DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 9. vasárnap
Motor

Marquezék kettős győzelmet arattak a Thaiföldi Nagydíjon

A verseny közepén ugyan átengedte a vezetést Alexnek, de végül simán megnyerte első gyári ducatis versenyét Marc Marquez. Bagnaia a dobogón, Ogura újra parádézott.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A Jose Antonio Rueda sikerét és sok-sok esést hozó Moto3-as, valamint a Manuel Gonzalez győzelmével véget érő Moto2-es verseny után következett Buriramban a vasárnap fő eseménye, a MotoGP szezonnyitó Thaiföldi Nagydíja.

A pole-ból a szombati sprintet is megnyerő Marc Marquez vághatott neki a nagy hőségben rendezett 26 körös viadalnak, és a start után könnyedén meg is őrizte a vezetést. Öccse, Alex Marquez két pozíciót is bukott, de még az első körben visszaelőzte Ai Ogurát, majd Francesco Bagnaiát.

motogp-marquez-ducati-buriram-futam



A dobogósok mögött több oda-vissza előzgetést is láthattunk a verseny elején Ogura, Franco Morbidelli, Jack Miller és Raul Fernandez főszereplésével. Az eggyel hátrébbi bolyban történt az első bukás: Pedro Acosta csúszott el a KTM-mel.

Marquez elég hamar egy másodperc fölé növelte előnyét a testvérével szemben, a hetedik körben a 3-as kanyarból kijövet azonban lelassult, így Alex Marquez elment mellette: a visszajátszásokból úgy tűnt, hogy a gyári ducatis direkt engedte el a gresinist, vélhetően azért, hogy a guminyomás értéke a megfelelő tartományban, az előírt minimum fölött legyen.

A futam középső fázisában Marquezék hosszú körökön át lekövették egymást az élen, miközben Bagnaia és Morbidelli fél-egy másodperc közötti távolságból üldözték őket – de még Ogura is alig több mint két másodpercre volt az éllovastól. A középmezőnyben Joan Mir brillírozott a Hondával, Apriliákat előzve haladt a hetedik helyen – mígnem az utolsó kanyarban el nem esett.

motogp-marquezek-buriram

Marc Marquez aztán bő három körrel a vége előtt, az utolsó kanyarban döntött úgy, hogy ideje visszavenni a vezetést: beszúrt az öccsének, és elment mellette. Onnantól pedig már nem volt kérdés, a 32 éves spanyol könnyedén elhúzott, így rögtön karrierje első gyári ducatis nagydíját megnyerte. Alex Marquez bejött másodiknak, azaz kettős győzelmet aratott a testvérpár, Bagnaia révén pedig megismétlődött a szombati pódium.

A top 3 mögött Morbidelli zárt a negyedik pozícióban, majd jött a hétvége szenzációja, az újonc Ogura, aki a sprint negyedik helye után most ötödik lett, legjobb apriliásként még Marco Bezzecchit is megelőzte. A nap másik kiemelkedő eredményét pedig Johann Zarco szállította, aki a japán motorok legjobbjaként hetedikként hozta be az LCR Hondát. A top 10-et két KTM-es, Brad Binder és Enea Bastianini, valamint Fabio di Giannantonio tette teljessé.

A futam végeredménye:

1. Marc Márquez Ducati  
2. Álex Márquez Gresini Ducati 1.732
3. Francesco Bagnaia Ducati 2.398
4. Franco Morbidelli VR46 Ducati 5.176
5. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 7.450
6. Marco Bezzecchi Aprilia 14.967
7. Johann Zarco LCR Honda 15.225
8. Brad Binder KTM 19.929
9. Enea Bastianini Tech3 KTM 20.053
10. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 21.546
11. Jack Miller Pramac Yamaha 22.315
12. Luca Marini Honda 23.940
13. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 24.760
14. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 26.097
15. Fabio Quartararo Yamaha 26.456
16. Maverick Viñales Tech3 KTM 28.770
17. Alex Rins Yamaha 31.095
18. Somkiat Chantra LCR Honda 31.480
19. Pedro Acosta KTM 42.115
20. Lorenzo Savadori Aprilia 46.827
  Raúl Fernández Trackhouse Aprilia Kiesett
  Joan Mir Honda Kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: