DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
Motor

Zarco az LCR Hondán az utolsó futamokon

Egy nappal a japán versenyző hosszabbításának és Motegit követő műtétjének bejelentése után az LCR Honda megerősítette, hogy a KTM-től idejekorán távozó francia fog felülni a motorjukra Phillip Islanden, Sepangban és Valenciában.

Kedden a Honda amellett, hogy bejelentette, hogy meghosszabbították Takaaki Nakagami szerződését, aki így 2020-ban is az LCR-nél fog versenyezni, azt is megerősítette, hogy a japán motoros vállműtét miatt kénytelen lesz kihagyni az idei évad utolsó három állomását. Már néhány nappal korábban felröppent a pletyka, hogy Johann Zarco ülhet fel Nakagami motorjára a Phillip Island-i, sepangi és valenciai versenyeken, s ezt szerdán az LCR Honda Idemitsu csapata közleményben hivatalosan is bejelentette.

Zarco a szezont a KTM-nél kezdte, ám a küszködős első félévet követően Spielbergben arra kérte az osztrák gyártó vezetőségét, hogy bontsák fel 2020 végéig érvényes szerződését. Ebbe bele is ment a KTM, aztán Misano után úgy döntöttek, meg sem várják az idény végét, hanem azonnali hatállyal lecserélik őt Mika Kallióra. Pit Beirer motorsport-igazgató már akkor kijelentette, hogy nem fog akadályt gördíteni Zarco elé, ha lehetősége adódik egy másik gyártó színeiben tesztelni vagy versenyezni 2019 végéig, így jöhetett össze a mostani LCR-es lehetőség is, amelyről a francia versenyző így beszélt a közleményben:

„Micsoda lehetőség ez, hogy a szezon utolsó futamait az LCR Honda motorján teljesíthetem. Rendkívül hálás vagyok ezért az esélyért, és a legjobbamat fogom nyújtani, hogy elérjek néhány jó eredményt és jól érezzem magam, mert lehet, hogy ez lesz az utolsó három versenyem egy ideig. Köszönetet szeretnék mondani a KTM-nek, hogy elengedtek, s így rajthoz állhatok egy másik motorral ezeken a futamokon. Meglátjuk, mire leszek képes. Először is tudom, hogy a Phillip Island-i pályát élvezni fogom, hiszen egy gyors pálya és szerintem jól fogom érezni magam rajta. Reméljük, így is lesz, aztán meglátjuk, mi elérhető. A célunk, hogy jó tempót motorozzunk, és újra rátaláljak a korábbi jó érzésre.”



A szaksajtó találgatása szerint Zarco bevetése a Hondának is lehetőséget kínál arra, hogy felmérjék, Zarco mire képes az RC213V nyergében – igaz, Nakagami motorját, azaz a 2018-as változatot fogja megkapni – arra az eshetőségre, ha a Repsolnál egyelőre borzalmasan teljesítő Jorge Lorenzo mégsem tölti ki a jövő év végéig szóló kontraktusát. Olyan pletykák is keringenek, miszerint a Honda arra kérte Zarcót, hogy emiatt várjon is a Yamaha tesztversenyzői ajánlatának elfogadásával, amíg tisztázódik a spanyol körüli helyzet. Lucio Cecchinello, az LCR csapatvezetője ugyanakkor azt állítja, az ő ötlete volt Zarco megkeresése, amelybe a HRC vezetése is beleegyezett:

„Nyilván nagyon sajnáljuk, hogy Nakagami kénytelen kihagyni a szezon utolsó három fordulóját, másrészt viszont tudjuk, hogy a sérülések részei ennek a sportnak. Én vetettem fel Tetsuhiro Kuwata HRC-elnöknek és Alberto Puig csapatmenedzsernek az ötletet, hogy Zarco legyen a helyettesünk, és beleegyeztek. Amikor felvettem a kapcsolatot Zarcóval, azonnal érdeklődést mutatott, és együtt dolgoztunk minden lépésén ennek a projektnek, amely Valenciáig fog tartani. A mi részünkről maximálisan erőbedobással fogjuk támogatni Johannt, aki óriási tehetséget és profizmust mutatott eddigi karrierje során.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: