-pilótának sem kellett panaszkodnia az előző évtized közepén, s most ebbe a sorba állt be Fernando Alonso is, aki így reagált brit riválisa dzsiddai kijelentésére: „Egyáltalán nem értek egyet vele. Legutóbb 20 másodperccel végeztem Checo és Max mögött. Ő és Nico egy perccel volt mindenki előtt 2014-ben és 2015-ben… Rövid a memóriája, öregszik!” – nyilatkozta a spanyol a L’Equipe hasábjain.
Alonso egyúttal annak kapcsán is finoman odaszúrt Hamiltonnak, hogy az elmúlt bő egy év küszködése megmutatta, hogy a hétszeres világbajnok sikereiben is fontos szerepet játszott az autó: „Egy normál autóval látható, hogy vannak gyengeségei. Korábban egyedül vagy esetleg a csapattársával autózott együtt. De nézzük csak meg: ő a rekordtartó pole-okat tekintve, idén viszont eddig 2-0-ra vezet ellene George az időmérőkön. Ez megmutatja, mennyire kulcstényező az autó…”.
fotó: DPPI
Az FIA szigorított a dzsiddai kavarodást okozó szabályon
https://formula.hu./parc-ferme/35164
A két héttel ezelőtti Szaúd-arábiai Nagydíjon emlékezetes huzavona követte a pódiumceremóniát, miután a harmadik helyen befutó Fernando Alonso utólag tízmásodperces időbüntetést kapott, amiért nem megfelelően töltötte le a futam elején kapott ötmásodperces büntetését. A felügyelők az Aston Martin egyik szerelőjének cselekedetében találtak kivetnivalót, a hátsó emelőt kezelő szakember ugyanis még az öt másodperc letelte előtt hozzáérintette az eszközt Alonso autójához.
A silverstone-i alakulat Andy Stevenson sportigazgató vezetésével sikeresen fellebbezett a döntés ellen, mondván, előzetesen nem született megegyezés a csapatok között arról, hogy az emelő ily módon történő készenlétbe helyezése „autón való munkának” minősül-e, amiért valóban büntetés jár. Az FIA az esetet követően azonban elejét vette a további kérdéses szituációknak, és Melbourne-től kezdve az autó bármely módon történő megérintése kimeríti a fenti fogalmat és büntetést von maga után. Az autók hűtését érintés nélkül szolgáló ventillátorok használata továbbra is megengedett, ám a szerelőknek ezentúl figyelniük kell az emelők és egyéb felszerelések használatánál.