A királykategória időmérője magyar idő szerint reggel 7:10-kor, mindössze 10 perccel azután vette kezdetét, hogy leintették a negyedik szabadedzést. Az időjárás továbbra sem hagyott kívánnivalót maga után, különösen a tavalyi kaotikus hétvége után. A szabályoknak megfelelően ezúttal is az első három szabadedzés összevont időeredményei döntötték el, kiknek kell a Q1-ben küzdeni, és kik jutottak egyenesen a Q2-be a Honda pályáján. Mint tudjuk, a rendelkezésre álló idő kifejezetten kevés a kvalifikáción, már nincs idő a beállítások finomítására, vagy a pályán elkövetett hibák javítására, így nagy odafigyelést igényel. Épp ezért is volt várható most is két izgalmas negyedóra.
Q1
A Q1-ben azok indultak, akik az első három szabadedzésen kiszorultak a top 10-ből. Ők a következők voltak: Bautista, Aleix Espargaro, Hernandez, Barbera, Nakasuga, Aoyama, de Angelis, Hayden, Abraham, Redding, Petrucci, Parkes, di Meglio és Laverty. Közülük A. Espargaro és Barbera kezdtek a legjobban, de Hernandez hamar elrontotta márkatársa kedvét, átvette tőle ugyanis a továbbjutó helyet. A szokásosnak mondható gyors kerékcserékig maradt is Espargaro és Hernandez az élen. A Q1 leintése előtt 3 perccel Bautista vette át a vezetést. Másfél perccel később Hernandez tőle is jobbat ment, de Bautista ismét jó körön volt, amivel ismét övé lett a legjobb hely. Aleix Espargaro az utolsó pillanatban kezdte meg gyors körét, amire nagy szüksége volt, ennek köszönhette továbbjutását.
Q2
A kvalifikáció második részébe az első három szabadedzés legjobbjai jutottak be, azaz: Marquez, Dovizioso, Rossi, P. Espargaro, Lorenzo, Iannone, Smith, Crutchlow, Pedrosa és Bradl. Hozzájuk csatlakozhatott még a Q1 két legjobbja, A. Espargaro és Bautista. A legjobban Dovizioso, Rossi, Pedrosa, Lorenzo és Bradl kezdtek, a Q1 legjobbjai nem jöttek ki egyből a pályára. A kerékcserék előtt már Rossi, Pedrosa, Lorenzo, Bradl és Dovi voltak a legjobbak, Rossi ráadásul már körrekorddal állt az élen, de nagyon kicsik voltak a különbségek, a legkeményebb körök pedig még várattak magukra. Pedrosa és Marquez le is taszították Rossit az élről, de többen is remek időt mentek. Egy perc sem volt hátra, amikor Dovizioso átvette a vezetést. A leintés után Lorenzo feljött a negyedik helyre, Rossi pedig a másodikra. A két repsolos viszont ekkor még nem fejezték be gyors körüket. Pedrosa nagyon összetörte motorját, így ő maradt a harmadik, Marqueznek pedig nem jött össze a javítás. Így Dovi, Rossi és Pedrosa indulhatnak majd az első sorból, Marquez, Lorenzo és Iannone a másodikból.
Az időmérő végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Andrea Dovizioso | Ducati | 1:44.502 | - |
2 | Valentino Rossi | Yamaha | 1:44.557 | 0.055 |
3 | Daniel Pedrosa | Honda | 1:44.755 | 0.253 |
4 | Marc Marquez | Honda | 1:44.775 | 0.273 |
5 | Jorge Lorenzo | Yamaha | 1:44.784 | 0.282 |
6 | Andrea Iannone | Ducati | 1:44.854 | 0.352 |
7 | Pol Espargaro | Yamaha | 1:44.867 | 0.365 |
8 | Cal Crutchlow | Ducati | 1:44.898 | 0.396 |
9 | Stefan Bradl | Honda | 1:45.005 | 0.503 |
10 | Bradley Smith | Yamaha | 1:45.044 | 0.542 |
11 | Aleix Espargaro | Forward Yamaha | 1:45.315 | 0.813 |
12 | Alvaro Bautista | Honda | 1:45.677 | 1.175 |
13 | Yonny Hernandez | Ducati | 1:45.971 | 1.469 |
14 | Nicky Hayden | Honda | 1:46.465 | 1.963 |
15 | Scott Redding | Honda | 1:46.499 | 1.997 |
16 | Hector Barbera | Ducati | 1:46.796 | 2.294 |
17 | Katsuyuki Nakasuga | Yamaha | 1:46.876 | 2.374 |
18 | Hiroshi Aoyama | Honda | 1:46.915 | 2.413 |
19 | Karel Abraham | Honda | 1:46.948 | 2.446 |
20 | Alex de Angelis | Forward Yamaha | 1:47.092 | 2.590 |
21 | Danilo Petrucci | ART/Aprilia | 1:47.757 | 3.255 |
22 | Michael Laverty | PBM/Aprilia | 1:48.144 | 3.642 |
23 | Mike Di Meglio | Avintia/Kawasaki | 1:48.185 | 3.683 |
24 | Broc Parkes | PBM/Aprilia | 1:48.261 | 3.759 |