DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

Lorenzo a Honda japán gyárába utazik a mugellói szenvedés után

Még a Le Mans-inál is gyengébb eredményt ért el az ötszörös világbajnok, a spanyol azonban nem adja fel: egyenesen a HRC központjába utazik hétfőn, hogy vezethetőbbé tegyék a motort.

Tovább folytatódik Jorge Lorenzo vesszőfutása a Repsol Hondánál: az Olasz Nagydíjat csupán a 13. helyen zárta, ami rosszabb, mint a Le Mans-i eredménye, ráadásul messzebb is volt most a győztestől, mint két hete, hátránya pedig már csaknem száz pont a világbajnokságot vezető csapattárs, Marc Marquez mögött.. Az ötszörös világbajnok azonban nem adja fel: már hétfőn Japánba utazik, hogy a Honda gyárában igyekezzen megoldást találni a küszködésére. A spanyol elsősorban kényelmesebb pozíciót szeretne magának a motoron, de nem ez az egyetlen javítanivaló:

lorenzo-szenvedes



„Tényleg hiszem, hogy nagyot fejlődhetünk ezen a területen. Az a megoldás, hogy elutazunk Japánba és néhány napot ott töltünk” – jelentette ki Lorenzo, akit a Motorsport.com idéz. „Tudtam a futam előtt, hogy nehéz dolgunk lesz az alapján, ahogy éreztem magam a motoron, valamint a hőség és a 17. rajthely miatt. Többé-kevésbé tartottam a tempót, amire számítottam, és abban a pozícióban is végeztem, amire számítottam. Sem jobb, sem rosszabb helyen, de persze nem lehetünk boldogok. A helyezésünk és a győzteshez képesti lemaradásunk rosszabb, mint Le Mans-ban volt, de számítottunk is erre a verseny előtt. Remélhetőleg lépésről lépésre közelebb kerülhetünk és javíthatunk az eredményeken. Ez a célom, ezért nem utazom haza, hanem inkább elutazom a gyárba.”

Lorenzo a minap úgy fogalmazott, Marquez sikerei miatt a Hondának nem is áll szándékában változtatni a motoron. Most ismét kitért erre a témakörre: „Nyilvánvaló, hogy jelenleg nagyon erős a motorunk, de ez más területeken újabb problémákat vet fel, ez nehezen vezethetővé teszi a gépet véleményem szerint. Marc nagyon gyors és rengeteg versenyt nyer ezzel a motorral, szóval a leglogikusabb döntés Marc útját követni, de hiszem, hogy van gyártó, amely képes lehet B és C tervet kitalálni, az a Honda. Meglátjuk, együtt tudunk-e dolgozni nemcsak az ergonómián, hanem más dolgokon is, hogy még teljesebbé tehessük a motort. Pillanatnyilag a motor elég komplett ahhoz, hogy Marc javítson a tavalyi eredményein, a többi versenyző dolga viszont nehezebb.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: