DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 5. szombat

IndyCar: Newgarden a győztes trófea mellé középső ujjat kapott csapattársától

Az Indy 500 után szezonja második győzelmét szerző Josef Newgarden nyerte az IndyCar St. Louis-i futamát közép-európai idő szerint vasárnap hajnalban, a Penske amerikaijának sikerét azonban beárnyékolja egy kellemetlen kimenetelű incidens. Tíz körrel a kockás zászló előtt újraindításra került sor: az éllovas Newgarden lassú tempót diktált, a mezőny feltorlódott mögötte, Alexander Rossi pedig a harmadik helyen álló másik Penske-versenyző Will Powerbe rohant – kettőjükön kívül Jack Harvey is kiesett a tömegjelenetben. (A baleset 4:45-től látható az összefoglaló videóban.)

A Penske így kettős győzelmet szerzett – a rajtelső Scott McLaughlin lett a második –, de elvesztette harmadik autóját, Power pedig egyértelműen az esetet büntetés nélkül megúszó Newgardent hibáztatta: „rálépett, megállt, rálépett, megállt, tudtam, hogy ez lesz a vége.” A nyertes kénytelen volt magyarázni a bizonyítványt: „A legrosszabb, hogy a 12-es autó nem jutott célba, utálom, hogy ez történt a legvégén” – nyilatkozta Newgarden. Az incidenst követően Power egy középső ujjal is jelezte a pálya széléről, mit gondol csapattársáról.

A pályán ötödik győzelmét elérő Newgarden és McLaughlin mögött Linus Lundqvist lett a harmadik – a Ganassi svédje második IndyCar-dobogóját szerezte –, Alex Palou negyedik hellyel növelte bajnoki előnyét. Az ötödik Colton Herta a bajnokság új második helyezettje 59 pont lemaradásban, a plusz kiállása miatt csak 11. helyen végzett Scott Dixont szorította hátra egy pozícióval. Newgarden nyolcadik helyen áll az összetettben négy versennyel az IndyCar-szezon vége előtt.

Kizárták az F3-as sprintverseny győztesét

Franco Colapintót intette le elsőként a kockás zászló a Formula-3-asok melbourne-i sprintversenyén, néhány órával később azonban már nem mondhatta magát győztesnek az argentin pilóta. Az MP Motorsport mindhárom pilótáját – tehát a 9. és 11. helyeken befutó Mari Boyát és Jonny Edgart is – kizárták ugyanis utólag. Az FIA dokumentuma szerint bizonyos karosszéria-elemek nem feleltek meg a szabályban előírt méreteknek: a geometriájukban tértek el a hivatalos tartalékalkatrész-listában feltüntetett értékekhez képest.

Colapinto kizárásával a győzelmet egy másik Williams-akadémista, Zak O’Sullivan örökölte meg, míg a dobogóra így Sebastian Montoya mellett Paul Aron fért még fel.

f3-colapinto

Lehet-e tényező Perez a futamon? Verstappen: „Normál esetben számomra nem”

A szombati nap vesztese egyértelműen Sergio Perez volt az F1-es Ausztrál Nagydíjon, miután már a Q1 első körében kiszáguldott a sóderágyba, így csak a mezőny legvégéről startolhat vasárnap. Két hete Dzsiddában a csapattárs Max Verstappen a 15. helyről indulva egészen a második pozícióig kapaszkodott előre, így felmerülhet a kérdés, hogy vajon a mexikói mire lehet képes. Meg is kérdezték az időmérő első három helyezettjét, hogy szerintük tényező lehet-e a futamon Perez, mire a pole-pozíciós Verstappen igen tömör választ adott: „Normál esetben számomra nem.”

Amikor tovább faggatták a hollandot, hozzátette: „Nem tudom. Ezen a pályán kicsit nehéz előzni, de a DRS jelentette extra nyilván segíteni fog. De nehéz ezt megmondani. Ez attól is függ, milyen lesz a többi autó tempója, jobb lesz-e a gumikopás hozzájuk képest. Rengeteg tényező belejátszhat” – fogalmazott diplomatikusan a címvédő. George Russell szerint az Albert Park karakterisztikája révén a top 10-be ugyan bejuthat Perez, de azt nem tartja valószínűnek, hogy az élbolyba is felérjen a mexikói, s egyetértett vele a másik Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton is.

f1-verstappen-redbull-aus-pressconf-day2

Raikkönennel is beszélt Steiner a NASCAR-futamon, ezt szűrte le

Igazi F1-es parádé volt a NASCAR austini versenye, mivel rajthoz állt Kimi Raikkönen és Jenson Button is, Günther Steiner pedig a kommentátorállásban kapott alkalmi szerepet. Az melbourne-i hétvége sajtótájékoztatóján a két világbajnokról osztotta meg meglátását:

„Nagyon nehéz egy F1-es versenyzőnek ott helyt állni, a legnagyobb különbség, hogy a NASCAR egy kontaktsport. Annak, aki hétről hétre űzi, sok tapasztalata van, de ha valaki F1-es autót vezetett, akkor nincs hozzászokva, hogy állandóan kitolják” – válaszolt Steiner. „Szerintem mindketten meglehetősen jól teljesítettek. Mindkettőjükkel beszéltem, és szerintem a legnagyobb dolog az, hogy egyaránt élvezték. Úgy vélem, ez egy jó móka számukra, nincs rajtuk a nyomás, ami itt, állandó versenyzőként volt. Nyugodt környezetben versenyezhettek, vagány volt tőlük.”

Ki fizeti a büntetést, ha Alonso megszerzi a 33. győzelmet?

Biztonságra hivatkozva megtiltotta a bokszfalra mászós ünneplést az FIA (egészen pontosan felhívták a figyelmet rá, szigorúbban veszik az eddig is létező szabályt). Bahreinben és Szaúd-Arábiában a győztes Red Bull mellett az Aston Martin ünnepelte ilyen módon Fernando Alonso dobogóját. Felmerülhet a kérdés, mennyire fogja érdekelni a csapatot a tilalom, ha a spanyol megszerzi az egyre jobban várt 33. futamgyőzelmet: a csapatvezetők sajtótájékoztatóján Mike Kracktől érdeklődött egy újságíró, ki fizeti ki a büntetést, ha a vázolt forgatókönyv megvalósul, talán maga Alonso?

„Fernandónak biztosan nem kell fizetnie, ha a csapat felmászik! Szerintem tiszteletben kell tartanunk a dolgot, mivel tisztán biztonsági direktíva. Ha ez van leírva a szabályban, akkor eleget fogunk tenni neki, ha pedig valaki megszegi, akkor megfizetjük a pénzbüntetést. Itt amúgy is nehéz lenne kerítésre felmászni, mert nincsen, üvegből van a bokszfal, így legalább egyszer biztos megússzuk” – válaszolta az Aston csapatfőnöke a kérdésnek megfelelő komolysággal.

Fotó: Aston Martin F1 Media Portal

Motorcsere a Ferrari-csapatoknál, váltócsere a Mercedesnél

Folytatódik a Ferrari-erőforrások frissítése a maranellói terméket használó istállóknál: az Alfa Romeo és a Haas négy autója is új belső égésű egységet kap Ausztráliában, miután Szaúd-Arábiában a két gyári versenyzőnél helyeztek be új ICE-t – írja a Racingnews365 szaklap. Megbízhatósági gondot egyik istálló sem jelentett, ám motorcsere már a második versenyen nagyon korainak számít: összesen három ICE használható fel büntetlenül a szezon során.

A Mercedesnél két alkatrészt is kicseréltek, friss sebességváltó (négy használható fel a szezonban) és kipufogórendszer (nyolc megengedett a szezonban) került George Russell és Lewis Hamilton W14-esébe. Kipufogócsere összesen hat csapatnál történt: az Aston Martinnál, a McLarennél és a Williamsnél mindkét versenyző újat kapott, a Haasnál Kevin Magnussen, az Alfa Romeónál Valtteri Bottas esetében történt csere.

Fotó: Mercedes

Az Alpine megerősítette: opció volt számukra Ricciardo

Amikor tavaly nyáron kiderült, hogy Daniel Ricciardo nem maradhat a McLarennél, több csapatnál is felmerült opcióként a neve. Az egyik ilyen az Alpine volt, amelynek az jelentette a pikantériáját, hogy az akkor még Renault-ként szereplő istállót hagyta el az ausztrál a wokingiak kedvéért 2020 után. Most Otmar Szafnauer csapatfőnök megerősítette, hogy valóban zajlottak beszélgetések Ricciardóval: „Voltak egyeztetéseink Daniellel, de végül Pierre-nél kötöttünk ki, amikor elérhetővé vált. Most leszerződött a Red Bullhoz, de szerintem egy fantasztikus versenyző, még mindig fiatal, úgyhogy nem lepne meg, ha a jövőben újra versenyezne” – mondta el az Alpine-főnök a Formula.hu jelenlétében Melbourne-ben.

A Red Bull tartalékosaként a hétvégi Ausztrál Nagydíjon jelenlévő Ricciardo maga úgy fogalmazott, hogy most valóban úgy érzi, hogy vissza akar majd térni a mezőnybe. Nagy kérdés persze, hogy hol – az előző évben vele szintén szóba hozott Haas csapatvezetője, Günther Steiner szerint például még korai a jövő évi felálláson gondolkodniuk: „Nyilván egy ponton talán beszélek vele, de nem ígérek semmit, mert ha a mostani két srácunk jó munkát végez, akkor szerintem kitartunk mellettük. Mindenki beszélni akar majd Daniellel. Egy év kihagyás után talán újra tudni fogja, mit akar csinálni, és mindenki számára érdekes lesz az F1-ben. De van most egy új pilótánk, aki eddig két versenyt teljesített, szóval némi esélyt azért adnék neki!”

f1-ricciardo-aus

Tönkretette Hamilton örökségét? Masi reagált

A botrányos végjátékról elhíresült 2021-es Abu Dhabi Nagydíj óta először tűnt fel Michael Masi a Formula-1-es paddockban, aki a másfél évvel ezelőtti évadzárón hozott rossz döntésével voltaképpen a vb-harcot is eldöntötte Max Verstappen és Lewis Hamilton között előbbi javára. A versenyigazgató az eset után távozott az FIA-tól, s azóta az ausztrál Supercars bajnokság vezetésében kapott szerepet, amely most az F1-es hétvégén betétsorozatként szerepel Melbourne-ben. „Kicsit ideges voltam szerdán, amikor először beléptem. De látható volt a kedves fogadtatás” – nyilatkozta a Daily Mailnak.

Természetesen az említett versennyel kapcsolatos kérdéseket sem kerülhette ki Masi. Arra a felvetésre, hogy sokak szerint tönkretette Hamilton futamát, s talán az örökségét is, így reagált a korábbi versenyigazgató: „Nekik ez az álláspontjuk, és joguk van a véleményükhöz. Minden véleményt tiszteletben tartok, s nem az én tisztem kommentálni, hogy mit gondolnak vagy nem gondolnak. És ha megkeresnek, hogy beszéljünk erről, nyitott vagyok rá” – fogalmazott Masi. Hamilton egyébként még csütörtökön jelezte újságírói kérdésre, hogy nem tervez találkozni és beszélni Masival.

Az azóta eltelt időre így reflektált a szakember: „Imádtam a munkámat, de közben nem veszed észre, milyen hatással van rád a sok utazás. Akkoriban tulajdonképpen repülőgépen éltem. Most tudom élvezni azt, hogy otthon főzök magamnak vagy a rokonaimmal vagyok” – mondta el Masi. Hozzátette: Abu Dhabi után mondta a szüleinek, hogy ne olvassanak közösségi médiát, mert mérgező lehet az a környezet. Az őt ért támadások természetesen mentálisan megviselték, de elmondása szerint az akkori párja, valamint a családja is komoly támogatást nyújtott számára, profi segítséget viszont csak az előző év vége felé kapott, amikor már lecsillapodtak a kedélyek.

michael-masi

fotó: DPPI

„Rövid a memóriája, öregszik!” – Alonso reagált Hamilton Red Bull-os kijelentésére

A Szaúd-arábiai Nagydíj után az egyik legtöbbet idézett nyilatkozat Lewis Hamiltontól származott, aki úgy nyilatkozott az idei Red Bullról, miután Max Verstappen a futamon látványosan könnyedén süvített el mellette az egyenesben, hogy az RB19-es a „leggyorsabb autó, amit valaha látott”. Sokan persze egyből jelezték, hogy azért a Mercedes-pilótának sem kellett panaszkodnia az előző évtized közepén, s most ebbe a sorba állt be Fernando Alonso is, aki így reagált brit riválisa dzsiddai kijelentésére: „Egyáltalán nem értek egyet vele. Legutóbb 20 másodperccel végeztem Checo és Max mögött. Ő és Nico egy perccel volt mindenki előtt 2014-ben és 2015-ben… Rövid a memóriája, öregszik!” – nyilatkozta a spanyol a L’Equipe hasábjain.

Alonso egyúttal annak kapcsán is finoman odaszúrt Hamiltonnak, hogy az elmúlt bő egy év küszködése megmutatta, hogy a hétszeres világbajnok sikereiben is fontos szerepet játszott az autó: „Egy normál autóval látható, hogy vannak gyengeségei. Korábban egyedül vagy esetleg a csapattársával autózott együtt. De nézzük csak meg: ő a rekordtartó pole-okat tekintve, idén viszont eddig 2-0-ra vezet ellene George az időmérőkön. Ez megmutatja, mennyire kulcstényező az autó…”.

f1-alonso-melbourne

fotó: DPPI

Az FIA szigorított a dzsiddai kavarodást okozó szabályon

A két héttel ezelőtti Szaúd-arábiai Nagydíjon emlékezetes huzavona követte a pódiumceremóniát, miután a harmadik helyen befutó Fernando Alonso utólag tízmásodperces időbüntetést kapott, amiért nem megfelelően töltötte le a futam elején kapott ötmásodperces büntetését. A felügyelők az Aston Martin egyik szerelőjének cselekedetében találtak kivetnivalót, a hátsó emelőt kezelő szakember ugyanis még az öt másodperc letelte előtt hozzáérintette az eszközt Alonso autójához. 

A silverstone-i alakulat Andy Stevenson sportigazgató vezetésével sikeresen fellebbezett a döntés ellen, mondván, előzetesen nem született megegyezés a csapatok között arról, hogy az emelő ily módon történő készenlétbe helyezése „autón való munkának” minősül-e, amiért valóban büntetés jár. Az FIA az esetet követően azonban elejét vette a további kérdéses szituációknak, és Melbourne-től kezdve az autó bármely módon történő megérintése kimeríti a fenti fogalmat és büntetést von maga után. Az autók hűtését érintés nélkül szolgáló ventillátorok használata továbbra is megengedett, ám a szerelőknek ezentúl figyelniük kell az emelők és egyéb felszerelések használatánál.

Törés-zúzás és piros zászlók a juniorok időmérőin

A szériák történetében először látogatott el a Formula-2 és a Formula-3 mezőnye Ausztráliába, ahol magyar idő szerint péntek hajnalban az F3 időmérőjével vette kezdetét a versenyhétvége.

Csupán öt perc telt el az időmérőből, máris jött a piros zászló: Josep María Martí sodródott ki a tízes kanyar kijáratánál és csúnyán összetörte a Campost. Az első gyors körök után a Williams akadémistája, Franco Colapinto állt az élre, mögötte a Trident és a Prema fiataljai mutattak még erős tempót. Pár perccel a vége előtt újabb autótörésnek lehettünk tanúi, feltartásra panaszkodott az utolsó kanyarban Kaylen Frederick, aki aztán ennek következtében tette a betonfalba autóját. Ugyanígy tett az időmérő legvégén Nikita Bedrin is, balesete pedig újabb piros zászlót eredményezett, amely miatt sokan nem tudták befejezni gyorskörüket.

Az utolsó percben Gabriele Bortoleto ugrott az élre és szerezte meg a pole-pozíciót a vasárnapi főfutamra, mögüle Grégoire Saucy és a nagyot javító Gabriele Mini indulhat majd. Az első ötöt Leonardo Fornaroli és Zak O’Sullivan egészítik még ki. A holnapi sprintet Sebastian Montoya kezdheti majd az élről.

 Az F2-esek időmérőjére leszakadt az ég Melbourne-ben. A versenyirányítás adott egy esélyt a pilótáknak, de több megforgás és Oliver Bearman autótörése után végül félbeszakították a kvalifikációt a heves esőzés miatt. Egy rövid szünet után zöld zászlót kaptak a csapatok az indulásra, a folyamatosan javuló pályán pedig percenként változott az éllovas kiléte.

A Red Bull-junior Ayumu Iwasa végig remek teljesítményt nyújtott és meg is szerezte a pole-pozíciót, így vasárnap az élről rajtolhat. A bajnoki esélyes Theo Pourchaire-nek nehezen indult a kvalifikáció, de a végére sikerült nagyot javítania, a második helyre jött föl. Csapattársa, Victor Martins végzett mögötte, aki az utolsó percekben falba rakta az autóját, az ezáltal okozott újabb piros zászló pedig sokak esélyét elvette a javításra. Isack Hadjar és Zane Maloney végzett még az első ötben, Bearman pedig a sérült autójával felfért a hatodik pozícióba. A fordított rajtrácsos pole-t Jehan Daruvala szerezte meg.

A terep, ahol Hamiltonnak és Verstappenek sem megy igazán

Hat versenyző osztozott az elmúlt tíz futamgyőzelmen az Albert Parkban, ami viszont ennél is meglepőbb, hogy Lewis Hamilton mindössze egyszer állhatott a dobogó legtetején ezen időszakban (összesen is csak kétszer), Max Verstappennek pedig még nincs is győzelme Ausztráliában. Ez talán némi bizakodásra adhat okot Sergio Pereznek vagy éppen Fernando Alonsónak. Az elmúlt tíz versenyen háromszor Sebastian Vettel, kétszer pedig Nico Rosberg látta meg elsőként a kockás zászlót, míg Jenson Button, Kimi Raikkönen, Valtteri Bottas és Charles Leclerc mellett Lewis Hamilton is osztozik egy-egy futamgyőzelmen az Albert Parkban.

Nincs kilépési záradék Norris szerződésében

Nem aggódik amiatt a McLaren vezérigazgatója, hogy fiatal pilótája idő előtt távozna tőlük. Bár a wokingiak teljesítménye az idei évre sem javult számottevően, emiatt pedig már a szezon első felében radikális változtatásokra kényszerülnek a versenygépet illetően, Zak Brown elárulta, szó sincsen kilépési záradékról, és véleménye szerint Norris elkötelezett a csapata iránt. „Szerződése van velünk, és ami a legfontosabb, nagyon boldog itt, látja a fejlődést, amit elérünk, és igazi csapatjátékos. Nagyon elégedett vagyok a versenyzői felállásunkkal, szerintem Lando óriási tapasztalattal rendelkezik. Ez már az ötödik szezonja, ami őrület figyelembe véve, hogy milyen fiatal” – mondta el a Sky Sportsnak adott interjúban.

Ne maradj le: itt a pénteki program

Hajnalban kezdődik a Formula-1-es program, a Formula-2-es és az F3-as bajnokság kíséretében, délután pedig a MotoGP-rajongók dörzsölhetik a tenyerüket.

Péntek

1:00-1:45 Formula-2, szabadedzés
3:30-4:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)
5:00-5:30 Formula-3, időmérő (M4 Sport)
7:00-8:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)
8:30-9:00 Formula-2, időmérő (M4 Sport)
15:45-16:30 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)
20:00-21:00 MotoGP, második szabadedzés (Match4)

A hétvége teljes menetrendjét ide kattintva olvashatjátok!

Leclerc utolsó előtti győzelme: ez történt tavaly Ausztráliában

A képre kattintva megtekinthetitek a 2022-es Ausztrál Nagydíj összefoglalóját, amelyen szezonbeli második győzelmét aratta Charles Leclerc a harmadik futamon, azonban a szezon hátralévő versenyeken már csak egyetlenegyszer pezsgőzhetett a dobogó legtetején a monacói.

Hamilton örömmel értesült Piquet büntetéséről

Még előző hétvégén számoltunk be róla, hogy Nelson Piquet-t bűnösnek találta a brazil bíróság rasszizmus és homofóbia vádjában, így nagyjából 340 millió forintos bírságot kell befizetnie a háromszoros világbajnoknak. Lewis Hamilton üdvözölte a döntést Ausztráliában.

"Még mindig azt mondom, hogy azoknak az embereknek, akik tele vannak gyűlölettel, nem szabad helyet biztosítanunk. Szeretném elismerni a brazil kormány munkáját, hiszen egy olyan emberen keresztül mutattak példát, aki fontos személyiség Brazíliában. A rasszizmus és a homofóbia elfogadhatatlan, és nincs helye a mai társadalomban. Örülök, hogy megmutatták, kiállnak ezen eszmék mellett."

Verstappen ellentmondott Pereznek: „Nem félreértés volt”

Kisebb feszültség mutatkozott a két héttel ezelőtti Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon az újból kettős győzelmet arató Red Bullon belül, miután Max Verstappen az utolsó körben csente el a leggyorsabb kört és az érte járó bónuszpontot Sergio Perez elől. A mexikói ennek kapcsán Ausztráliában kommunikációs félreértésről beszélt – bár olyan tekintetben cáfolta főnöke, Christian Horner szavait, hogy szerinte ő maga nem próbált rá a legjobb köridőre a futam legvégén.

Mindenesetre Pereznek pedig Verstappen mondott ellent, amikor neki felvetették a témát: „Ez nem kommunikációs félreértés volt. Ugyanezt kérték tőlünk Bahreinben is, csak fordított felállásban. Végső soron a mi oldalunkról nem beszéltünk többet róla” – fogalmazott a vb-éllovas és címvédő holland a Formula.hu virtuális jelenlétében. Amikor jelezték Verstappennek, hogy Perez minősítette kommunikációs félreértésnek a történteket, így reagált a pilóta: „Igen, de ha visszatekintünk az első két versenyhétvégére, nem az volt. Nem is volt további magyarázat. A pozitívum, hogy az autónk rendkívül versenyképes, s erre van szükség ahhoz, hogy bajnoki címért harcolhassunk.”

f1-verstappen-redbull-melbourne-day0-2

Sainz elhintette: a Ferrari is a Red Bullt másolhatja?

Tavaly a három nagycsapat három nagyban eltérő koncepciójú autóval rukkolt elő az új szabályok érkezésekor, s bár ez sok más alakulatra is igaz volt, mostanára a középmezőny jelentős részére a nyerőnek bizonyuló Red Bullt kezdte el másolni. Ráadásul a zéró oldaldobozos elképzelést 2023-ra is átültető, de újabb halovány idénykezdetet produkáló Mercedes is utalt már arra, hogy a radikális átalakításaikkal jobban hasonlíthat majd az autójuk az RB19-esre. Most pedig ugyanerre tett némi utalást Carlos Sainz is a Ferrari részéről:

„Pillanatnyilag a Red Bull minden téren felsőbbrendű” – mondta el Melbourne-ben a Formula.hu jelenlétében. „Kiemelkedő az időmérőn, a versenyen, az egyenesbeli sebességben. Fölényük van a közepes és lassú kanyarokban, a gumikezelésben, a rázóköveken. Ez egyértelműen megmutatja, hogy változtatnunk kell valamin, valami nagy más irányba kell mennünk, mint a mostani. Úgy gondolom, a tavalyi szezon eleji extrém jó teljesítményünk hajtott minket arra, hogy maradjunk ennél a koncepciónál. De szerintem mostanra mind realizáltuk, hogy a Red Bullnak mindenhol egyértelmű fölénye van.”

„Ha valakinek ekkora fölénye van, az megerősíti, hogy ez koncepciós probléma. A Red Bullnak igaza volt, nekünk meg nem” – tette hozzá Sainz. Szavai némileg ellentétben állnak azzal, amit Frederic Vasseur csapatfőnök mondott, miszerint nem lehet koncepciós problémáról szó, ha az időmérőn pedig gyors az SF-23-as. A spanyol pilóta amúgy azt is elmondta, hogy nincs alapvető gond az idei Ferrarival, viszont már a teszten érzékelték, hogy valami nincs rendben.

f1-sainz-ferrari

Hamilton elmondta, miért távozott mellőle Angela Cullen

A dzsiddai hétvége egyik legérdekesebb témája volt, hogy Lewis Hamilton hét év után szakított talán legbizalmasabb segítőjével, Angela Cullennel, aki fizioterapeutai és mentori szerepet egyaránt betöltött a pilóta mellett. Egyes hírek arról szóltak, hogy feszültségben váltak el egymástól a felek, s Toto Wolff is arról beszélt, hogy Hamilton döntése volt a változtatás. Ugyanakkor a Mercedes versenyzője Melbourne-ben arról beszélt, hogy szimplán arról volt szó, hogy Angela Cullen vágyott másfajta életre, hiszen hónapokat kellett a családjától távol töltenie:

„Szerintem mindenki számára komoly kihívást jelent ez a szerepkör. Ha utazunk vagy vacsorázunk a versenyhétvégéken, akkor általában az edződdel vagy a fizióddal, esetleg a családoddal teszed ezt, szóval hihetetlenül intim ez ilyen szempontból. És nagyszerű barátokká váltok. Angela éli az életét jelenleg. Nagyszerű ötletei vannak arra, hogy mit szeretne csinálni” – nyilatkozta a Sky F1-nek Hamilton, aki elárulta azt is, hogy továbbra is szoros a kapcsolata Cullennel: „Szinte minden nap beszélünk vagy váltunk üzenetet. Továbbra is együtt fogunk menni ejtőernyőzni, s ott maradunk egymás életében – szerencsére vagy nem szerencsére! Tűzön-vízen át együtt voltunk, úgyhogy roppant hálás vagyok, hogy ilyen jó a kapcsolatunk. Szerintem a miénk volt az egyik leghosszabb partnerség a sportban, úgyhogy hihetetlenül hálás vagyok neki és nagyon szeretem őt.”

De vajon ki pótolhatja a hétszeres világbajnok oldalán Angela Cullent? „Azt hiszem, itt van az egyik srác, Steve-o, aki az első mclarenes versenyem óta velem van, aki szintén segít nekem” – mondta el a brit.

f1-hamilton-angela-cullen_1

fotó: DPPI

„Fernando sokkal többet érdemelne a 33. győzelménél” – Verstappen

Miután az Aston Martin idén szemmel láthatóan betört a Red Bull fő üldözői közé, sokan arról kezdtek el beszélni, hogy Fernando Alonso tíz év után újra futamot nyerhet a Formula-1-ben. A spanyol jelenleg 32 nagydíjsikernél jár az F1-ben, így a „33-as küldetés” lett az új vezényszó az elmúlt években használt „El Plan” után. Méghozzá olyannyira, hogy mint arra Alonso is utalt a melbourne-i hétvége sajtónapján, sok más spanyol sportoló tett utalást arra, hogy szurkolnak neki emiatt: a minap például a világranglista-második és Grand Slam-győztes teniszező, Carlos Alcaraz firkantotta fel a 33-as számot a kamerára egy győztes mérkőzése után. A hype-ot érzi maga a versenyző is, aki reméli, hogy ennek kapcsán újra nagy érdeklődés lesz majd a június eleji barcelonai verseny iránt is.

Van viszont a mezőnyben egy riválisa is Alonsónak, aki szintén szurkol neki: a másik kétszeres világbajnok, az Alonsóval köztudottan jó viszonyt ápoló Max Verstappen. Aki nem mellesleg a 33-as rajtszám birtokosa, amikor épp nem az 1-est használja címvédőként: „Úgy gondolom, Fernandónak már eleve sokkal több versenyt kellene volna nyernie. Szerintem sokkal többet érdemel. Nagyon örülnék, ha láthatnám a 33. győzelmét, ugyanakkor bizonyos tekintetben szeretném, ha még többet nyerne. Meglátjuk a következő versenyeken” – fogalmazott Verstappen. A mellette ülő Alonso egyébként viccesen azt is megjegyezte, hogy ha a holland jövőre is 1-essel fog menni, megkérdezi majd tőle, hogy használhatja-e a 33-as rajtszámot.

f1-verstappen-alonso-melbourne-day0

Látogatást tett a Ford-vezér a Red Bullnál, a logójuk is kikerült Milton Keynes-ben

A Red Bull Racing februári csapatbemutatóján jelentették be, hogy 2026-tól a Ford lesz az energiaitalosok motorrészlegének, a Red Bull Powertrainsnek a partnere a Formula-1-ben. Az amerikai gyártó elnök-vezérigazgatója, Jim Farley a minap el is látogatott a csapat Milton Keynes-i bázisára, ahol a Christian Horner által feltöltött fotó tanúsága szerint már a Ford logója is felkerült a falra. „Nagyszerű, hogy a Ford vezérigazgatója látogatást tett a kampuszon, és láthattuk, ahogy életre kell a 2026-os Red Bull Ford motorprojekt” – írta posztjában a Red Bull csapatfőnöke.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Christian Horner (@christianhorner) által megosztott bejegyzés