DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 12. szombat

Doppingellenőrök ébresztették Zandvoortban Verstappent

Max Verstappen számára nem épp álomszerűen kezdődött a Holland Nagydíj hétvégéje, hiszen ahogy egy Twitch-stream során elmesélte, péntek reggel nem az ébresztőóra keltette, hanem a WADA doppingellenőrei. Innentől idézzük a holland versenyző elbeszélését:

„Szóval ágyban vagyok, és hirtelen megszólal a csengő. Mire én, mi a f***? Ki a f*** csenget a motorhome ajtaján? Aztán ránézek a telefonomra, hét óra van, és arra gondolok, hogy mi a f*** történik itt? Szóval odamegyek az ajtóhoz, kinyitom, és igen, doppingellenőrzés. Hét órakor! Mondom remek, micsoda remek kezdése egy hétvégének. Aztán egy órába tellett, mire vécézni tudtam, hát az is fantasztikus volt.”

Verstappen azt is elmondta, hogy meglehetősen gyakran tesztelik őt tiltott szerek használata miatt: „Nem tudom miért, de idén már ötször teszteltek, ami szerintem az F1-ben egészen sok.”

verstappen-sim

Alonso meg sem lepődött a Ferrarin

Fernando Alonso a Lewis Hamiltonnal történt első körös koccanást követően is az ötödik helyet szerezte meg a Belga Nagydíjon. Ugyan a spanyol pilóta csak a hatodik pozícióban látta meg a kockás zászlót, az előtte ötödik helyen záró Charles Leclerc 5 másodperces időbüntetést kapott, mert a leggyorsabb kör megszerzése érdekében történő bokszkiállás során túllépte a megengedett maximális sebességet. Sőt, a monacói a kiállását követően Alonso mögé érkezett vissza, így a gyorskör alatt még a kétszeres világbajnokot is meg kellett előznie, emiatt nem is sikerült megfutnia a leggyorsabb kört. Arról kérdezték az Alpine spanyolját, hogy meglepte-e a Ferrari taktikai döntése a futam végén: 

„Nem nagyon. A Ferrari különös dolgokat csinált mostanában és ez is egy különös dolog volt” - mondta viccelődve a kétszeres világbajnok, aki Leclerc büntetésének köszönhetően további két pontot zsebelhetett be.

A kör, amivel még a bónuszpontot is bezsebelte Max Verstappen – videó

Nem elég, hogy a 14. helyről indulva már a futam féltávja előtt az élre állt és demoralizáló fölénnyel győzött a Belga Nagydíjon Max Verstappen, még a leggyorsabb kör is az ő neve mellé került. A holland 1:49,354-es eredményt ért el a 32. körében, közepes abroncsokon – ezt nem tudta megjavítani a legvégén Charles Leclerc a friss lágyakon, amelyekkel bő hat tizeddel maradt el a Red Bull regnáló világbajnokától. Íme, Verstappen köre fedélzeti kamerából:

Verstappen előtt 62 éve nem történt ilyen

Max Verstappen belga futamgyőzelmével egy igen szűk társaság tagjává vált. A holland világbajnok egymás után kétszer nyert a tizedik helyről vagy annál hátrébbről indulva. A Hungaroringen a tizedik, Spában pedig a tizennegyedik rajthelyről rajtolva tudott győzelmet aratni. Erre korábban csupán egyszer volt példa a Formula-1 történelmében, méghozzá a legendás Bruce McLaren volt erre képes. Az új-zélandi az 1959-es szezonzáró amerikai versenyt a tizedik helyről, az 1960-as szezonnyitó argentin futamot pedig a tizenharmadik pozícióból indulva nyerte meg. A Red Bull pilótája egyébként idén kilencedszerre nyert futamot, ezzel csupán egy sikerrel van lemaradva 2021-es világbajnoki szezonjától, amely során tízszer állhatott a dobogó tetejére.

Így idézte meg Hakkinen zseniális előzését Ocon – videó

A Belga Nagydíj egyik leglátványosabb jelenete volt, ahogy Esteban Ocon a futam hajrájában külső íven előzte meg egyszerre Sebastian Vettelt és Pierre Gaslyt a Kemmel-egyenesben. A manőver nagyban hasonlított a legendás Mika Hakkinen-féle előzésre 2000-ben, amikor Michael Schumachert nyomta le úgy, közben ott volt közöttük a lekörözött Ricardo Zonta – igaz, a finn akkor a belső íven előzött. Ocon így tekintett vissza a vasárnapi mutatványára:

„Elsőre azt gondoltam, hogy ’jaj ne, Sebnek nincs DRS-e, így Gasly simán megeszi’. Aztán úgy voltam vele, hogy oké, ott lesz egy újabb lehetőség. Úgyhogy Seb bal oldalára mentem, fair módon harcolt, hagyott helyet, és a frissebb gumikon el tudtam fordulni a külső íven. Úgyhogy köszi, srácok!” – nyilatkozta az Alpine pilótája a Sky Sports F1-nek. A dolog érdekessége, hogy a futam előtt a francia éppen Hakkinennel váltott néhány szót: „Mika épp a futam előtt jött oda hozzám, hogy szerencsét kívánjon. Szép véletlen egybeesés.”

Horner: Köszönet Totónak a technikai direktíváért!

A Belga Nagydíjtól lépett életbe az FIA új szabályozása a padlólemezt és a pattogást illetően, amellyel a delfinezés jelenségét voltak hivatottak megszüntetni. Sokan arra számítottak, hogy a Red Bullt és a Ferrarit érzékenyen érintheti az új technikai direktíva, ám előbbi esetében egyértelmű, hogy erről szó sincs: Max Verstappen az energiaitalosok 2010-2013 közötti dominanciáját idéző módon győzött a 14. rajthelyről startolva. Amikor a kettős győzelmet arató csapat főnökét kérdezték a fölényükről, Christian Horner nem felejtett el odaszúrni a Mercedest irányító Toto Wolffnak, akiről az a véleménye, hogy elsősorban ő állhatott a szabályozás kiharcolása mögött:

„Első ránézésre talán meg kellene köszönnöm Totónak a technikai direktívát! De komolyra fordítva szót: szerintem ez a pálya kedvezett az erősségeinknek” – fogalmazott Horner a Formula.hu jelenlétében. A csapatfőnök elmondta, hogy gyakorlatilag semmihez sem kellett hozzányúlniuk az RB18-ason az új előírások miatt: „Nagy volt a várakozás a technikai direktíva kapcsán, szóval talán másokat jobban sújtott, mint minket. Nem igazán változtattunk azon, ahogy az autót működtetjük. Természetesen a padlólemez leérése mindig is problémát jelentett volna itt az Eau Rouge-ban, de ez nem egyedi, ez mindenkire igaz.”

horner-dppi-spa-1

fotó: DPPI

Tömegbaleset miatt szakadt félbe a daytonai NASCAR-verseny

A múlt héten Kimi Raikkönen jelenléte miatt övezte a szokásosnál nagyobb figyelem a NASCAR-t, most pedig, Daytonában egy óriási tömebaleset borzolta a kedélyeket, ami miatt meg is kellett állítani a futamot.

 Austin Dillon hatalmas rutinjának - és nem kevés szerencsének - köszönhetően úszta meg a balesetet.

 

Itt a verseny összefoglalója: így gázolt át a mezőnyön Verstappen

Megérkezett a Belga Nagydíj összefoglalója az F1 YouTube-csatornájára. A képre kattintva megtekinthetitek, hogyan nyerte meg a versenyt Verstappen a 14. helyről indulva, illetve Hamilton és Alonso balesetét is megnézhetitek!

A két kiállás versenye volt a Belga Nagydíj

Összesen 38 bokszkiállást láttunk a spái futamon, a Pirelli szokásos infografikájából pedig jól kirajzolódik, hogy a két kiállás volt a tipikus stratégia, a 18 célba érőből 16-an kétszer cseréltek kereket, ráadásul első és második alkalommal is néhány körön belül jött mindenki.

A két kiállást azonban szinte minden elképzelhető kombinációval abszolválták a csapatok: a győztes Verstappen lágyon kezdve tett fel két közepest, a második Perez a közepes-közepes-kemény, a harmadik Sainz a lágy-közepes-kemény, a negyedik és ötödik Russell és Alonso a közepes-közepes-kemény sorrendet választotta.

A sorból kilógó Leclerc és Latifi kényszerű kiállást hajtott végre a verseny elején, ezért álltak ki háromszor is – ők a végére lágy keveréket választottak, de ez nem segítette őket, a monacói kifejezetten elszámolta magát, nem tudta friss gumin megfutni a leggyorsabb kört, viszont egy km/h bokszutcai sebességátlépés miatt megbüntették és elveszített egy helyezést.

Videó: Alonso kiintett Hamiltonnak az ütközésük után

A Belga Nagydíj rajtja után Fernando Alonso és Lewis Hamilton szolgáltatták az izgalmakat, miután a brit ráhúzta a Mercedest a belső íven autózó Alonsóra, aminek következtében Hamilton a levegőbe repült, majd később kénytelen volt feladni a versenyt a hétszeres világbajnok. Alonso már rögtön az eset után nem rejtette véka alá véleményét Hamiltonról a csapatrádión keresztül:

"Mekkora idióta! Egyszerűen rám csukta az ajtót a külső ívről. Nem mondom, mindketten nagyot rajtoltunk, de ez a csávó csak ahhoz ért, hogy elindul az első helyről, aztán megy" - fakadt ki Alonso, aki aztán a biztonsági autós fázis alatt ki is intett az autója mellett álldogáló Hamiltonnak.

Íme az ominózus ütközés:

Videó: Ez történt az F2 főfutamán

Jack Doohan első főfutamgyőzelmét szerezte a Formula-2 spái hétvégéjén. Az ausztrál hatalmas rajtja után már nem is adta ki a kezéből a vezetést. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

A Van der Linde testvérek szombaton, Luca Stolz vasárnap pezsgőztek a DTM futamain

A DTM mezőnye a Nürburgringen állt rajthoz ezen a hétvégén, ahol a köd jelentette az első napon az igazi kihívást a versenyzőknek és nem a társaikkal való küzdelem. A szombat délelőtti időmérő edzést törölni is kellett a sűrű köd miatt. A versenyzők az első futamon az aktuális tabella alapján álltak fel a rajtrácsra. Ennek megfelelően Mirko Bortolotti (Lamborghini) indult az élről, mellőle Sheldon van der Linde (BMW) kezdett. A második sorban két Audi várta a rajtot René Rast és Nico Müller sorrendben, őket Lucas Auer (Mercedes) és Felipe Fraga (Ferrari) követte.

A rajtot a még mindig sűrű köd miatt 13:30-ról először 15:00-ra halasztották annak reményében, hogy a verseny elindulhat. A köd késő délutánra feloszlott, de akkora már a szervezők is közzé tették, hogy aki érvényes jeggyel rendelkezett a szombati napra, az vasárnap ingyen látogathat ki a pályára. A nézők végül a nap végén mégis láthattak versenyt, mert engedélyt kapott a mezőny a rajtolásra. A 39 körös verseny 29. köréig Fraga és Bortolotti harcolt az első helyért, de ekkor a két autó összeért és mindketten visszaestek. A nevető harmadik Sheldon van der Linde volt, aki kihasználta a helyzetet és az élre tört. A célban pedig az Audit irányító testvére, Kelvin van der Linde követte a második helyen, míg harmadiknak Ricardo Feller zárkózott fel, szintén Audival.

A vasárnapi versenynek már napsütésben vághattak neki a versenyzők. A mezőny elején a két Van der Linde testvér várta a zöld zászlót, Sheldon (BMW) majd Kelvin (Audi) sorrendben. A második sorban két Porsche következett, Dennis Olsen és Thomas Preining irányításával. A harmadik sorban Philip Eng (BMW) és Max Götz (Mercedes) következett.

A rajt utáni kavarodásból Sheldon van der Linde jött ki a legjobban, megtartotta vezető helyét, de mögé Eng és Olsen zárkózott fel, és csak utánuk következett Kelvin van der Linde. A rajt maga tiszta volt, megúszta a mezőny a nagyobb koccanásokat is. Később két külön baleset miatt kiesett Maro Engel (Mercedes), René Rast (Audi), David Schumacher (Mercedes) és Dev Gore (Audi), amiért a biztonsági autó is a pályára hajtott. Néhány kör eltéréssel szinte az egész mezőny megejtette a kötelező kerékcserét, az egyetlen kivétel az utolsó helyről induló újonc, Theo Oeverhaus (BMW) volt, aki ezzel pár másodpercig vezette a mezőnyt az új rajt után. Luca Stolz (Mercedes) vette át a vezetést Olsen és Lucas Auer (Mercedes) előtt. Az utolsó körökben Bortolotti helyezte nyomás alá Kelvin van der Linde autóját a negyedik helyért. Két körrel a vége előtt Bortolotti erőszakosan előzni próbált, az autók összeértek és Bortolotti bal hátsó defekt és futómű sérülés miatt a feladni kényszerült.

Luca Stolz első győzelmét szerezte a DTM sorozatban. Dennis Olsen és Lucas Auer állhatott még fel a dobogóra. Mögöttük Kelvin van der Linde és Max Götz érkezett.

Az összetett értékelésben Sheldon van der Linde (110 pont) megtartotta első helyét Bortolottival szemben, aki továbbra is 89 ponttal áll a tabellán. Szorosan követi a sorban Lucas Auer 85 és René Rast 81 ponttal. Luca Stolz a győzelmével az ötödik helyre zárkózott 73 ponttal.

A következő futamot szeptember 9. és 11. között futja majd a DTM mezőnye Spa-Franchorchamps-ban.

Fotó: DTM

Wolff elmondta, miért nem festették pirosra a Mercedest

A belga versenyhétvégén a konstruktőri címvédő csapat a márka sportautórészlege, az AMG 55. évfordulója előtt tiszteleg: ennek apropóján az egyik legendás túraautót, az 1971-es Mercedes 300 SEL 6.8 AMG-t, a „Vörös disznót” idézték meg. Csütörtökön a csapat közzétett egy grafikát, amelyből azt lehetett feltételezni, hogy a W13 első traktusát vörös színre festik az egykori versenygép stílusában, végül azonban csak egy bemutatóautó kapta meg a különleges fényezést. Toto Wolff ezt az Autosport szaklap szerint a három egymást követő nagydíjhétvége logisztikájával, valamint az autó súlyával indokolta: egy plusz grammot sem akartak bevállalni a festés miatt.

A Mercedesre végül csak egy retró jellegű rajtszám és az 55 évet hangsúlyozó matrica került fel: utóbbival kapcsolatban érdekes adalék, hogy az eredeti, fekete-sárga dizájn nem szándékosan egy felnőtteknek szánt weboldal logójára emlékeztett. Miután erre számos közösségi médiás felhasználó felhívta a figyelmet, a Mercedes végül változtatott és kivette a sárga hátteret. „Nekem nem jutott volna eszembe ez a párhuzam. Ez csak egy születésnap!” – mondta erre az aspektusra kitérve Wolff.   

Nyolcadikként Tsunoda is felkerült a büntetettek listájára

Még egy versenyző autójában motort cseréltek a Belga Nagydíjon: az FIA tájékoztatása szerint Yuki Tsunoda autójába új ICE, TC, MGU-H, MGU-K és kipufogórendszer került. Mivel a csere megsértette a parc fermé-szabályokat, a rajtrács vége helyett az időmérőn 19. helyet szerző, korábbi büntetésekkel pedig 13. helyre előrelépő Tsunodát a bokszutcába száműzik, innen kell kezdenie a vasárnapi futamot.

Bokszutcai rajtja azt vonja magával, hogy a hét másik motorcserés versenyző előrelép egy-egy helyet, azaz Valtteri Bottas a 13., Max Verstappen a 14., Charles Leclerc a 15. helyről rajtol el.

F2: Doohan első főfutamgyőzelmét szerezte, Drugovich nagyot kaszált a bajnokságban

Kiváló napja volt Belgiumban Jack Doohannek: a Virtuosi ausztrálja a negyedik rajtkockából indult, de már a La Source-ban másodikként fordult, a kötelező kiállások során pedig sikeresen Felipe Drugovich elé vágott. Az ausztrál harmadik győzelmét szerezte a Formula-2-ben, és először nyert a vasárnapi, rangosabb versenyen. A brazil bajnoki éllovas a pole-pozíciót második helyezésre fordította, de a pontversenyben így is lépéselőnyre tett szert: fő üldözője, Theo Pourchaire autója a 3. körben lelassult, a pontkülönbség így 25-ről 43 egységre nőtt.

Liam Lawson lett a harmadik – Doohanhez hasonlóan mindkét hétvégi futamon dobogóra állt –, aki a második rajtkockából induló Enzo Fittipaldival volt összenőve: számos alkalommal összecsaptak a pályán, időnként kiterelve egymást a pályáról. Fittipaldi végül ötödik lett, a fordított stratégián levők közül legeredményesebb Richard Verschoor mögött.

Az F2-es főfutam eredménye:

  Versenyző Csapat Hátrány
1 Jack Doohan UNI-Virtuosi  
2 Felipe Drugovich MP Motorsport 1.9
3 Liam Lawson  Carlin 8.7
4 Richard Verschoor Trident 12.4
5 Enzo Fittipaldi Charouz Racing System 20.4
6  Logan Sargeant  Carlin 21.2
7 David Beckmann Van Amersfoort Racing 22.3
8 Ayumu Iwasa DAMS 22.4
9 Jüri Vips  HitechGP 23.8
10 Clement Novalak MP Motorsport 24.7
11 Frederik Vesti ART Grand Prix 31.0
12 Dennis Hauger Prema Powerteam 37.4
13  Marcus Armstrong  HitechGP 39.7
14 Ralph Boschung Campos Racing 40.6
15 Marino Sato  UNI-Virtuosi 43.7
16 Calan Williams Trident 45.6
17 Amaury Cordeel Van Amersfoort Racing 52.2
18 Tatiana Calderon  Charouz Racing System 57.3
19 Roy Nissany DAMS 1:02.800
20 Jehan Daruvala Prema Powerteam 1:46.300
21 Lirim Zendeli Campos Racing  
  Theo Pourchaire ART Grand Prix  

F3: Barbadosi győztes, még szorosabb lett a tabella

A szombati sprintfutamon még nagy balesetével került be a hírekbe Zane Maloney, akinek autója többször megfordult a tengelye körül a Blanchimont kanyarban az Oliver Goethével történt ütközés után. A vasárnapi főversenyen viszont már első Formula-3-as győzelmét szerezte a 18 éves barbadosi.

Caio Collet kezdte pole-pozícióból a versenyt, de már a rajtnál helycsere történt, a mindössze negyedik F3-as futamát teljesítő Goethe vette át a vezetést – a Le Combes-ban mindketten elhagyták a pályát, veszélyes visszatérésért pedig 5 másodperces időbüntetéssel sújtották a brazilt. Collet egyszer még visszavette a vezetést, Maloney a 11. körben előzte meg az első helyért. A tridentes a szezon 11. különböző futamgyőzteseként állt a dobogó tetejére, a további pozíciókért zajló csatából csapattársa, Roman Stanek jött ki nyertesen. A szombati első helyezett Oliver Bearman lett a harmadik, Goethe éppen lemaradt a dobogóról, a Stanek mögött befutó Collet pedig a büntetéssel együtt csak hatodikkal zárt.

A versenyen kétszer is bejött a biztonsági autó, először a második körben a bajnokesélyes Victor Martins balesete miatt. Két másik főszereplő, Isack Hadjar és Arthur Leclerc csak a mezőny hátsó részében értek célba, ami azt jelenti, hogy a tabellán átrendeződtek a frontvonalak. A hétvégén csupán egy pontot gyűjtő Hadjar továbbra is vezeti az összetettet 106 ponttal, de kettős dobogójával a Oliver Bearman 105 ponttal rendelkezik, Martin 104, Leclerc pedig 101 egységen áll Spát követően, mindössze két fordulóval és két héttel szezon vége előtt.

Az F3-as főfutam eredménye:

  Versenyző Csapat Idő/hátrány
1 Zane Maloney Trident 45:33.153
2 Roman Staněk Trident 1.046
3 Ollie Bearman Prema Racing 5.684
4 Oliver Goethe Campos Racing 6.737
5 Jonny Edgar Trident 7.433
6 Caio Collet MP Motorsport 9.297
7 David Vidales Campos Racing 10.831
8 William Alatalo Jenzer Motorsport 10.879
9 A.Smolyar MP Motorsport 11.665
10 Reece Ushijima Van Amersfoort Racing 13.360
11 Arthur Leclerc Prema Racing 13.608
12 Franco Colapinto Van Amersfoort Racing 14.855
13 Zak O'Sullivan Carlin 15.784
14 Isack Hadjar Hitech Grand Prix 16.423
15 J.M.Correa ART Grand Prix 16.909
16 Kaylen Frederick Hitech Grand Prix 17.952
17 Jak Crawford Prema Racing 18.311
18 Brad Benavides Carlin 20.101
19 R.Villagómez Van Amersfoort Racing 20.610
20 Nazim Azman Hitech Grand Prix 20.940
21 Francesco Pizzi Charouz Racing System 21.568
22 Pepe Martí Campos Racing 23.753
23 C.Mansell Charouz Racing System 24.691
24 Enzo Trulli Carlin 24.908
25 László Tóth Charouz Racing System 25.404
26 F.Malvestiti Jenzer Motorsport 1:13.968
  Grégoire Saucy ART Grand Prix  
  Ido Cohen Jenzer Motorsport  
  Victor Martins ART Grand Prix  
  Kush Maini MP Motorsport  

Ocon: Mick Schumachert szeretném csapattársként

Ritkán fordul elő az F1 diplomatikus világában, hogy egy versenyző nyíltan kijelenti, kit szeretne az istálló másik oldalán tudni (hacsak nem a jelenlegi csapattársról való hosszabbításról van szó). Esteban Ocon ezt tette: Az Alpine 2023-as ülése kapcsán szóba került Daniel Ricciardo visszatérése, a Formula.hu információi szerint teljesen francia páros is megvalósulhat, mivel a csapat tárgyal Pierre Gaslyval, de az év végén lejáró szerződéssel rendelkező Mick Schumacher is a pakliban van.

„Nem tudom, hogyan fog dönteni a csapat, nem igazán tudom kommentálni. Én a főnököknek elmondtam, hogy a preferenciám Mikc Schumacher, mert ha nem talál megoldást, szívesen lennék egy csapatban vele, jó barátom. De ismétlem, nem tudok mit hozzáfűzni ahhoz, mi lesz a döntés, ez csak egy vélemény. Úgy gondoltam, megmondom, mit szeretnék én, de nem ez lesz a döntő. Elképzelésem sincs a helyzetről, de mivel senki sem írt alá sehova, azt mondanám, jó lenne, ha megpróbálnánk megszerezni Micket” – fogalmazta meg Ocon, aki szerződése alapján 2024 végéig az Alpine tagja marad.

Verstappen és Albon parádéja, Sainz megkapott pole-ja: így zajlott a spái időmérő

A Formula-1 videós összefoglalójában minden benne van, amit tudni érdemes a szombati kvalifikációról - ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf2_24

F1-es Belga Nagydíj és egyéb futamok a vasárnapi programban

Íme a vasárnapi motorsport-menetrend:

Vasárnap (augusztus 28.) 

08:50 Formula-3, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)

10:20 Formula-2, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)

12:05 Porsche Szuperkupa, Futam (tv: Eurosport 1, élő)

13:30 DTM, 2. futam 

15:00 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)

17:50 TCR Europe, 2. futam

-00122033_1026

fotó: dppi

Pénteken F1-esben ült, szombaton F2-essel nyert Liam Lawson

Pénteken még az első F1-es szabadedzésen vezethetett Liam Lawson, a Red Bull juniorja, szombaton pedig parádés formában versenyezve megnyerte a Formula-2-es sprintfutamot. Lawson az ötödik helyről rajtolt, de már az egyes kanyarban feljött a második helyre, a második körben pedig a vezetést is átvette a Carlin autójával. A 11. körre 4,7 másodperces előnyt épített fel, de egy biztonsági autós fázis miatt ezt a fórt elveszítette - ám kivédekezte Ralph Boschung támadását az újraindításnál és végül 3,8 másodperces fórral megnyerte a futamot. Ez volt a pilóta idei harmadik győzelme, a Paul Ricard óta az első. 

A második helyre végül Jack Doohan jött be, Boschung lett a harmadik, míg a bajnokságot vezető Felipe Drugovich negyedikként finiselt. 

law

Új versenyzők csatlakozhatnak a rajtrács végéről indulókhoz

A szombati napon is serényen cserélik az alkatrészeket a szerelők szinte mindegyik csapatnál. Egyes korábban már érintett versenyzők esetében további egységeket is kicseréltek, míg újonnan csatlakozott a büntetéssel rendelkezők közé Guanyu Zhou, aki a rajtrács végi csoportba került, Alex Albon pedig egyelőre csak 5 helyet fog veszíteni a mostani állás szerint. A pénteki napon végrehajtott cserékről készült összefoglaló itt olvasható.

 

A szombaton eddig cserélt új elemek listája:

Valtteri Bottas: váltóház

Alex Albon: váltóház

Guanyu Zhou: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, központi elektronika, váltóház, váltó kihajtás

Charles Leclerc: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, kipufogó

Mick Schumacher: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K

Max Verstappen: akkumulátor, központi elektronika