Mick Schumacher két idényt húzott le 2021-ben és 2022-ben a Formula-1-ben a Haas színeiben, ám miután az amerikai istálló elküldte őt, nem tudott visszajutni a mezőnybe. A Mercedes ugyan leigazolta teszt- és tartalékpilótának, ahogy az Alpine is foglalkoztatja őt a WEC-csapatában, de egyikük sem őt választotta, amikor új versenyző után kellett nézniük, hanem Andrea Kimi Antonellit, valamint Jack Doohant.
Schumacher számára így már csak a Sauber jelenthet esélyt egy 2025-ös ülésre. Néhány hete úgy tűnt, hogy ez az ajtó is bezárult előtte, mivel egybehangzó sajtóértesülések szerint a hinwili istálló irányítását átvevő Audi Valtteri Bottas megtartása mellett tette le a voksát Nico Hülkenberg mellett. Rajta kívül emlegették még az F2-es éllovas Gabriel Bortoletót, valamint a Williamsnél idény közben debütált és a csapat által is beajánlott Franco Colapintót is.
Most azonban Mattia Binotto, az Audi F1-es projektjének nemrég kinevezett vezére elmondta: még mindig nem döntötték le a pontos irányt sem, hogy merre menjenek a pilótakérdést illetően.
„Megvan az a luxus nekünk, hogy nem kell sietnünk, hiszen az összes többi csapat eldöntötte már a felállását” – magyarázta Binotto a Corriere della Sera hasábjain. „Két alapvető opciónk van. Egyfelől ott a tapasztalat, amely növekvő pályára állíthat minket. A másik egy fiatal, tehetséges versenyző, aki csatlakozhat hozzánk a csúcs felé vezető úton.”
Amikor pedig határozottan rákérdeztek Mick Schumacher személyére – aki kapcsán Helmut Marko is elhintette a napokban, hogy tudomása szerint esélyes lehet az Audinál –, akkor így felelt Binotto:
„Határozottan vizsgáljuk őt. Találkoztam vele és beszéltem vele. Hosszú ideje ismerem őt, hiszen a Ferrari versenyzői akadémiájának tagja volt. Ismerem az erősségeit és az előnyeit. Ő az egyik név, akit fejben tartunk.”
A Ferrari volt F1-es vezére azt is elmondta, hogy hosszú távon kell gondolkodniuk a teljes Audi-projektet illetően:
„A hegymászás elején járunk: az Everest magasodik előttünk, és még csak az alaptábort látjuk. Még csak azt döntük el, melyik oldalon másszunk, de fontos kijelölni egy utat. Ha összevetjük magunkat a riválisainkkal, nagyjából 400-zal kevesebb emberünk van. Többre van szükségünk, hogy azonos szinten tudjunk teljesíteni, és nem találjuk meg őket két nap alatt, nem is feltétlenül az F1-ből jönnek. A választásunk, hogy a fiatalokba fektetünk.”