DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat

A Ferrari is leigazolhatta volna Antonellit?

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj pénteki első szabadedzésén Lewis Hamilton autójában mutatkozik be Andrea Kimi Antonelli, aki vélhetően 2025-ben át is veszi a Ferrarihoz távozó hétszeres világbajnok ülését – sőt, a várakozások szerint ezt Monzában meg is erősítheti a Mercedes. A 18. életévét a napokban betöltő olaszt generációja egyik legnagyobb tehetségének tartják, amit igazol is az előző évek eredménysora a juniorszériákban, így nem véletlen, hogy a Mercedes már jó ideje a pártfogásába vette őt.

Ám mint azt a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko most elárulta: akár egy másik élgárda is megszerezhette volna magának Antonellit a gokartos évei alatt/után. „A Tony Kartnál versenyzett. A Tony Kartnak a múltban együttműködése volt a Ferrarival, és persze mi is figyeltük őt valamennyire, de nem szerezhetjük meg az összes pilótát, különösen ha még annyira fiatalok. És nyilván a Ferrari végül nem igazolta le Antonellit, még ha övék is lett volna az első választás, így végül a Mercedes írt alá vele. Aztán most majd meglátjuk. Eddig jól teljesített, de meglátjuk, mire megy a Formula-1-ben” – nyilatkozta az Inside Line podcast adásában Marko, aki hozzátette: túl sok információja ugyan nincs most Antonelliről, de úgy érzi, Max Verstappennel annak idején bizonyították, hogy ha gyors és érett a fiatal versenyzője egy csapatnak, akkor érdemes megadni neki az esélyt az F1-ben.

antonelli-prema

Hamilton szerint Horner már azt se tudja, hogy mit mondjon

A sokáig tartó sikerszériákról kérdezték Lewis Hamiltont, valamint arról, hogy hogyan birkózik meg azzal, hogy hét vb-cím után most a 2021-es Szaúd-arábiai Nagydíj óta, tehát két éve nem tudott futamot nyerni az F1-ben. A Mercedes britje szerint a hozzáállás sosem tud ugyanaz maradni, és úgy látja, hogy valami hasonló történik most a Red Bullnál is.

„Amikor sok sikert érsz el, nem számít, hogy milyen keményen igyekszel, nehéz megtartani a hozzáállást. Christian Horner hangján is hallom, amikor Max nyer, hogy nem is tudja, hogy mit mondjon. Úgy van vele, hogy „Megint ez van, szép munka, Max. Elveszik az izgalom” – mondta Hamilton.

„Persze, megint nyerni akarok. Úgy érzem, hogy amikor ez megtörténik, az még jobb érzés lesz, mint a korábbi, mert most mindenki szenvedett” – tette hozzá a hétszeres világbajnok.

m404063_resize

„Hamilton jövőre újra a vb-címért harcolhat az F1-ben” – Rosberg

Bár a legutóbbi két hétvégén nem szerepeltek a legjobban – különösen Interlagosra igaz ez –, a Mercedes továbbra is őrzi a konstruktőri vb-összetettben a második helyét, még ha csak négy ponttal is a Ferrari előtt. Mindenesetre korábbi világbajnok pilótájuk, Nico Rosberg a brazil küszködés előtt látott forma alapján úgy érzi, az Ezüst Nyilak jövőre újra esélyessé válhatnak a Formula-1-ben:

„Láthattunk felvillanásokat az utóbbi időben a Mercedes zsenialitásából. Csak a kiegyensúlyozottság hiányzik még. Emlékezzünk Austinra, ott a győzelemért harcoltak, és övék volt a leggyorsabb autó a hétvégén. Szóval láthatjuk, hogy kezdik megérteni az autót, már csak a problémájuk, hogy hiányzik még a következetesség. Hiányzik még az egyenesbeli teljesítményüket, de kezdik mindezt megérteni. Hiszek a Mercedes képességeiben, hiszen voltam ott, tudom, mennyire erősek, és még mindig ugyanazokról az emberekről beszélünk. Szóval egyértelműen van rá esély, hogy Hamilton jövőre újra a világbajnoki címért harcolhat.”

Arra a kérdésre, hogy örülne-e, ha egykori csapattársa és riválisa, Lewis Hamilton megszerezné nyolcadik vb-elsőségét, így felelt a 2016-os világbajnok német: „Örülnék, ha a Mercedes nyerne, hiszen gyakorlatilag ők a versenyzői családom a múltból. De Lewis kapcsán semleges vagyok. Csak szeretnék egy nagyszerű csatát a vb-címért, aztán győzzön a legjobb. De nem vagyok ilyen tekintetben elfogult.”

f1-hamilton-vegas

Ne maradj le akciós könyvcsomagjainkról – már csak néhány napig!

Speciális akciókkal készültünk novemberre: limitált ideig – egész pontosan november 26-ig, azaz most vasárnapig – jelentős kedvezménnyel vásárolhatók meg az Autósport és Formula Magazin szerkesztősége által az elmúlt években kiadott könyvsorozatok darabjai.

A 2013 óta kiadott Száguldás és cirkusz című kötetünk a Formula–1 különleges világát mutatja be minden évben futamról futamra és csapatról csapatra a helyszínről, az események sűrűjéből – 2022-vel bezárólag egy csomagban megrendelheted a sorozat mind a tíz darabját 59% kedvezménnyel összesen 24.900 forintért ide kattintva!

A 2015 óta minden évben megjelenő Autósport évkönyv közel 50 nemzetközi és tucatnyi hazai versenysorozat összefoglalóját, számos magyar kiválóság évértékelőjét, látványos képeket, exkluzív írásokat és néhány éve az 50 legjobb magyar és külföldi versenyző listáját tartalmazza minden szezon végén. A könyvsorozat nyolc darabja együtt, 70% kedvezménnyel most 14.900 forintért vásárolható meg ide kattintva!

További akciós ajánlatainkért és termékeinkért keressétek a Formula Webshopot IDE vagy a képre kattintva:

akcios-konyvcsomag

Kubica Ferrarival indul jövőre a WEC-ben

Úgy tűnik, ez ma az Endurance-világbajnoki mezőnyt érintő bejelentések napja. Az AF Corse ugyanis bejelentette, hogy 2024-ben náluk fog versenyezni Robert Kubica. Bár a közlemény nem említi, az olasz istálló a Ferrari partnere a WEC-ben a Hypercar- és a GT-kategóriában egyaránt – és bár az sem szerepel a bejelentésben, hogy Kubicát milyen géposztályban láthatjuk majd jövőre (erről a következő hetekben adhatnak hírt), eléggé valószínűtlen, hogy az idén a vb-mezőnyből jövőre eltűnő LMP2-es kategóriában bajnokságot nyerő pilóta a GT-ben kötne ki.

A szakági híreket illetően megbízható forrásnak számító endurance-info.com hírportál ráadásul arról számolt be, hogy az F1-ben is futamgyőzelemig jutó lengyel ma éppen Imolában teszteli a Le Mans-győztes Ferrari 499P-t. Kubica így a korábban már pletykált harmadik Hypercar Ferrari legénységének tagja lehet a következő szezonban, egyik társa pedig a híresztelések szerint Robert Svarcman lehet.

wec-kubica-afcorse

Mick Schumacher marad a Mercedes F1-es tartalékpilótája is

Szerda délelőtt jelentették be, hogy amint arra számítani is lehetett, Mick Schumacher 2024-ben az Endurance-vb fog versenyezni az Alpine színeiben, amelynek új LMDh-autóját néhány hete már tesztelte is a német. Felmerülhetett a kérdés, hogy vajon a WEC-szereplés mellett is megtarthatja-e a Mercedesnél betöltött F1-es teszt- és tartalékversenyzői szerepkört is. Toto Wolffék már korábban jelezték, hogy ennek nem lesz akadálya, egy órával az Alpine bejelentése után pedig meg is erősítették, hogy Schumacher marad az ő kötelékeikben is:

„Örömmel erősítjük meg, hogy Mick Schumacher megtartja a tartalékpilótai szerepkörét a csapatnál 2024-re. Izgatottan várjuk, hogy lássuk Mick hozzájárulását a csapathoz a WEC-beli új kihívása mellett a következő szezonban” – olvasható a Mercedes F1-es alakulatának hivatalos Twitter-bejegyzésében.

f1-mick-schumacher-mercedes

Vígjáték készül Steiner ihletésével és közreműködésével

Az egyik vezető hollywoodi portál, a Deadline számolt be róla, hogy a CBS a kezdeti fázisában jár egy „munkahelyi vígjátéknak”, amelynek egyik vezető producere lehet Günther Steiner. A fikciós sorozat a hírek szerint a sport világában játszódna, a középpontban pedig egy Steiner-szerű csapatfőnök állna.

A Haas F1-es alakulatát irányító Steiner a Netflix Drive to Survive című dokumentumfilm-sorozatának legnagyobb felfedezettje és egyik legnagyobb sztárja, szókimondó stílusával hamar a rajongók egyik kedvencévé vált, most ezt kamatoztathatja az új széria megalkotásában – igaz, íróként nem venne részt a munkálatokban.

f1-steiner-haas_4

„Más szinten voltunk Las Vegasban, mint a többiek” – Ricciardo

Zsinórban három pontszerzéssel záruló versenyt követően érkezett meg az AlphaTauri az F1-es Las Vegas-i Nagydíjra, a konstruktőri vb-n már nyolcadik helyen álló istállóra már a Williams pilótája, Alexander Albon is fenyegetést jelentett. A hétvégi futam viszont óriási csalódással ért fel a faenzai alakulat számára, hiszen Daniel Ricciardo a 15. helyről startolva 14. lett a 17 célba érkező közül, Yuki Tsunoda pedig meg sem látta a kockás zászlót. Ricciardo szerint a gumik felmelegítésével küzdöttek:

„Tudtuk, hogy a rajt és az újraindítások trükkösek lesznek, mert valami hiányzott ezen a hétvégén nekünk, amikor még hidegek és frissek voltak a gumik. De ennek ellenére úgy voltam vele, hogy amint felmelegítjük kissé az abroncsokat, odaérhetünk a mezőnyre. De ez soha nem történt meg. Úgy vélem, az újraindítások sem segítettek, de ez nem kifogás. Valami hiányzott a hétvégén az etapok elején. A végük felé más autók visszább estek, így kicsit jobb volt a tempónk hozzájuk képest, de így sem volt top 10-es az autónk.”

A rutinos ausztrál szerint maximum annak örülhettek Vegasban, hogy a rivális csapatok is pont nélkül maradtak, de így is aggasztó, hogy nagyon elmaradtak tőlük: „Előztek meg a 3-as kanyar külső ívén is, ami higgyetek nekem, rettenetesen csúszós volt. Szóval pusztán abból, hogy ott kívülről megelőztek, úgy éreztem, hogy egy másik szinten működtünk. Úgyhogy vár ránk némi házi feladat” – idézi Ricciardót a Motorsport.com portál.

f1-ricciardo-alphatauri-vegas

Ismét két másodperc alá vitte a kerékcserét a McLaren – videó

Azok után, hogy Katarban 1,8 másodperces új abszolút világrekordot állított fel, most megint két másodperc alatt produkált egy bokszkiállást a McLaren: Oscar Piastri szervizelésével 1,99 szekundum alatt végeztek, amely így az F1-es Las Vegas-i Nagydíj leggyorsabbja is volt. A wokingiak idén már hatodszor zártak az élen, ezzel utolérték e tekintetben a Ferrarit, az etalonnak számító Red Bullt azonban már senki nem foghatja be, hivatalosan is a kilenc elsőséget számláló energiaitalosok lettek a 2023-as évad kerékcserebajnokai. Videón Piastri Las Vegas-i kiállása:

A második legdrábban elárverezett F1-es autó lett Hamilton hungaroringi győztes első Mercedese

A Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj során került kalapács alá egy aukción Lewis Hamilton 2013-as Mercedese. A később hét vb-címig jutó brit abban a szezonban szerződött az Ezüst Nyilakhoz a McLarentől, s a W04-essel szerezte első győzelmét is a csapattal, méghozzá épp a Magyar Nagydíjon. Most ezt a versenygépet árverezték el: az előzetes becslések 15 millió dolláros árat jósoltak, de végül 18 815 000 dollárért talált új gazdára az autó.

Ezzel pedig Hamilton tíz évvel ezelőtti Mercedese minden idők második legdrágábban elárverezett F1-es autója lett: a csúcsot érdekes módon egy másik Mercedes, Juan Manuel Fangio 1954-es W196R-je tartja 29,6 millió dollárral még 2013-ból. Viszont a most értékesített autó ezzel többek között felülmúlta Michael Schumacher F2003-as Ferrariját, amelyet tavaly 10,7 millió fontért árvereztek el.

De ha már Schumacher: egy 2003-as ferraris versenyoverallja is kalapács alá került a hétvégén, és 102 ezer dollárért talált gazdára, míg egy Lando Norris-féle promóciós bukósisak 10 800 dollárért.

f1-hamilton-mercedes-2013

fotó: DPPI

„James, itt Valtteri! Üdv az Instagramon!”

Regisztrált az Instagramra James Vowles, aki a Mercedes vezető stratégája volt, mielőtt a Williams csapatfőnöke lett volna. Legendás rádióüzenete: "Valtteri, itt James! Kérlek tartsd a pozíciót!" ma is sokaknak ismerősen csenghet, most pedig első bejegyzése alatt az azóta már az Alfa Romeónál versenyző finn üdvözölte egykori kollégáját: "James, itt Valtteri! Üdv az Instagramon!"

Strollnak tetszett a show, de nem akar minden héten „táncolni”

Óriási show-nak ígérkezett és végül az is lett a Las Vegas-i Nagydíjból, amely kétségtelenül valami extrát hozott a Formula-1 számára. Lance Stroll, az Aston Martin pilótája is elismerte ezt, ám figyelmeztetett, hogy nem örülne neki, ha az F1 elmenne a szórakoztatóipar irányába, és nem áll szándékában minden versenyhétvégén hasonlókat csinálni. "Jót tesz a sportnak, hogy van néhány ehhez hasonló verseny a naptárban, ahol óriási a show és a körítés és mindenki az F1-re figyel. Üzleti szempontból fantasztikus és sok embert vonzott a helyzínre, de nem szeretnék minden hétvégén Tiestóra ugrálni és táncolni."


Fotó: Aston Martin F1

Harmadik lett a svájci bajnokságban Robin Raikkönen

Néhány hete a Gazzetta arról számolt be, hogy Kimi Raikkönen és családja úgy döntöttek, hogy hátrahagyják svájci otthonukat, és Olaszországba költöznek, hogy ezzel is segítsék a család legidősebb gyermeke, Robin ígéretesen induló gokartos karrierjét. A választásuk Comóra esett, de a tópart luxusa helyett egy kissé csendesebb, jelenleg felújítás alatt álló birtokra, az Il Torchióra esett – a renováció idején pedig egy Como belvárosában található lakásba költöztek.

Az idei évben a kis Robin még a svájci Rotax Max Championshipben indult, MicroMax kategóriában, a 2007-es Formula-1-es világbajnok fia pedig a harmadik helyen zárta a bajnokságot. Nyernie ugyan nem sikerült, de a 12 futamból, amin részt vett, 11-et a dobogón zárt. Ti mit gondoltok, milyen magasságokig juthat el Robin Raikkönen?

 

 

Még Jos Verstappen szerint is erős, amiket Max mondott Vegasról

Ha sprinthétvége van, Max Verstappen azt hajtogatja előszeretettel, mennyire nem szereti a formátumot, ha jön az F1 nagy dobása, negyven év után az első nagydíj Las Vegasban, a háromszoros világbajnok a nagy felhajtást kritizálja.

Két emlékezetes, mindenféle diplomatikusságot nélkülöző megszólalása is volt: a szerdai megnyitóünnepségen a közönség előtt arról beszélt, hogy úgy állnak a színpadon, mint a bohócok, a hétvége pedig show, nem verseny, másnap pedig az emlékezetes „Ibizán is le lehet részegedni” kijelentést tette. Még saját apja, a sosem visszafogottságáról híres Jos Verstappen szerint is túl szabadszájú volt ezúttal.

„Elmondhatja a véleményét, de ebben az esetben szolidabban kellene, ezt egyenesen közöltem vele. Időnként erre is szüksége van…Ezen felül az akkumulátor kicsit kezd kifogyni sok embernél. De Max szereti a versenyt, ezt láthattuk ma is. Megértem, miért ez a véleménye, de vakon nem lehet mindenfelé rugdosni” – kritizálta fiát Verstappen a De Telegraaf holland lapnak.

„A DRS sokat segített azon, hogy remek versenyt láthassunk, és az alacsony fokú kopás miatt lehetett nyomni a gumikon. Szóval remélem, mindenki élvezte, mi biztosan. Már most izgatott vagyok, hogy visszajöjjünk jövőre” – igyekezett a háromszoros világbajnok helyett áradozni kicsit Las Vegasról az apa.

Fotó: Red Bull Content Pool

Gyomorrontással versenyzett a Las Vegas-i hétvégén Bottas

Valtteri Bottas betegen szerepelt a Formula-1 Las Vegas-i Nagydíján: a finn a futam után árulta el, hogy gyomorproblémákkal küszködött – már az időmérőn is, ahol ennek ellenére hetedik helyre kvalifikált.

„Nem voltam túl nagyszerűen, pár napja gyomorrontást kaptam és péntek estig egyre rosszabbodott a helyzet. A péntek volt a legrosszabb, a szombat igazából már jobb. De nem ez volt a legélvezetesebb hétvégém” – nyilatkozta helyi idő szerint szombat éjjeli futam után Bottas.

A remek rajtpozíció ellenére Bottas csak az utolsó, 17. helyen végzett a futamon, de ennek nem a hasfájás volt az oka: az első kanyar rajtbalesetében ő ütközött a megforgó Fernando Alonsónak, miközben hátulról Sergio Perez találta el. Az Alfa Romeo diffúzorja megsérült, nem volt tapadás, így esélye sem nyílt felzárkózni.

 

Fotó: Alfa Romeo

„Mi többet kérhetnénk a versenyzőinktől?” – Horner Perezről

Bár egymást követő második versenyen az utolsó körben bukott egy pozíciót, Sergio Perez az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon elért harmadik helyezésével bebiztosította világbajnoki ezüstérmét Lewis Hamiltonnal szemben. Ezzel a Red Bull története során először sajátította ki az év végi első és második helyet a pilótáknál, emiatt pedig Christian Horner is roppant elégedett a mexikóival: „Ez olyasmi, amit csapatként még sosem értünk el. Úgy értem, mi többet kérhetnénk a versenyzőinktől, mint hogy első és második helyen végezzenek a pilóták világbajnoki pontversenyében? És a formája, a tempója ismét ott volt. Az utolsó két-három versenyen igazán újra megtalálta a formáját.”

Perez Las Vegas-i versenye egyébként igen kalandos volt, hiszen az időmérőn kiesett a Q2-ben, így tízen kívülről rajtolt, majd már az első kör végén orrkúpot kellett cserélni az autóján, amely megsérült a start utáni kavarodásban. Ezzel viszont később a győzelemért való csatába is beszállt a biztonsági autós fázist követően, s csak az utolsó körben dőlt el, hogy nem kettős diadalt szerez a Red Bull, miután Charles Leclerc Perezt is meglepve megelőzte őt. „Max a végén visszavett, hogy megpróbáljon szélárnyékot adni neki. És ez végül épp nem volt elég. De a mezőny végéről zárkózott vissza: szerintem az első körös orrkúpcsere után nagyszerű versenyt futott” – dicsérte a mexikóit Horner.

f1-perez-podium-vegas

Toyotás hírözön: Rovenpera „részmunkaidős” lesz a WRC-ben, De Vries Lopezt váltja a WEC-ben

Több komoly bejelentést is tett a különböző világbajnoki szériákban szereplő csapatai kapcsán a Toyota hétfőn. Ezek közül a legfontosabb és legváratlanabb egyértelműen az, hogy a kétszeres világbajnok Kalle Rovanpera nem teljesít full szezont 2024-ben a Rali-vb-n: a már hivatalosan visszavonult Sebastien Ogier-hez hasonlóan csak néhány kiválasztott versenyen áll majd rajthoz jövőre. A fiatal finn elmondta: szeretné feltölteni az akkumulátorait, mielőtt 2025-ben a tervei szerint ismét egész szezont teljesít majd a WRC-ben, mivel egyébként többéves szerződést írt alá a japán gyártóval. A Toyota színeiben így Elfyn Evans és Takamoto Katsuta fut majd teljes évadot 2024-ben. A vb-címvédő Rovanpera lépéséről az esti Pitwall című műsorunkban is beszélünk majd.

wrc-rovanpera-toyota

Mindeközben az Endurance-világbajnoki alakulatnál is változás lesz a Toyotánál, egész konkrétan a #7-es egységben: a korábbi híreszteléseknek megfelelően Nyck de Vries kerül Jose Maria Lopez helyére. Az F1-ből idén szezon közben kirúgott holland így jövőre két fronton bizonyíthat majd, hiszen a WEC mellett a Formula-E-ben is versenyezni fog a Mahindrával. De Vries a #7-es Toyotában Mike Conway és Kamui Kobayashi kollégája lesz, míg a #8-as egységnél változatlan marad a vb-címvédő Sebastien Buemi, Brendon Hartley, Ryo Hirakawa trió.

wec-devries-toyota

Michelisz: Kiegyensúlyozottabb és jobb voltam, mint 2019-ben

Michelisz Norbert vasárnap Makaóban megnyerte a TCR World Tour bajnoki címét, ezzel 2019-es WTCR-diadala után ismét feljutott a nemzetközi túraautózás csúcsára. A BRC Hyundai pilótája friss blogbejegyzésében arról írt, hogy a saját teljesítményét még jobbra is értékeli a 2023-as idényben: „Könnyebb semmiképpen sem volt idén bajnokságot nyerni, mint 2019-ben. Borzasztó nehéz év volt ez, csak ketten voltunk Hyundai-versenyzők a teljes idényben, a rivális, több autós felállású csapatok előnyben voltak. És ez nemcsak pusztán mennyiségi előny volt, mert erős pilótákkal és technikai háttérrel dolgoztak. Legalább annyira meg kellett küzdenünk a bajnoki címért, mint 2019-ben, de ha a személyes teljesítményemet nézem, akkor kiegyensúlyozottabb és jobb voltam, mint az első bajnoki cím évében. Erre hihetetlenül büszke vagyok” – írta Michelisz.

„Jól kezdtem az évet, rögtön az első futamon nyertem Portugáliában, de később voltak mélypontok is. Az egyetlen futam, amelyen idén nem szereztem pontot, épp a Hungaroringen történt, ahol a rajt után kilöktek. Dél-Amerikában kemény csatákba kerültem, többször ütköztek velem, és voltak olyan pillanatok, amikor nehezemre esett nem felhúzni magam. Próbára tette a türelmemet ez a szezon, de tudtam, hogy a saját érdekemben csak egy dolgot tehetek, ha nyugodt és összeszedett maradok. Nagy dolognak tartom, hogy ezt a legvégéig sikerült megtennem.”

A magyar versenyző szerint a makaói szezonzárón a siker kulcsa az időmérős és az első futamon aratott győzelem voltak, amellyel így nagyobb pontelőnyt szerzett a második versenyre. „Ott még mindig apróságokon is elúszhatott volna a bajnoki cím, de fel voltunk készülve az összes forgatókönyvre, és jó érzés volt úgy versenyezni, hogy kontroll alatt tartottuk az eseményeket. Amikor kilencedik voltam, és úgy tűnt, hogy Huffnak esélye nyílhat nyerni, akkor sem estünk kétségbe, mert volt annyi tartalékunk tempóban, hogy képes lettem volna önerőből is a szükséges egy helyet előrébb jönni. Végig azt éreztem, hogy a riválisoktól függetlenül elég jók vagyunk hozzá, hogy meglegyen a bajnoki cím” – fogalmazott Norbi, aki arról is írt, mennyire jól estek neki a támogató üzenetek és mennyire nehéz volt hetekre távol lennie a kislányaitól az ausztráliai-makaói évadhajrában. A teljes bejegyzés ide kattintva olvasható.

tcr-michelisz-hyundai-makao

Niki Lauda: F1-hős a Vasfüggöny mindkét oldalán

2024. február 22-én lenne 75 éves Niki Lauda, az osztrákok háromszoros Formula-1-es világbajnoka. Ahogy mondani szokták: csak Mozart és Sisi ismertebb nála Ausztriában. De nálunk, Magyarországon is ikon lett, már az 1970-es évek második felében. Köszönhetően annak, hogy az ország nyugati megyéiben az ORF adón lehetett nézni a Forma-1-es futamokat, és 1976-tól a Magyar Televízió is közvetítette pont az Osztrák és a Monacói Nagydíjat.

A 100 éves fennállását ünneplő bécsi Collegium Hungaricum tisztelegni szeretne a 75 éves Niki Lauda emléke előtt. Ezért arra kérik a magyar Forma-1-es rajongókat, hogy akinek bármiféle tárgyi emléke van Laudáról az 1970-80-as évekből, jelezze ezt a szervezők felé. A Collegium Hungaricum vezetősége azt tervezi, hogy egy Lauda-retro kiállítást szervez az összegyűlt emlékekből, illetve a legenda születésnapján, február 22-én Bécsben egy kerekasztal-beszélgetés keretében emlékeznek meg róla, a Lauda-kultuszról, ami még a Vasfüggöny szocialista oldalán is terjedt.

lauda

Verstappen utolérte Vettelt, a Red Bull Mercedes-rekordot döntött

Max Verstappen idei 18. győzelmét hozta a vasárnapi F1-es Las Vegas-i Nagydíj, amely egyúttal karrierje 53. sikere volt a száguldó cirkuszban. Ezzel pedig a holland utolérte a vonatkozó örökranglista harmadik helyén a szintén 53 elsőséget számláló Sebastian Vettelt, akit néhány nap múlva Abu Dhabiban akár maga mögé is utasíthat. A következő célig viszont nagyot kell majd ugrania, hiszen a második Michael Schumacher 91, az éllovas Lewis Hamilton pedig 103 diadalt számlál.

Eközben a Red Bullnak ez volt a 20. sikere a 2023-as idény során, ezzel pedig átadták a múltnak a Mercedes rekordját az egy szezonon belüli győzelmek tekintetében. Az Ezüst Nyilak 2016-ban 19 első helyezést gyűjtöttek be Hamiltonnal és Nico Rosberggel – igaz, akkor ez azt jelentette, hogy két futamot engedték ki a kezükből, míg a Red Bullnak még esélye van arra, hogy egy „hibával”, a szingapúri kisiklással hozza le az évadot.

f1-verstappen-redbull-vegas

„Nagy becsapódás, de jól vagyok” – üzent a kórházból kiengedett Norris

Lando Norris számára már az első körökben véget ért az F1-es Las Vegas-i Nagydíj, amikor a 12-es kanyarban – saját maga és csapata szerint is részben egy hupli miatt – elveszítette irányítását az autója felett és a falnak csapta azt. A becsapódás ereje akkora volt, hogy a McLaren pilótáját előbb a pálya orvosi központjába, majd a közeli kórházba szállították elővigyázatossági okokból, ahonnan azonban szerencsére hamar kiengedték.

A brit a közösségi oldalán néhány fotót is megosztott a kórházból, rövid üzenetet mellékelve hozzá: „Kemény nap volt. Nagy becsapódás, de jól vagyok. Köszönöm az üzeneteket, találkozunk jövő hétvégén!” – írta Norris.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lando Norris (@landonorris) által megosztott bejegyzés