DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 18. péntek

Jos Verstappen nem elégedett F1-es karrierjével

A negyedik világbajnoki címe felé robogó Max Verstappen édesapja, Jos 1994 és 2003 között 107 versenyt teljesített az F1-ben, de mindössze két dobogót szerzett, mindkettőt első szezonjában, amikor az abban az évben világbajnoki címet szerző Michael Schumacher csapattársaként teljesített 10 futamot a Benettonnal. Ezt követően kizárólag a mezőny végéhez tartozó istállókkal versenyzett, sorrendben a Simtekkel, a Footworkkel, a Tyrrell-lel, a Stewarttal, az Arrowsszal és a Minardival.

jos-verstappen-1994

Ez idő alatt mindössze négy alkalommal szerzett pontot, a csúcsot a 2000-es Olasz Nagydíjon elért 4. hely jelentette az időnként valószínűtlenül gyors Arrows–Supertec volánja mögött. Aligha meglepő tehát, hogy az idősebb Verstappen nem igazán elégedett karrierjével: „Az biztos, hogy nem tölt el túl nagy elégedettséggel, ha visszatekintek az karrieremre. Szerintem azt hiszem, rosszkor voltam rossz helyen. Persze utólag könnyű ezt mondani.”

„Egy topcsapatnál kezdtem, és ez talán nem volt ideális, de ugyanakkor nemet mondani egy ilyen lehetőségre…” – fejtette ki Verstappen. „Biztos vagyok benne, hogy elég jó voltam az F1-hez, abban viszont már kételkedem, hogy ahhoz is megvolt-e a képességem, hogy világbajnok legyek. Különösen, amikor most látom Maxot vezetni, néha felteszem magamnak a kérdést, hogy vajon elég jó voltam-e.”

jos-verstappen-austria

Tsunoda egyetlen megrovásra a rajtbüntetéstől

A Monacói Nagydíj péntekjére jutott némi vizsgálat a szabadedzések után, Yuki Tsunodát és Kevin Magnussent idézték be, akik az alagútból kifelé tartva nem értették meg egymást. A felügyelők a fiatal japánt találták vétkesnek, aki manőverével arra kényszerítette társát, hogy a balesetet elkerülendő mozdulatot tegyen. Az AlphaTauri állítólag számtalanszor jelezte Tsunodának a dán pilóta érkezését, de ő mégsem húzódott félre a gyorskört futó Haas elől. Jutalma így egy megrovás lett, ami a szezonban már a negyedik; a következővel automatikusan együtt fog járni egy tíz rajthelyes büntetés is.

A Williams levette, a McLaren most visszarakta autójára a Senna-logót

A szezon elején kisebb felhördülést váltott ki, amikor a Williamsekről eltűnt az évek óta megszokott S betű, amely Ayrton Senna logója volt. Akkor Jost Capitóék ezt azzal magyarázták, hogy a jövőbe szeretnének tekinteni, s természetesen más módon továbbra is őrizni fogják a háromszoros világbajnok emlékét.

Most azonban, alig néhány futammal később újra feltűnt egy autón a legendás S betű: ezúttal a McLarenre került fel, s mostantól folyamatosan látható lesz az MCL36-oson. Senna a wokingiak színeiben nyerte mindhárom címét, a csapat közleménye pedig azt is kiemelte, hogy a hagyomány elindításának nem is találhattak volna méltóbb helyszínt, mint Monaco, amely pályának koronázott királya volt a brazil a maga hat győzelmével.

senna-logo-mclaren

Hamilton: Túl sok időt és energiát fordítunk az ékszerügyre

Az elmúlt hetek egyik fő témáját a Formula-1-ben az FIA szigorúbb fellépése jelentette az autóban való ékszerviselést illetően. A legfrissebb fejlemények szerint június végéig engedményt tettek, így egyelőre nem osztanak büntetést azoknak, akik megszegik az előírásokat. Az egyik leginkább érintett pilóta Lewis Hamilton, akit természetesen a Monacói Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján is megkérdeztek az ügyről: „Hogy őszinte legyek, úgy érzem, túl sok időt és energiát fordítunk erre. Mindent elmondtam az előző versenyeken, amit el akartam ez ügyben, és ezen a hétvégén sem erre koncentrálok. Mindig kiveszem az ékszereimet, amikor autóba ülök, és továbbra is így fogok tenni. Az orrpiercing nem probléma jelenleg” – mondta el a Formula.hu jelenlétében a hétszeres világbajnok.

Hamiltont később arról is kérdezték, van-e szerinte pozitívuma annak, hogy az FIA ilyen szinten is előrelépéseket sürget a biztonság érdekében: „Nézd, az ékszerszabályt 2005-ben vezették be. Szerintem mindnyájan viseltünk ékszereket a teljes F1-es karrierünk során. Nem volt ebből probléma a múltban, és nem hiszem, hogy most szükség lenne problémát kerekíteni belőle. Egyértelműen pozitívum, hogy együtt dolgozunk az FIA-val, de nem kellene minden hétvégén újra elővennünk a témát. Vannak ennél lényegesebb ügyeink is.”

hamilton-ekszer-dppi

Hamilton, Leclerc és Perez is különleges sisakkal készült Monacóra – fotók

Többen is speciális monacói sisakkal jelentkeztek, Lewis Hamilton bukója például fehér alapszínben pompázik a hétvégén:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Természetesen Charles Leclerc is különlegességgel készült hazai nagydíjára:

A Red Bullnál pedig Sergio Perez villantott egy retro-beütésű dizájnt a hercegségbeli versenyhétvégére:

15 ezred döntött a pole-ról a Nordschleifén, Michelisz a legjobb magyar

Pénteken már az időmérőre került sor a WTCR nürburgringi állomásán – viszont az eredetileg tervezett 40 helyett csak 30 percig tartott a kvalifikáció, mivel a csütörtöki problémák után egy külön negyedórás gumitesztes edzést is rendeztek a mezőnynek. Az abroncsokkal az időmérőn is adódott probléma, és ebben sajnos egy magyar is érintett volt: Tassi Attila bal hátsó abroncsánál repült le némi karosszériaelem a Döttinger Höhe nevet viselő, rettenetesen hosszú egyenesben, de hondás kollégája, a bajnokságot vezető Nestor Girolami is pórul járt.

Az élen sokáig a Lynk&Co-armada tanyázott, a legvégén azonban a Comtoyou Audik megelőzték őket: a Túraautó-világkupa mezőnyébe visszatérő Mehdi Bennani zsebelte be a rajtelsőséget, mindössze 15 ezreddel megelőzve mátkatársát, Gilles Magnust. Santiago Urrutia és Yann Ehrlacher követte őket, majd jött legjobb hyundaiosként Mikel Azcona, míg Girolami nyolcadik lett. A magyarok közül Michelisz Norbert szerepelt a legjobban a maga kilencedik helyével, ez neki első sort jelent a fordított rajtrácsos futamra (a pole ott Yvan Mulleré). Tassi az említett probléma után csak 14. lett, míg Nagy Dániel a 17. helyen zárt a Zengő Motorsport színeiben. Az ő Cuprája viszont legalább egyben maradt, Rob Huff ugyanis a falba rakta a magyar csapat autóját: a korábbi világbajnok így is a 12. rajthelyet kaparintotta meg.

bennani-wtcr-nordschleife-pole

Baleset, piros zászló és Lawson-pole az F2-es időmérőn

Sokáig a bajnoki listavezető Felipe Drugovich állt az élen az F2 monacói időmérőjének A csoportjában, de egy sárga zászló ellenére elorozták tőle az első helyet - úgy, hogy Drugovich ütközött neki a falnak, ezért lett a sárga zászló. Lawson ennek ellenére javított és elvitte a pole-t, de az időeredményét a körülmények miatt vizsgálják - nem biztos, hogy megtarthatja a körét, ha nem, akkor Drugovich mögé szorul.

A B csoportban Theo Pourchaire 83 ezredmásodperccel előzte meg Jüri Vipset, az összesített táblázaton övé lett a második legjobb idő. A kvalifikáció végén pedig jött Jake Hughes balesete, aki az uszodánál vágódott a falba, emiatt piros zászlóval meg is szakították az edzést - majd végleg le is zárták.

Hughes bukása:

Hamiltont is megajándékozta fenékvillantós képével Bottas

Nagy karriert futott be az interneten, majd pedig egy jótékonysági árverésen az a fotó, amelyet Valtteri Bottas töltött fel a közösségi oldalára, ahogy egy folyóban mártózik meg meztelenül. A képnek egy bekeretezett példányát pedig Monacóban átadta volt mercedeses csapattársának, Lewis Hamiltonnak is, akivel szemlátomást a finn átigazolása után is remek maradt a kapcsolata: Bottas alá is írta a képet – a hétszeres világbajnok pedig ígéretet tett rá, hogy egyszer Coloradóban lemásolja a fotót, s abból pedig ő küld egy példányt exkollégájának!

Kezdődik a monacói hétvége, íme a pénteki program

A MotoGP szabadedzésével indul a hétvégi menü, de lesz F2 és WTCR is, délután pedig jönnek az F1-es szabadedzések.

Péntek (május 27.)  

09:55 - 10:40 MotoGP, 1. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

11:40 - 12:20 Formula-2, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

13:00 - 13:40 WTCR, Időmérő (Eurosport Player, élő)

14:00 - 15:00 Formula-1, 1. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

14:10 - 14:55 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

17:00 - 18:00 Formula-1, 2. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

-00122018_114

fotó: dppi

Eső kavarhatja meg a lapokat a monacói futamon

Érdekesen alakulhat az időjárás a hétvégi Formula-1-es Monacói Nagydíjon. Az előrejelzések egybehangzóan remek időt jósolnak a pénteki edzések és a szombati kvalifikáció idejére – igaz, akkora hőség nem lesz, mint múlt héten Barcelonában: ezúttal csak nagyjából 26 fokot várnak, amely még csökkenhet is, ha felhős lesz az égbolt. A vasárnappal azonban már más a helyzet, ugyanis a legtöbb meteorológiai intézet esőt valószínűsít a hét utolsó napjára – arról azonban már megoszlanak az előrejelzések, hogy a futam előtt, közben vagy csak után érkezhet meg az égi áldás Monte-Carlóba. A RaceFans.net arról ír, nagyjából 30 százalék esély van a csapadékra az egész nap során, így elképzelhető, hogy változó körülmények között rendezik az aznapi versenyeket – ami viszont biztos, hogy jelentősen, akár tíz fokkal hűsebb időben, mint az előző két nap eseményeit.

eso-monaco-f1-dppi

Egytől tízig: Így értékeltük a mezőny barcelonai teljesítményét

A Formula Podcast legújabb adásában jó (?) szokásunk szerint sorra vettük az F1-es mezőny tíz tagjának teljesítményét, s egy 1 és 10 közötti pontszámmal értékeltük a főszereplőket. Hogy pontosan mire jutottunk, azt meghallgathatjátok a barcelonai értékelő adásunkban 01:04:00-tól.

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Tassi az edzések legjobbja a Nordschleifén, Michelisz az 5.

Mivel a nürburgringi 24 órás betéteseményeként vendégeskedik a Zöld Pokolban a WTCR, már csütörtökön kezdetét vette a program a szabadedzésekkel. Az első 40 perces gyakorlás során a címvédő Yann Ehrlacher bizonyult a leggyorsabbnak, a kora este tartott FP2-n viszont már Tassi Attila érte el a legjobb, 8:52,201-es köridőt, így az Engstler Honda magyarja zárta az élen a napot. Mögötte Mehdi Bennani lett a második az Audival, megelőzve az ezúttal technikai gondokkal is küzdő Ehlracher-t és a Hyundai párosát, Mikel Azconát és Michelisz Norbertet – akik egyébként kiváló szektoridőket futottak, a rendkívül hosszú Döttingér Höhében viszont egyértelműen elmaradnak a riválisoktól. Ami a Zengő Motorsportot illeti: az első tréningen Rob Huff és Nagy Dániel az előkelő 4. és 9. helyeken végzett, kora estére viszont mindketten kicsúsztak a top 10-ből (12. és 14. helyezés). A nap krónikájához tartozik még, hogy az FP1-en Esteban Guerrieri összetörte a Honda Civicet. A program péntek délután folytatódik az időmérővel, majd szombaton következnek a futamok.

tassi-honda-nordschleife-1

Belilultak a Pramac Ducatik Mugellóban

Új névadó szponzori szerződést jelentett be az Olasz Nagydíj előtti csütörtökön a Ducati első számú szatellit alakulatának számító Pramac Racing: mostantól a Prima, a „biztosítási szektort forradalmasító technológiai cég” lesz a főtámogatójuk a következő három szezonban. Mindez pedig Johann Zarco és Jorge Martin versenygépeinek dizájnján is meglátszik már Mugellótól kezdődően: az eddigi piros-kék színeket a lila váltotta fel dominánsként – íme:

pramac-ducati-lila-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

pramac-ducati-lila-2

A Red Bull és az AlphaTauri vendégei idén sem unatkoznak majd Monacóban

Azt már megszokhattuk, hogy az energiaitalosok csapatai mindig impozáns motorhome-okat hoznak a paddockba, ez alól pedig a Monacói Nagydíj helyszíne sem kivétel, ahol lenyűgöző környezetbe helyezik el a felszereléseiket, így a csapattagokat, és a vendégeket elképesztő látvány fogadja majd a hétvégén. Erről most az AlphaTauri közösségi oldalaira töltöttek fel néhány képet.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia AlphaTauri (@alphataurif1) által megosztott bejegyzés

Raikkönen visszatér: rajthoz áll a NASCAR Watkins Glen-i futamán

Kimi Raikkönen a tavalyi évadzáró Abu Dhabi Nagydíj után vonult vissza a Formula-1-től, néhány hónap múlva azonban újra versenyezni fog. A Trackhouse Racing ugyanis bejelentette, hogy a 2007-es F1-es világbajnok ül be az egyik autójukba a NASCAR Cup Series Watkins Glen-i állomásán augusztus 21-én. A Jégember szereplése a csapat Project91-es kezdeményezésének része, amelynek keretében nemzetközi autósportos sztárokat ültetnek a #91-es rajtszámú Chevrolet-jükbe.

Raikkönen számára nem teljesen ismeretlen a NASCAR: az F1-től való kétéves távolmaradása során elindult a Nationwide Series és a Truck Series egy-egy versenyén 2011-ben. A finn pilóta a mostani bejelentés kapcsán elmondta: egyetlen alkalomról van szó, így a lehetőség az ő és a családja számára is kedvezőnek tűnt. „Remélhetőleg jó versenyünk lehet és jól fogunk szórakozni. Nyilván nem ismerem az autót és a pályát, de biztos vagyok benne, hogy megoldjuk” – fogalmazott Raikkönen.

 

Sainz gödörben: merre van a kiút?

Nagy fájdalmunkra kénytelenek voltunk a barcelonai értékelőadásunkban a hétvége legnagyobb csalódásaként Carlos Sainz teljesítményét megjelölni. A spanyol versenyző ismét nem tudott felnőni az elvárásokhoz, s ez mostanra már tendenciává kezd válni. Hogy mi lehet a probléma, és merre vezet Sainz kiútja a gödörből, arról 51:33-tól beszélgettünk a Formula Podcast legutóbbi adásában.

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Montoya Verstappenre fogad Monacóban

A holland 2021 után megszerzi második győzelmét is Monte-Carlóban – vélekedik az egykori F1-es, Juan Pablo Montoya, aki szintén megízlelte a diadalt a hercegségben, még a 2003-as nagydíjon.

„A pénzem Maxon van. Jót tenne Charles-nak és a bajnokságnak is egy Ferrari-győzelem, de azt mondanám, a Red Bull jobban egyben van csapatként. Jobbak végrehajtásban, mindenben jobb munkát végeznek” – mondta a VegasInsidernek a kolumbiai, aki hétvégén McLaren-színekben az Indy 500-on versenyez. „Talán egy kört a Ferrari össze tud rakni, de futamon a pénzem Maxra tenném győztesként.”

Hazai versenyén mintha átok ülne Charles Leclerc-en, aki tavaly a pole-pozíció megszerzése után nem tudott elrajtolni. „Nem is annyira átok, inkább peches itt. A Ferrari gyors, de meglátjuk, hogy boldogul Monacóban, mert lassú kanyarokban a Red Bull kicsit jobbnak tűnik. Inkább azt mondanám, ez a Red Bull pályája, semmint a Ferrarié” – beszélt Leclerc-ről és az olaszokról Montoya.

Boldogkő Rali és Michelisz Norbi – Májusi Motorsporthíradó

A tartalomból:

A stúdióban a Peugeot Kupa bajnoka, Hangodi Bendegúz.

A Boldogkő Rali is Mads Ostberg sikerét hozta.

Kettős szezonra vállalkozott Michelisz Norbert.

Bevásárolhatják magukat a szaúdiak az Aston Martinba

Szaúd-Arábia nemzeti olajvállalata, az Aramco 2022 elején csatlakozott a silverstone-i csapathoz szponzorként – még az istálló formális, nyakatekert nevébe is bekerült (Aston Martin Aramco Cognizant Formula 1 Team). A vállalat akár résztulajdonossá is válhat Lawrence Stroll alakulatában: a The Race birtokába jutott információk szerint az Aramco stratégiai partneri szerződése alapján opciós joggal rendelkezik a csapat kibocsátott törzsrészvénytőkéjének 10 százalékára. Ez a gyakorlatban 10 százalékos tulajdonjogot jelent.

Az Aramco régebb óta, 2020-szal kezdődően a Formula-1 globális partnere is. Istállónak azonban korábban még sosem volt szaúd-arábiai résztulajdonosa a királykategóriában.

A helyzet emlékeztet a Mercedesnél történtekre: a brit vegyipari vállalat, az Ineos a 2020-as szezontól csatlakozott szponzorként, év végén viszont jelentős, 33,3 százalékos részesedést vásárolt a csapatban.

Russell már a szimulátorban készül a következő versenyre

Monaco mindig nagy kihívás a pilóták és a csapatok számára is, ezért a szokásosnál is nagyobb odafigyelést igényel a résztvevőktől. Ezzel kapcsolatban George Russell is közzé tett egy fényképet nemrégiben arról, ahogyan a szimulátorban gyakorolja a pályát.

 

Carlos Sainz nagyon büszke a rajongóira

Hatalmas tömeg látogatott ki a Spanyol Nagydíj helyszínére Barcelonában, a többség pedig a hazai versenyzők, Carlos Sainz és Fernando Alonso sikeréért szorított. A lelátók jelentős része vörösbe borult Sainz tiszteletére, aki a futam előtti pilótaparádén még ajándékokat is szétszórt a szurkolók között, most pedig néhány fotót töltött fel az eseményről, amihez az alábbit fűzte hozzá: „A legjobb rajongók!! Jövőre többen és jobbak leszünk” – írta közösségi oldalán a spanyol pilóta.